Winterdiscussie topic 2017/2018 Deel 2

Topic gezien door 226294 bezoekers
Gestart door ThaGhostNL, wo 06 dec 2017 - 15:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Ed Deijkers

Dat vind ik ook. Iedereen mag een mening hebben over oorzaken, waar of niet waar. Prettig om daar antwoorden op proberen te vinden. Ikzelf opteer naar een global warming die al is ingezet sinds de laatste ijstijd. Tussentijdse effecten als de kleine ijstijd daargelaten. Voorts heb ik ook geen antwoord op de versnelde opwarming die nu actueel lijkt te zijn. Echter er zijn zoveel variabelen die invloed hebben dat ik betwijfel of alleen CO2 de boosdoener is. Verder heeft onze nationale overheid er natuurlijk ook belang bij om dit als argument te gebruiken om de financiële huishouding op peil te houden. We warmen al ca. 10000 jaar op, wat dat betreft maak ik me geen illusies.
Het weer is zoals het is, de emoties komen later

Jenkie

Het respect geldt dan voor beide kanten. Ik word echt kwaad om de term klimaatgekkies etc. En veel ideeën zijn wetenschappelijk compleet achterhaald. Doordat er nu opeens weer een discussie op gang komt van klimaatsceptici duurt het alleen maar langer voordat er iets gebeurt. Kijk naar Trump. En ja, daar maak ik me kwaad om. Onze kinderen zitten straks met de gebakken peren. Daarom kan ik ook niet tegen termen als: ik geloof... Verdiep je in de wetenschap. 99% van de wetenschappers, uit alle disciplines, is het erover eens: de aarde warmt in een rap tempo op. Het is in mijn ogen ook geen kwestie van: iedereen mag hier zijn mening geven. Dit gaat niet over meningen, dit gaat over feiten. Wetenschappelijk onderbouwde feiten. 

dennis089

Marsel, de hoogterug die gevormd wordt op 28/29 januari (zowel GFS en EC dus acht deze situatie best wel reëel te noemen), brengt dit moois ons wat meer zonneschijn?  >:( :P

Armand

Durf het bijna niet te zeggen, maar GFS tovert weer iets uit de hoge hoed...


Als je het mij vraagt de allerlaatste kans tot een aanzet van een wat langdurigere winterse periode... Nu zal het me niet verbazen als het dadelijk bij de 12z weer anders is, maar dit viel me op én een kans is en blijft een kans ;)

Der RoX

Ha, het zou prachtig zijn als februari zijn naam weer waarmaakt, maar eerst maar eens die woensdag overleven ????
WiNtEr!!11!1!@

Gerard1995

Citaat van: Armand op ma 22 jan 2018 - 16:49
Durf het bijna niet te zeggen, maar GFS tovert weer iets uit de hoge hoed...
/gens/runs/2018012206/graphe6_1000_501_172___.gif[/img]

Als je het mij vraagt de allerlaatste kans tot een aanzet van een wat langdurigere winterse periode... Nu zal het me niet verbazen als het dadelijk bij de 12z weer anders is, maar dit viel me op én een kans is en blijft een kans ;)

Hoop het echt.. 3 maal zou scheepsrecht moeten zijn.. 2 keer mooie winterse kaarten wat niet doorging dus hoop dat februari toch nog genadeloos toeslaat 8)
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Invicta

Citaat van: Jenkie op ma 22 jan 2018 - 13:21
Het is in mijn ogen ook geen kwestie van: iedereen mag hier zijn mening geven. Dit gaat niet over meningen, dit gaat over feiten. Wetenschappelijk onderbouwde feiten.

En dat is het grote probleem bij de klimaatfanatici. Ze zijn zo overtuigd van hun gelijk dat ze geen tegenspraak dulden. Iedereen die er een andere mening op na houdt (wetenschappers incluis!) zijn charlatans, fantasten en leugenaars gesponsord door de grote olieconcerns en weet ik veel wat voor enge bedrijven meer.

Remy

Citaat van: Invicta op ma 22 jan 2018 - 20:51
En dat is het grote probleem bij de klimaatfanatici. Ze zijn zo overtuigd van hun gelijk dat ze geen tegenspraak dulden. Iedereen die er een andere mening op na houdt (wetenschappers incluis!) zijn charlatans, fantasten en leugenaars gesponsord door de grote olieconcerns en weet ik veel wat voor enge bedrijven meer.
Yep dat is een heel groot probleem. En nogmaals ik heb nergens beweerd dat windmolens het klimaat opwarmen.Het gaat mij er om dat die dingen niet doen wat ze zouden moeten doen. Enorme hoeveelheden energie leveren zonder het klimaat te veranderen.En het is duidelijk dat die molens weinig energie leveren voor erg veel geld en daarbij duidelijk ook de windpatronen en dus het klimaat verstoren.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

TMCThomas

Dat er wellicht toch nog wat winters weer aan komt blijk niet alleen uit sommige weerkaartjes ook NAO en AO lijken negatief te worden (Wat voor ons winterliefhebbers natuurlijk positief is!  :))


Vooralsnog neem ik het nog even met een korreltjes zout, ja er zijn tekenen van winter maar het is nog lange termijn en na al de mislukkelingen deze winter is het toch moeilijk om er weer vertrouwen in te krijgen. Eerst maar eens even afwachten wat het de komende dagen gaat doen.

Der RoX

Ik zag een temperatuurkaartje voor morgen voorbij komen met 15 graden in het oosten. Zo'n zuidwestenwindje is echt killing voor je koude aspiraties ????
WiNtEr!!11!1!@

4seasons

Off topic



Zeer zware aardbeving voor de kust van Alaska geweest (van 8,2 naar 7,9 bijgesteld)
Tsunamiwaarschuwing(en) voor Californie ,Hawaii etc.
https://earthquake.usgs.gov/earthquakes/eventpage/us2000cmy3#executive

https://earthquake.usgs.gov/earthquakes/eventpage/us2000cmy3#map

Er zijn al vele naschokken geregistreerd:
https://earthquake.usgs.gov/earthquakes/map/



Armand

Hoorde net op het nieuws dat het dagrecord in de Bilt nu al verbroken is, klinkt apart zo vroeg in de ochtend al.

JerryL

Dat beloofd wat voor de rest van deze dag.

Maar hoe vind je deze dan; in december en januari genoeg dagen dat het onder het langjarig gemiddelde lag. Wat zei de weerman? Het wordt koud, zonder nadere toevoeging. Nu is het warmer dan het langjarig gemiddelde. Wat zegt de weerman? Het is warm. In de loop van de week koelt het wat af, maar het is nog steeds te warm voor de tijd van het jaar.

Continue worden we erop geattendeerd wanneer het ''te warm'' is. (Terwijl ook hierin een superlatief schuil gaat. Niet warmer, maar te warm) Om vervolgens niets te melden als het ''te koud'' wordt.

Of ben ik de enige die dit opvalt?

Kwadrant

Citaat van: JerryL op wo 24 jan 2018 - 10:37
Dat beloofd wat voor de rest van deze dag.

Maar hoe vind je deze dan; in december en januari genoeg dagen dat het onder het langjarig gemiddelde lag. Wat zei de weerman? Het wordt koud, zonder nadere toevoeging. Nu is het warmer dan het langjarig gemiddelde. Wat zegt de weerman? Het is warm. In de loop van de week koelt het wat af, maar het is nog steeds te warm voor de tijd van het jaar.

Continue worden we erop geattendeerd wanneer het ''te warm'' is. (Terwijl ook hierin een superlatief schuil gaat. Niet warmer, maar te warm) Om vervolgens niets te melden als het ''te koud'' wordt.

Of ben ik de enige die dit opvalt?

Klopt ! Klimaat hysterie, linkse politiek. Mandaatjes kweken voor onzinnige investeringen en lonen.....
Don`t feed Angry Wolves

dennis089


Jenkie

Citaat van: JerryL op wo 24 jan 2018 - 10:37
Dat beloofd wat voor de rest van deze dag.

Maar hoe vind je deze dan; in december en januari genoeg dagen dat het onder het langjarig gemiddelde lag. Wat zei de weerman? Het wordt koud, zonder nadere toevoeging. Nu is het warmer dan het langjarig gemiddelde. Wat zegt de weerman? Het is warm. In de loop van de week koelt het wat af, maar het is nog steeds te warm voor de tijd van het jaar.

Continue worden we erop geattendeerd wanneer het ''te warm'' is. (Terwijl ook hierin een superlatief schuil gaat. Niet warmer, maar te warm) Om vervolgens niets te melden als het ''te koud'' wordt.

Of ben ik de enige die dit opvalt?

Euhm, hoe zat het ook alweer met de gemiddelde temperatuur van de afgelopen winters? Te warm? Te koud? Of gemiddeld? https://www.knmi.nl/over-het-knmi/nieuws/jaarlijks-koudste-dag-steeds-warmer

Mrkos


Armand

Als het warmer dan normaal wordt, dan komt dit vaak in het nieuws omdat de temperatuur in de buurt of zelfs over de records komt. Het breken van koude records is moeilijker in deze tijden dus komt dit natuurlijk ook niet vaak in het nieuws.

Naar mijn mening hoor je ook als het kouder weer is dit terug in het nieuws. Als meer dan de helft van de strooiwagens op pad zijn (om welke reden dan ook) vind je dit vaak ook al terug in het nieuws. Zelfs als er hier op de Vaalserberg sneeuw ligt dan komt dat wel eens op RTL nieuws voorbij. Laat staan als het hele land onder de sneeuw ligt ;)
Ik denk dus niet dat ze in het nieuws expres alleen maar "het warmere weer" aan bod laten komen ;)

JerryL

Citaat van: Jenkie op wo 24 jan 2018 - 11:32
Euhm, hoe zat het ook alweer met de gemiddelde temperatuur van de afgelopen winters? Te warm? Te koud? Of gemiddeld? https://www.knmi.nl/over-het-knmi/nieuws/jaarlijks-koudste-dag-steeds-warmer

Het gaat er niet om of het al dan niet warmer wordt, het gaat erom hoe je dat steeds brengt. Als het te koud is moet het ook gezegd - mogen - worden.

JerryL

@Armand. Dat van die strooiwagens moet ik wel erkennen. Maar zodra de miep van buienradar in beeld wordt ingevlogen voor het weerpraatje dan lijken ze volledig hun tong verloren als het te koud wordt. In elk geval wordt het er vele malen minder dik bovenop gelegd dan wanneer het warmer wordt dan gemiddeld.

Powered by EzPortal