Winterdiscussie topic 2017/2018 Deel 2

Topic gezien door 226309 bezoekers
Gestart door ThaGhostNL, wo 06 dec 2017 - 15:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

zwoof

EC gewoon weer consistent tot volgend weekend. Mooie pluim weer hoor!  Weekje vorst en dan daarna sneeuwdik kijken en hopecasten.
Kortom, het mooie slot van deze tot nu toe buitengewoon zachte winter maakt veel goed. De grote vraag is waar eindigt het..  8) 

Global warming

Volgens mij blijft er niet veel over van de voorspelde horror.
Nog maar één nacht kans op strenge vorst (midden) en consensus dat het vanaf volgend weekend iig de max temps ver boven 0 liggen.
Geniet van de kou maar verwacht aub geen E-tocht.

Energizer85

Citaat van: Global warming op za 24 feb 2018 - 00:07
Volgens mij blijft er niet veel over van de voorspelde horror.
Nog maar één nacht kans op strenge vorst (midden) en consensus dat het vanaf volgend weekend iig de max temps ver boven 0 liggen.
Geniet van de kou maar verwacht aub geen E-tocht.

Horror, nee maar dat is ook nooit in mij opgekomen.

Maar gewoon een volle week winter... en een periode met kou die een hele tijd niet is voorgekomen ja! En zoals vaak is aangegeven LT is LT en veranderd nog wel een aantal keren. Voorlopig gewoon veel te koud voor de tijd van het jaar.

zwoof

Citaat van: Global warming op za 24 feb 2018 - 00:07
voorspelde horror.


Euh , die term heeft niemand gebruikt hier toch.. :-\  Neemt niet weg dat er wellicht enkele stokoude koude records gaan sneuvelen. Dat noemen we dan overigens  'bijzonder'  ;)

zwoof

Het etmaal gemiddelde in De Bilt is gisteren niet boven nul uitgekomen.
Er zijn gisteren overigens op de meeste stations hellmannen behaald.


Vannacht heeft het licht gevroren. Alleen bij station Volkel kwam met -5,4 tot matige vorst. 
Zoals bekend liggen gevoelstemperaturen een stuk lager. In dat opzicht her en der strenge vorst.


De operationele run van GFS00 komt met het scenario wat we gisteren ook zagen. Vanaf 3 Maart dooi aanval.
Aanvankelijk pakket Sneeuw (zuiden regen) -> 5 en 6 maart  definitieve nekslag met regen  7 maart -> dubbele cijfers. Aldus de oper.

Marsel

Citaat van: Global warming op za 24 feb 2018 - 00:07
Volgens mij blijft er niet veel over van de voorspelde horror.
Nog maar één nacht kans op strenge vorst (midden) en consensus dat het vanaf volgend weekend iig de max temps ver boven 0 liggen.
Geniet van de kou maar verwacht aub geen E-tocht.

Behoorlijk horror hoor. Sterveskoud buiten nu, bovendien erg droog ook (Td -10C). Gevoelstemperaturen rond -9C momenteel. En dan te bedenken dat we nog veel verder gaan zakken de komende dagen. Straks 10km hardlopen door de open polder...met drie lagen kleding  >:(. Horror genoeg wat mij betreft  ::).

winter67

Ec wilt niks van dooiaanval weten en komt weer met koude bovenlucht

Kermisspin

Ben toch wel benieuwd hoe die dooiaanval eruit gaat zien. Komt ie wel........ of wordt het een tweedeling in het land.

Maar eerst genieten van deze koude periode. ????
Volvo for life!

zwoof

Citaat van: winter67 op za 24 feb 2018 - 09:04
Ec wil niks van dooiaanval weten en komt weer met koude bovenlucht
Inderdaad EC laat winter voorlopig even doordenderen 8)

EC 00Z:



RicardoDimm

Ik stoor me een beetje aan iedereen die zegt dat het na volgend weekend gaat dooien. Dat is op dit moment nog veel te ver weg om uberhaubt te voorspellen. Het is echt koffiedik kijken.

Kijk gewoon niet verder dan 4-5 dagen. Die termijn is goed te voorspellen. Daarna kan het alle kanten op.

zwoof

Citaat van: winter67 op za 24 feb 2018 - 09:04
Ec wilt niks van dooiaanval weten en komt weer met koude bovenlucht

Het kan net!  ;)


Citaat van: RicardoDimm op za 24 feb 2018 - 09:34
Ik stoor me een beetje aan iedereen die zegt dat het na volgend weekend gaat dooien. Dat is op dit moment nog veel te ver weg om uberhaubt te voorspellen. Het is echt koffiedik kijken.

Kijk gewoon niet verder dan 4-5 dagen. Die termijn is goed te voorspellen. Daarna kan het alle kanten op.

Daar mag jij je best aan storen natuurlijk, maar ik denk dat je dan net zo goed ff naar het 8 uur journaal met Gerrit Hiemstra kan gaan kijken.  Persoonlijk vind ik het best leuk om de LT kaarten te volgen. Trends eruit te vissen, koffiedik,  sneeuwdik kijken,  hopecasten  etc.. .  Volgens mij vind dat 90 % van de leden hier mooi.  Trouwens, niemand zegt hier dat het zeker gaat dooien na volgend weekend.  Edit: -> (behoudens Global warming dan lees ik net).   :D


Energizer85

Aandachtspuntje voor morgen? (Noordelijke (kust)provincies)

Lucifer

Citaat van: zwoof op za 24 feb 2018 - 00:16
Euh , die term heeft niemand gebruikt hier toch.. :-\  Neemt niet weg dat er wellicht enkele stokoude koude records gaan sneuvelen. Dat noemen we dan overigens  'bijzonder'  ;)

Don't feed the troll Zwoof   ;)

Dat is dezelfde jongen die elke keer er deze winter op LT koude oplossingen werden getoond, er ons op wees dat we ons lieten misleiden door de kaarten en grote teleurstelling zouden oplopen. Niets mis mee, ware het niet dat hij diezelfde LT nu aangrijpt om ons te vertellen dat het na het weekend zéker zal dooien. ????

Geniet allemaal heel erg van deze op en top winterse week medeforummers en hopelijk richting midden of eind nog een heel zuidelijk onderdoor trekkend laagje waardoor Armand wat sneeuw krijgt. Dat heeft de vriendelijke man onderhand wel eens verdiend, niet?  8)

hesselsjoerd

Lake effect snow voor de wadden is al te zien in harmonie

zwoof

Hirlam laat het verder landinwaarts gaan. Maar veel lijkt het niet voor te stellen.




Armand

Citaat van: Lucifer op za 24 feb 2018 - 10:51
Don't feed the troll Zwoof   ;)

Dat is dezelfde jongen die elke keer er deze winter op LT koude oplossingen werden getoond, er ons op wees dat we ons lieten misleiden door de kaarten en grote teleurstelling zouden oplopen. Niets mis mee, ware het niet dat hij diezelfde LT nu aangrijpt om ons te vertellen dat het na het weekend zéker zal dooien. ????

Geniet allemaal heel erg van deze op en top winterse week medeforummers en hopelijk richting midden of eind nog een heel zuidelijk onderdoor trekkend laagje waardoor Armand wat sneeuw krijgt. Dat heeft de vriendelijke man onderhand wel eens verdiend, niet?  8)

Ik hoop met je mee Lucifer ;)

En inderdaad, sneeuw of geen sneeuw, ik zou ook zeggen geniet allen van het prachtige weer de komende dagen. De winterliefhebbers kunnen lekker in de ijskoude, frisse en droge lucht gaan genieten buiten en de warmteliefhebbers kunnen fijn achter glas van het steeds sterker wordend zonnetje gaan genieten ;)

winter67

Gfs ziet er interessant uit het laag van vrijdag. Kan geen kant op waardoor wij nog sws de komende 10 dagen een ooststroming te maken krijgen het laag word geblokkeerd door een hoog die opbouwt in scandi wij zitten tussen de laag en hoog in met mogelijk veel wind en geregeld sneeuw

Alleen de temps zijn niet optimaal de kou is niet ver weg

Extremissimorum

Citaat van: winter67 op za 24 feb 2018 - 11:50
Gfs ziet er interessant uit het laag van vrijdag. Kan geen kant op waardoor wij nog sws de komende 10 dagen een ooststroming te maken krijgen het laag word geblokkeerd door een hoog die opbouwt in scandi wij zitten tussen de laag en hoog in met mogelijk veel wind en geregeld sneeuw

Alleen de temps zijn niet optimaal de kou is niet ver weg

Vrijdag zou wel eens een ware blizzard kunnen worden. Temperaturen onder 0, windstoten van rond de 100 km/u en neerslag, die bijna niet anders dan in de vorm van sneeuw kan vallen, in ieder geval in het noordelijke deel van Nederland en in Groot-Brittannië.

Groot-Brittannië is al langer in rep en roer. Die zouden wel eens de volle laag kunnen krijgen, maar ook voor Nederland (met name noordwesten) zou het wel eens flink uit kunnen pakken. Temeer omdat het al een tijdje in de modellen staat en steeds meer leden voor dit scenario gaan, met een steeds groter wordend neerslag- en windsignaal.

gilleeesss

Tot vrijdag winterweer in West belgie. Daarna weeral over en out hier :/ had het wel verwacht dat zo'n laagje roet in het eten zou gooien.

Weerextrem

Citaat van: Extremissimorum op za 24 feb 2018 - 11:56
Vrijdag zou wel eens een ware blizzard kunnen worden. Temperaturen onder 0, windstoten van rond de 100 km/u en neerslag, die bijna niet anders dan in de vorm van sneeuw kan vallen, in ieder geval in het noordelijke deel van Nederland en in Groot-Brittannië.

Groot-Brittannië is al langer in rep en roer. Die zouden wel eens de volle laag kunnen krijgen, maar ook voor Nederland (met name noordwesten) zou het wel eens flink uit kunnen pakken. Temeer omdat het al een tijdje in de modellen staat en steeds meer leden voor dit scenario gaan, met een steeds groter wordend neerslag- en windsignaal.

Nou. voor mij is het nog steeds te ver om te kijken, ik heb nog wel eens gekkers zien gebeuren. Eerst de komende dagen, de hoog is nog maar net hier.

Powered by EzPortal