Winterdiscussie topic 2017/2018 Deel 2

Topic gezien door 226315 bezoekers
Gestart door ThaGhostNL, wo 06 dec 2017 - 15:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Eveline

Momenteel in Hooghalen onder Assen en het heeft even gesneeuwd. Heeft een witte straat opgeleverd :)

Jenkie

Citaat van: Danny op zo 25 feb 2018 - 17:53
De bewolking zit op een inactief front. Achter deze wolken komt de echte koude bovenlucht pas over ons land heen. Dit gebeurd vanavond in bijna het hele land. Door de koude bovenlucht ontstaan er boven het warmere zeewater sneeuwbuien die vooral de noordkust enkele centimers sneeuw kunnen gaan opleveren. Hirlam berekend z'n 5cm. aan de noordkust en mogelijk oplopend tot 10cm sneeuw op de wadden de komende 48 uur.

Ah, ok. Bedankt voor deze uitleg. Ik dacht inderdaad dat het uit de bewolkng ging vallen die vanuit het oosten ons land binnen komt.

gilleeesss

Geniet ervan jongens. Na vrijdag is het gedaan voor een maand of 8-9

dennis089

bohh.. ik kwam ff buiten voor de was uit de droger te halen... wat is het vies koud zeg. dit heb ik lang niet gevoeld  ??? >:(

Weerextrem

wat een omslag van ec!, van warmte naar koude lagen ;D
zie daarvoor vanaf 144h

Joep


zwoof

Citaat van: Weerextrem op zo 25 feb 2018 - 19:38
wat een omslag van ec!, van warmte naar koude lagen ;D
zie daarvoor vanaf 144h

Ja inderdaad. Tijdelijke verzachting? Ook GFS12 zinspeelt daarop. Lenteliefhebbers moeten wellicht nog wat langer geduld hebben.  ;)

Joep

EC na vrijdag weer kouder dan run van vanmorgen

Plaatje jan visser

Joep

De kou blijft dicht bij NL na volgend weekend. Kijk eens verschil EC 12 vandaag en die van gisteren


Weerextrem

Citaat van: Joep op zo 25 feb 2018 - 20:13
De kou blijft dicht bij NL na volgend weekend. Kijk eens verschil EC 12 vandaag en die van gisteren

Gaat nog vaker veranderen. ik blijf het volgen!, de laag is ineens zuidelijker en westelijker. ik vraag me af hoeveel nog?
lijkt toch echt soort van afgeslagen dooiaanval.

Extremissimorum

De oper van vanochtend was ook wel heel ver boven het gemiddelde.
De oper van ec12 is nog altijd hoger dan het gemiddelde van de pluim van ec vanochtend.

Zo verkeerd ziet het er allemaal niet uit. Zeker nier als we vrijdag wat sneeuw krijgen. Maar het is allemaal niet zo overtuigend als het eerder nog uitzag.

zwoof

Citaat van: Weerextrem op zo 25 feb 2018 - 20:20
Gaat nog vaker veranderen. ik blijf het volgen!, de laag is ineens zuidelijker en westelijker. ik vraag me af hoeveel nog?
lijkt toch echt soort van afgeslagen dooiaanval.
De laatste 3 850hPa kaarten (de terugkerende kou) geven de winterburger weer een beetje moed.   :)

winter

Mooi de modellen zinspelen op meer kou ipv een forse lente inval.

Weerextrem

Citaat van: winter op zo 25 feb 2018 - 20:40
Mooi de modellen zinspelen op meer kou ipv een forse lente inval.

Juist. maar dooi komt er wel, alleen is de vraag hoeveel dooi komt er?

zwoof

pluim EC 12:



Van warme naar koude uitbijter?   ;D

Weerextrem

Mij zal niet verbazen dat straks meer koudere oplossingen komt. is al eens zoiets gebeurd.

Der RoX

Vrijdag zou de dooi er in knallen, maar op de EC12 pluim van Zwoof is de zaterdagmiddag toch stiekem behoorlijk uitgewaaierd van +10 tot -4. Wordt vervolgd ????
WiNtEr!!11!1!@

Armand

Ik werd wakker en het sneeuwt hier aardig door, leuke verrassing!

zwoof

Citaat van: Armand op ma 26 feb 2018 - 08:31
Ik werd wakker en het sneeuwt hier aardig door, leuke verrassing!

Ha mooi! Het eerste beste buitje raak. De gunfactor is ook hoog!  ;)

Citaat van: Lucifer op za 24 feb 2018 - 10:51


Geniet allemaal heel erg van deze op en top winterse week medeforummers en hopelijk richting midden of eind nog een heel zuidelijk onderdoor trekkend laagje waardoor Armand wat sneeuw krijgt. Dat heeft de vriendelijke man onderhand wel eens verdiend, niet?  8)

Lothiriel

Sneeuw uit het niks? Hier ook namelijk, grappige vlokjes :)
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

Powered by EzPortal