Winterdiscussie topic 2017/2018 Deel 2

Topic gezien door 226295 bezoekers
Gestart door ThaGhostNL, wo 06 dec 2017 - 15:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Gerard1995

Citaat van: JerryL op ma 11 dec 2017 - 09:08
Wat worden we verwend! Oke, morgen is het alweer over, maar we krijgen ook vandaag nog sneeuw. Het is vervelend dat ik, en vele met mij, vandaag gewoon de weg op moeten. Toch mag dit de pret niet drukken. De momenten dat je de weg niet op hoeft is het genieten geblazen.

Over verwennerij gesproken idd.. deze december voelt nu weer als echt meetellende wintermaand voor mij in vergelijking met de afgelopen jaren ::)
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Kermisspin

Helden (Panningen) Noord-Limburg is het net begonnen met sneeuwen. Niet erg hard maar toch. Zou het sneeuwfront dan toch eerder arriveren?

Vandaag gaan we terug naar het noorden  ???
Volvo for life!

marctsm

hier in West-Vlaanderen is het nu al goed aan het sneeuwen se, en als ik onze west-vlaamse weerman mag geloven komt er nog een pakje af...

winter67

Als ik alles mag geloven. Woon ik precies in het gebied met het meest actieve neerslag. Ben benieuwd gisteren circa 4cm. Nu is alles weg na een paar restjes na. Maar waarom nog geen code rood? Komt dat überhaupt nog?

peterk

Raar. Volgens buienradar zou hier in Breda al neerslag moeten vallen. Maar geen sneeuw of regen te bekennen.

Bernardo

@MeteoGroupWeer: De #sneeuwhoeveelheden die #vandaag worden verwacht in kaart gebracht. https://twitter.com/MeteoGroupWeer/status/940133382616485889/photo/1

Volgens hun een groot deel van Friesland ook een beste laag

dennis089

Hier inmiddels ook sneeuw die direct blijft liggen. Dat lagedruk gebied ziet er echt impressive uit op de sat radar.

winter67

Citaat van: peterk op ma 11 dec 2017 - 09:29
Raar. Volgens buienradar zou hier in Breda al neerslag moeten vallen. Maar geen sneeuw of regen te bekennen.
Is denk ik ook niet dat he neerslag is. Maar meer neerslag die verdampt op enige hoogte wat wel meer voorkomt en buienradar wel aangeeft

Armand

Citaat van: dennis089 op ma 11 dec 2017 - 09:31
Hier inmiddels ook sneeuw die direct blijft liggen. Dat lagedruk gebied ziet er echt impressive uit op de sat radar.

Wat een verschil zeg over die afstand, hier gewoon pure regen en niet een beetje ook. Voor mij persoonlijk is december, op gisteren na, dus niet echt een wintermaand...

Mensen ten noorden van me: geniet ervan, maar doe voorzichtig in het verkeer!

Jenkie

Citaat van: winter67 op ma 11 dec 2017 - 09:28
Als ik alles mag geloven. Woon ik precies in het gebied met het meest actieve neerslag. Ben benieuwd gisteren circa 4cm. Nu is alles weg na een paar restjes na. Maar waarom nog geen code rood? Komt dat überhaupt nog?

Euhmm, gisteren was je nog aan het mopperen dat er code oranje was en er niks gebeurde in jouw ogen? En nu wil je al voor de eerste sneeuwvlok gevallen is code rood?  ::)

hesselsjoerd


Tanneke

In Middelburg, Zeeland kan ik sneeuw melden :)

winter67

Citaat van: Jenkie op ma 11 dec 2017 - 09:39
Euhmm, gisteren was je nog aan het mopperen dat er code oranje was en er niks gebeurde in jouw ogen? En nu wil je al voor de eerste sneeuwvlok gevallen is code rood?  ::)
Tsja was wel code oranje waardig gisteren had niet verwacht dat het zo snel ging betreft het sneeuwdekje :)
Vandaag vind ik het wel code rood waardig zeker ivm de werkweek en de avondspits

zwoof

Citaat van: Marcellang op ma 11 dec 2017 - 08:04
Zo en ineens tikken we dan toch de -5 aan hier in de regio Hoogeveen, toch maar even de waterleidingen controleren  ;D

  -6.2 was het zelfs even, heb je de vriezer weer open laten staan? .....  :)


vlerk

Citaat van: winter67 op ma 11 dec 2017 - 09:28
Als ik alles mag geloven. Woon ik precies in het gebied met het meest actieve neerslag. Ben benieuwd gisteren circa 4cm. Nu is alles weg na een paar restjes na. Maar waarom nog geen code rood? Komt dat überhaupt nog?

Hahahaha, jij bent ook een figuur he.;)
Gisterochtend was alles wat het KNMI zei overdreven en had je geen geduld en nu wil je een code rood?
Ik kan je niet meer serieus nemen.

OT: eerst sneeuwval in Eindhoven inmiddels, ik ben benieuwd vandaag!

GeneralDuke

Citaat van: winter67 op ma 11 dec 2017 - 09:28
Als ik alles mag geloven. Woon ik precies in het gebied met het meest actieve neerslag. Ben benieuwd gisteren circa 4cm. Nu is alles weg na een paar restjes na. Maar waarom nog geen code rood? Komt dat überhaupt nog?

Ik vermoed dat ze nog even wachten totdat ze wat zekerder zijn waar het meeste gaat vallen, begin van de middag ofzo. Het is niet alsof het heel veel uitmaakt, iedereen die de weg op zou gaan heeft dat al gedaan en moet vanavond sowieso terug.
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Joep


Marcellang

Citaat van: zwoof op ma 11 dec 2017 - 09:45
  -6.2 was het zelfs even, heb je de vriezer weer open laten staan? .....  :)
Ach ja, ik zei nog zo tegen Linda....... ;D :P
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Rogierhgv

Citaat van: zwoof op ma 11 dec 2017 - 09:45
  -6.2 was het zelfs even, heb je de vriezer weer open laten staan.


Wij wonen hier dan ook dichtbij Siberië en Moskou. 

peterk

Citaat van: winter67 op ma 11 dec 2017 - 09:34
Is denk ik ook niet dat he neerslag is. Maar meer neerslag die verdampt op enige hoogte wat wel meer voorkomt en buienradar wel aangeeft
Ah thanks. Nu hier de eerste (mot) sneeuw met flinke wind.

Powered by EzPortal