Lente discussietopic 2018

Topic gezien door 90720 bezoekers
Gestart door Marsel, vr 23 feb 2018 - 16:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Armand

Sow, die EC pluim is echt drastisch gedaald.  :o Eerdere runs gaven de leden enkele vorstkansen aan in de nachten, nu ligt het gemiddelde opeens een aantal nachten dik onder 0 met zelfs kans op matige vorst! Ook overdag aardig afgekoeld: (pluim Midden)


Maart roert zijn staart zullen we maar zeggen, met deze pluim zijn er zelfs enkele Helmannpuntjes nog mogelijk

Arend

Citaat van: Armand op zo 11 mrt 2018 - 21:31
Sow, die EC pluim is echt drastisch gedaald.  :o Eerdere runs gaven de leden enkele vorstkansen aan in de nachten, nu ligt het gemiddelde opeens een aantal nachten dik onder 0 met zelfs kans op matige vorst! Ook overdag aardig afgekoeld: (pluim Midden)

Wederom nutteloze kou. Wie zit hier nog op te wachten?

Citaat van: Armand op zo 11 mrt 2018 - 21:31
Maart roert zijn staart zullen we maar zeggen, met deze pluim zijn er zelfs enkele Helmannpuntjes nog mogelijk

Ach ja, alles moet kapot, dus laten we ook maar meteen hopen op een ijsdag.  :(
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Invicta

Hahaha, geweldig dit. Iedereen meteen in de stress vanwege de kou. Nee, dat grijze weer met regen, daar zitten we op te wachten.

Armand

Inderdaad, koud weer gaat vaak gepaard met zonnig weer. Zeker met dit lentezonnetje kan het goed warm aanvoelen zonder windinvloeden. Bovendien kunnen deze koude luchtdrukpatronen bij een kleine verandering plots omslaan naar een veel warmere variant.


TaL

Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

TMCThomas

Notagain.png hahah  ;D
Die kou maakt mij inderdaad ook niet uit heb je rond deze tijd toch niet zo veel meer aan, wel zou een sneeuwfrontje bij mij nog wel wenselijk zijn. Zou ik niet erg vinden :) Helaas staat dat nog niet in de kaarten maar wie weet de kou is er ;)

Der RoX

Koning Winter is sadistisch dit seizoen. Slaat toe als iedereen in slaap is gesukkeld
WiNtEr!!11!1!@

dennis089

Omg he ???? niet alweer de kou in... Ik begon net te wennen aan die bewolkte lente.. Denk aan vossejonk zijn bijtjes... ????

zwoof

Zo zo! Dat zijn koude kaarten voor de tijd van het jaar, Maart roert zijn staart!  :)
Een ijsdag zie ik nog niet snel gebeuren. Zou wel erg uniek zijn voor de tweede helft van maart. Maar zo te zien zijn er wellicht toch nog best wat hellmannetjes te verdelen op de valreep. De Bilt heeft nog 8,5  Hellmannen nodig voor de classificatie 'normale winter'   8)

zwoof


Arend

EC00 van vandaag erg koud voor aanstaande zaterdag. Met een beetje pech toch een ijsdag?
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Der RoX

Hoe koud moet de aangevoerde lucht dan niet zijn voor een ijsdag half maart ????
WiNtEr!!11!1!@

zwoof

Citaat van: Arend op ma 12 mrt 2018 - 08:46
EC00 van vandaag erg koud voor aanstaande zaterdag. Met een beetje pech toch een ijsdag?

GFS 00 kwam ook met koude run. Oper EC zit wel erg onderin denk ik.  Dergelijk scenario zal wel weer koude records gaan breken.   ;)

Wel lekker pak sneeuw!!  8)

Edit:

pluim EC 00 :




Citaat van: der rox op ma 12 mrt 2018 - 08:50
Hoe koud moet de aangevoerde lucht dan niet zijn voor een ijsdag half maart

In elk geval onder nul Haha!  ;D

Maar GFS kwam vanochtend bijvoorbeeld met dit alleraardigst kaartje voor volgende week maandag. 



Armand

Moet niet gekker worden, maar ook de sneeuwkansen voor komende zaterdag zijn best aardig gestegen. Kan even geen kaartjes posten, maar je kunt het zien op de pluimen van EC op bijvoorbeeld Weerplaza.

Dat zou wat zijn, afgelopen zaterdag 17 graden en een week later sneeuw :o

zwoof

Citaat van: Armand op ma 12 mrt 2018 - 09:41
Moet niet gekker worden, maar ook de sneeuwkansen voor komende zaterdag zijn best aardig gestegen. Kan even geen kaartjes posten, maar je kunt het zien op de pluimen van EC op bijvoorbeeld Weerplaza.

Dat zou wat zijn, afgelopen zaterdag 17 graden en een week later sneeuw :o

En mogelijk ook een ijsdag. Maar eens kijken hoe koud de soep gegeten wordt uiteindelijk . Ben benieuwd!  8)

Sneeuwkaartje EC zaterdag:


Arend

Citaat van: zwoof op ma 12 mrt 2018 - 10:00
En mogelijk ook een ijsdag. Maar eens kijken hoe koud de soep gegeten wordt uiteindelijk . Ben benieuwd!  8)

Sneeuwkaartje EC zaterdag:

Die sneeuw zou het nog enigszins goed kunnen maken. ;D Om het plaatje compleet te maken mogen we natuurlijk het derde ingrediënt ook niet vergeten: de mogelijke wind(stoten). Het zou, als alles op z'n plek valt, zomaar een historisch weerdagje kunnen worden voor midden maart.  ;)
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Tam

Van lokale ijsdagen afgelopen weekend naar 17° dit weekend op naar nog een ijsdag volgend weekend?

Moodswings

Zynex

volgens mij heb ik perongeluk een privébericht naar iemand verzonden ????.

Te grappig dit. Gewoon nog een winterdip.

boucheron

Citaat van: Tam op ma 12 mrt 2018 - 10:21
Van lokale ijsdagen afgelopen weekend naar 17° dit weekend op naar nog een ijsdag volgend weekend?

Moodswings

ik hoop 25 graden ;D ;D

TMCThomas

Dat ziet er al beter uit. Kom maar op met die sneeuw  :D

Powered by EzPortal