Winterdiscussie topic 2017/2018 Deel 2

Topic gezien door 226483 bezoekers
Gestart door ThaGhostNL, wo 06 dec 2017 - 15:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Koen-IJM


Energizer85

Citaat van: Weerextrem op do 22 feb 2018 - 21:23
Enigzins veel spreiding over hoe koud gaat het worden, en dan te bedenken dat laag nog niet hier is!
Met name Woe-za en verder.

Spreiding???

Ik heb zelden zo'n consistente pluim gezien... in iedergeval tot dag 7/8

zwoof

Citaat van: Energizer85 op do 22 feb 2018 - 21:26
Spreiding???

Ik heb zelden zo'n consistente pluim gezien... in iedergeval tot dag 7/8

Tja ik zie ook weinig spreiding, de members in deze pluim zijn het aardig eens met elkaar, Zelfs na de midden LT rond 2 maart liggen de lijntjes nog bijna uitzonderlijk dicht bij elkaar. ;)

devil-strike

Citaat van: zwoof op do 22 feb 2018 - 20:55
Twente gewoon een volle week ijsdagen volgens de oper  8)

Pluim EC 12 de Bilt:

Is ie mooi of is ie mooi  8)

Vraag me af of dat wel klopt, temps zijn precies zelfde als voor Haarlem volgens yr.
Locatie: regio Haarlem

zwoof

Citaat van: devil-strike op do 22 feb 2018 - 21:49
Vraag me af of dat wel klopt, temps zijn precies zelfde als voor Haarlem volgens yr.

Kloppen wel, er zit wel degelijk verschil in, maar niet veel. Kijk nog maar eens goed: Haarlem heeft bv. geen -10 staan.
Zie deze pluim van Schiphol, die komt ook aardig overeen met Haarlem.  ;)


https://www.yr.no/place/Netherlands/North_Holland/Gemeente_Haarlem/long.html

Twente:

https://www.yr.no/place/Netherlands/Overijssel/Twenthe/long.html

Extremissimorum

Als we de ijspluim mogen geloven, ligt er volgende week zaterdag minimaal zo'n 12 cm in de noordelijke provincies.

De rayonhoofden worden écht serieus nerveus bij 15 cm.

15/16 cm staat in de modellen voor die dinsdag daarna nog altijd in de mogelijkheden als gemiddelde ijsdikte.

Het zal toch niet...?

Weerextrem

Citaat van: zwoof op do 22 feb 2018 - 21:37
Tja ik zie ook weinig spreiding, de members in deze pluim zijn het aardig eens met elkaar, Zelfs na de midden LT rond 2 maart liggen de lijntjes nog bijna uitzonderlijk dicht bij elkaar. ;)

Ik heb het over dat nog kouder kan worden. ::) dus kán kouder worden in de nachten, het is dan ook bijna een week verder.

Sjoerd12

Citaat van: Extremissimorum op do 22 feb 2018 - 22:08

Het zal toch niet...?

Nee, het zal inderdaad niet     :D

De ijspluim is gebaseerd op 1 meter diep water, de vaarten waar de elfstedentocht over gaat zijn veel dieper, dus die komen niet aan die 12 centimeter.
De ijspluim is trouwens ook van noord-oost, en in groningen is het in de winter vaak kouder dan hier in friesland.
Zet het e-woord dus maar uit je hoofd  ;D

Weerextrem

Citaat van: Sjoerd12 op do 22 feb 2018 - 22:27
Nee, het zal inderdaad niet     :D

De ijspluim is gebaseerd op 1 meter diep water, de vaarten waar de elfstedentocht over gaat zijn veel dieper, dus die komen niet aan die 12 centimeter.
De ijspluim is trouwens ook van noord-oost, en in groningen is het in de winter vaak kouder dan hier in friesland.
Zet het e-woord dus maar uit je hoofd  ;D

Tot en nu wel, maar niets is onmogelijk. En ik denk dat er ook maar vrij kleine kans is.
op basis van huidige kaarten.. maar ik denk dat winterse setting wel langer duurt dan wij denken.
liever nog geen e-woord horen

TMCThomas

Voor de schaatsliefhebbers wellicht niet het mooiste scenario maar voor de sneeuwliefhebber heeft GFS nog wat in petto:


Echter wel lange termijn! morgen wss weer anders  ;)

winter67

Wow de gfs pluim is wel heel erg afgekoeld ten opzichte vorige runs er lijkt amper dooi te komen na volgend weekend

zwoof

Citaat van: TMCThomas op do 22 feb 2018 - 23:33
Voor de schaatsliefhebbers wellicht niet het mooiste scenario maar voor de sneeuwliefhebber heeft GFS nog wat in petto:

Echter wel lange termijn! morgen wss weer anders  ;)

GFS 00Z heeft een soortgelijk scenario. Pakket sneeuw, maar ook einde van de vorstperiode daardoor wellicht. Inderdaad ver weg nog, maar al een paar keer gezien nu deze optie.

Vannacht is het overigens bij lichte vorst gebleven. Echter de gevoelstemperaturen lagen tegen de min 10! Ook zijn er weer Hellmannetjes gescoord op verschillende stations.



Nu EC maar weer eens bekijken zo!  :D

winter67

Ook ec weer behoorlijk mooi totaal geen sprake van een mogelijke dooiaanval. Mogelijk wel later in de week beetje sneeuw. Wel mooi om te zien volgend weekend opnieuw heel erg koud op enige hoogte

dennis089

De kou... Gfs laat het de gehele pluim niet ophouden.. Brrr ik bevries ????????

winter67

Citaat van: zwoof op vr 23 feb 2018 - 07:49
GFS 00Z heeft een soortgelijk scenario. Pakket sneeuw, maar ook einde van de vorstperiode daardoor wellicht. Inderdaad ver weg nog, maar al een paar keer gezien nu deze optie.

Vannacht is het overigens bij lichte vorst gebleven. Echter de gevoelstemperaturen lagen tegen de min 10! Ook zijn er weer Hellmannetjes gescoord op verschillende stations.


Nu EC maar weer eens bekijken zo!  :D

Gelukkig 1 van de warmere leden die heel erg in de minderheid zijn :P

Der RoX

Na 1 maart knalt de pluim uit elkaar
WiNtEr!!11!1!@

zwoof

Citaat van: der rox op vr 23 feb 2018 - 07:58
Na 1 maart knalt de pluim uit elkaar

Haha! Dat zou niet best zijn. Hebben we niks meer te doen hier.
Maar geweldige run weer!  8)

Der RoX

Hehe bedoelde meer dat de spreiding er dan flink in knalt ;D ;D
Maar we komen steeds dichter bij de entree van de beer, mooi!
WiNtEr!!11!1!@

zwoof

Citaat van: winter67 op vr 23 feb 2018 - 07:54
Ook ec weer behoorlijk mooi totaal geen sprake van een mogelijke dooiaanval. Mogelijk wel later in de week beetje sneeuw. Wel mooi om te zien volgend weekend opnieuw heel erg koud op enige hoogte

Kijk eens wat groot nog steeds.   8)




TMCThomas


Powered by EzPortal