Lente discussietopic 2018

Topic gezien door 89545 bezoekers
Gestart door Marsel, vr 23 feb 2018 - 16:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Tyshane

Heel even nog over de winter (had dit graag in het wintertopic geschreven). Het was misschien niet een winter zoals ik hem graag had gezien, dus meer sneeuw en ijs, maar ik vind het al beter dan de afgelopen jaren. Een paar keer sneeuw hebben we gehad, en redelijk wat vorst. Flinke lage temperturen en weer kunnen schaatsen, ik had dat iig nooit verwacht.   8)

Het was gezellig op het forum, fijn dat er door de extremen qua koude weer eens ouderwets gezellig wat te beleven was hier. Tof dat Marsel is blijven hangen en ondanks de kou wat warmte heeft kunnen brengen. Verder gaaf dat Zwoof redelijk wat extra inhoudelijks heeft gebracht om de topics levend te houden, thanx. En Armand natuurlijk, goed bezig! En de rest uiteraard.  ;)

Nu over op het lentetopic en uiteindelijk hopelijk lente-weer, want daar krijg ik nu wel zin in hoor. Ik zag de eerste heuglijke kaarten al voorbijkomen, zou toch weer gaaf zijn als het nog zou uitkomen ook die lente-temps zo snel! :)

TaL

Citaat van: Tyshane op za 03 mrt 2018 - 20:11
Heel even nog over de winter (had dit graag in het wintertopic geschreven). Het was misschien niet een winter zoals ik hem graag had gezien, dus meer sneeuw en ijs, maar ik vind het al beter dan de afgelopen jaren. Een paar keer sneeuw hebben we gehad, en redelijk wat vorst. Flinke lage temperturen en weer kunnen schaatsen, ik had dat iig nooit verwacht.   8)

Het was gezellig op het forum, fijn dat er door de extremen qua koude weer eens ouderwets gezellig wat te beleven was hier. Tof dat Marsel is blijven hangen en ondanks de kou wat warmte heeft kunnen brengen. Verder gaaf dat Zwoof redelijk wat extra inhoudelijks heeft gebracht om de topics levend te houden, thanx. En Armand natuurlijk, goed bezig! En de rest uiteraard.  ;)

Nu over op het lentetopic en uiteindelijk hopelijk lente-weer, want daar krijg ik nu wel zin in hoor. Ik zag de eerste heuglijke kaarten al voorbijkomen, zou toch weer gaaf zijn als het nog zou uitkomen ook die lente-temps zo snel! :)

Zo is het en kijk ik op vorige winter terug. En zo moet het, van winter naar lente zonder dat weken aanmodderen, seizoenen horen seizoenen te zijn en daarom is het mss leuk dat deze koude periode plaatsvond en niet bv in januari, nu kan de overgang dubbel zo intens zijn als de lente ook meteen zijn vuist toont  8)
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Tyshane

Citaat van: TaL op za 03 mrt 2018 - 20:37
Zo is het en kijk ik op vorige winter terug. En zo moet het, van winter naar lente zonder dat weken aanmodderen, seizoenen horen seizoenen te zijn en daarom is het mss leuk dat deze koude periode plaatsvond en niet bv in januari, nu kan de overgang dubbel zo intens zijn als de lente ook meteen zijn vuist toont  8)

Inderdaad Tal, des te beter smaakt de lente als het er vlak voor zo koud is geweest. Veel fijner vergeleken met een aanmodderende herfstachtige winter met 10 graden, als het dan voor het eerst in de lente 14 graden is, dan scheelt dat weinig. Nu heb je inderdaad een seizoenwisseling gevoel als het straks snel lekker weer wordt. :)

karst

10 minuten regendruppels op mijn raam , temp. -1 c ,nu droog Dordt

zwoof

Lokale ijsdag
Gisteren werd er nog een ijsdag uitgeperst op Terschelling, waardoor het op 6 ijsdagen totaal uitkwam.
Hiermee heeft dit station meteen de meeste ijsdagen van deze winter in de wacht gesleept

De laatste hellmannen
Dit zijn de allerlaatste serieuze punten. Wellicht zijn er nog stations die op de valreep een normale winter pakken?
Bekijk de scorelijst hier


Matige vorst
Afgelopen nacht kwam het alleen nog tot matige vorst in Heino


Citaat van: Tyshane op za 03 mrt 2018 - 20:11
Heel even nog over de winter (had dit graag in het wintertopic geschreven). Het was misschien niet een winter zoals ik hem graag had gezien, dus meer sneeuw en ijs, maar ik vind het al beter dan de afgelopen jaren. Een paar keer sneeuw hebben we gehad, en redelijk wat vorst. Flinke lage temperturen en weer kunnen schaatsen, ik had dat iig nooit verwacht.   8)

Het was gezellig op het forum, fijn dat er door de extremen qua koude weer eens ouderwets gezellig wat te beleven was hier. Tof dat Marsel is blijven hangen en ondanks de kou wat warmte heeft kunnen brengen. Verder gaaf dat Zwoof redelijk wat extra inhoudelijks heeft gebracht om de topics levend te houden, thanx. En Armand natuurlijk, goed bezig! En de rest uiteraard.  ;)

Nu over op het lentetopic en uiteindelijk hopelijk lente-weer, want daar krijg ik nu wel zin in hoor. Ik zag de eerste heuglijke kaarten al voorbijkomen, zou toch weer gaaf zijn als het nog zou uitkomen ook die lente-temps zo snel! :)

Dank Tyshane! Bijzondere weersituaties doet het forum toch steeds weer even opleven. Het zou toch ook gewoon jammer zijn dat het forum dood bloed.  Verder maak ik me wel zorgen over de toekomst van dit forum. Over de gehele breedte gezien (inclusief de bijzondere weerdagen) zie ik toch wel verval. Maar goed, het is nu weer aan de zomergasten om er iets van te maken. Daarom zeg ik ook, hopelijk tot volgend jaar all!  :)

Marsel

Zo, nu de winter via het noorden de deur gewezen is gaan we vanaf vandaag over op een heel ander weertype. Prille lente kunnen we het wel noemen met vandaag en morgen maxima rondom of iets boven 10 graden, jawel in de plus, in vooral het zuiden en midden van het land. Het noorden blijft alleen vandaag nog wat achter met 4 tot 7 graden. Daarbij naast wolkenvelden ook behoorlijk wat zon. Zal me niets verbazen als we in het zuiden van Limburg (een beetje föhnig) zelfs richting de 14 gaden gaan. Dat mag gewoon lente heten!

Wel nadert vandaag vanuit het zuiden een geoccludeerd frontensysteem dat vanaf eind van de middag het land aan zal doen. Eea passeert vanavond het land met enkele uren regen om vervolgens de eerste uren van de nacht het noordoosten te verlaten.  Maandag overdag dan wederom heel aardig lente-achtig weer met velden Cu/Sc afgewisseld met zonnige perioden. Maxima veelal tussen 10 en 13 graden. Niet gek na alle kou van de afgelopen week dacht ik zo!

Franky46

Je kan merken zo gauw het richting de lente gaat word het op alle weerforums gelijk een stuk rustiger.....

Armand

Heerlijk weer nu in Z-Limburg! Ik zit lekker in de door de zon verwarmde veranda te werken, met in de achterhoek van de tuin de nog smeltende sneeuw

Tyshane

Citaat van: Franky46 op zo 04 mrt 2018 - 11:27
Je kan merken zo gauw het richting de lente gaat word het op alle weerforums gelijk een stuk rustiger.....

Dat is zo Franky, maar het heeft meer met het weer te maken, lente geeft vaak, maar niet altijd, wat saaier weer. Dit forum bestaat veelal uit mensen die van weersextremen houden, dus mocht er een sneeuwdump nog komen van een late winterse prik, of een vroege warme start met onweer komende maand, dan zal je zien dat het snel weer druk kan worden. Overigens zijn er komende week wat onweerskansen zag ik zo even snel, dus wie weet! :)

Citaat van: Armand op zo 04 mrt 2018 - 11:46
Heerlijk weer nu in Z-Limburg! Ik zit lekker in de door de zon verwarmde veranda te werken, met in de achterhoek van de tuin de nog smeltende sneeuw

Lekker he! Bij jullie is het al lekker zacht, wij hebben een graad of vier, maar vergeleken met een paar dagen terug voelt dat haast zwoel. ;)

Tyshane

Bijzonder lekker weer nu, hebben de ramen en deuren open en even de winterlucht uit het huis laten waaien. ;) De zon is behoorlijk krachtig, dat merkte je de laatste tijd al wel, maar nu de koude wind en lucht weg is, merk je erg snel de verzachting. Gister nog op de schaats en vanavond gaan we de barbecue ontsteken, ja waarom ook niet! :)

TMCThomas

Vind deze overgang wel apart hoor, van schaatsen en je oren die er bijna afvriezen naar best aangenaam zonder jas achterin de tuin zitten  :o

Tyshane

Citaat van: TMCThomas op zo 04 mrt 2018 - 13:19
Vind deze overgang wel apart hoor, van schaatsen en je oren die er bijna afvriezen naar best aangenaam zonder jas achterin de tuin zitten  :o

Inderdaad, het is net alsof ik een maand geslapen heb ofzo. ;)

Armand

Citaat van: TMCThomas op zo 04 mrt 2018 - 13:19
Vind deze overgang wel apart hoor, van schaatsen en je oren die er bijna afvriezen naar best aangenaam zonder jas achterin de tuin zitten  :o

Precies! Een week terug stonden we aan de aftrap van een opmerkelijk koude reeks van (gevoels)temperatuur, terwijl je zonet de neiging kreeg om heerlijk zonder jas in de zon te gaan zitten buiten ;) Nu begint de bewolking hier overigens weer flink toe te nemen op nadering van de storing.


TMCThomas

Wat wel grappig is om te zien is dat door het ijs op het IJsselmeer daar de temperatuur waarschijnlijk laag blijft. Ondanks de warme zuidelijke wind blijven de kleuren daar blauw. (aldus Harmonie) zie je ook niet vaak.


AFTH14

Da`s zeker een mooi kaartje!

GeneralDuke

Wat was het vandaag heerlijk in de zon. Heb van 1 tot half 3 buiten gezeten zonder jas, zeer prima toeven!
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

JerryL

Wat mij opvalt is dat het aantal pagina's in de winter, weliswaar groter dan gemiddeld in de andere seizoenen, jaar op jaar daalt. Zijn er ook daadwerkelijk minder bezoekers?  Of zou er een verband zijn met het aantal actie momenten van de winter zelf?

Afgelopen winter lijkt wellicht een prima winter, maar dat komt alleen maar omdat er de laatste dagen behoorlijk wat vorst is geweest. Al met al waren alleen de start en het einde om over naar huis te schrijven.

Het voelt voor mij wat onwennig dat het nu al weer lente is. Zoiets van; was dit het alweer?

TMCThomas

Ondanks dat er wat problemen zijn lijkt het mij het best om die niet in het lente topic te plaatsen. Als nieuwe bezoekers schrikt dat natuurlijk ook af als je het hier hebt over problemen met het forum/ zelfs de sluiting. Mochten mensen het daar toch over willen hebben dan kan er beter een nieuwe topic gemaakt worden in de kletshoek. Laten we het hier maar gewoon over de Lente hebben  ;).
Nu we het toch over lente hebben, verschillende modellen laten zien dat het dit weekend best is erg lenteachtig kan gaan aanvoelen!

Marsel

Citaat van: TMCThomas op ma 05 mrt 2018 - 18:21
Ondanks dat er wat problemen zijn lijkt het mij het best om die niet in het lente topic te plaatsen. Als nieuwe bezoekers schrikt dat natuurlijk ook af als je het hier hebt over problemen met het forum/ zelfs de sluiting. Mochten mensen het daar toch over willen hebben dan kan er beter een nieuwe topic gemaakt worden in de kletshoek. Laten we het hier maar gewoon over de Lente hebben  ;).
Nu we het toch over lente hebben, verschillende modellen laten zien dat het dit weekend best is erg lenteachtig kan gaan aanvoelen!

I agree. Heb het topic even opgeschoond. De discussie kunnen we in een al bestaand topic voortzetten als daar behoefte aan is.

Ontopic: prachtige dag vandaag. Die heerlijke lentezon, zingende vogels en prima temperaturen. Gewoonweg heerlijk. De mooiste tijd van het jaar komt er weer aan!

vossejongk

Heerlijke temperaturen gisteren en vandaag, zeker uit 't briesje is 't gewoon top lente dit :D Morgen nog zo'n dag ! :)


Powered by EzPortal