Winterdiscussie topic 2017/2018 Deel 2

Topic gezien door 226375 bezoekers
Gestart door ThaGhostNL, wo 06 dec 2017 - 15:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Weatherboy

Citaat van: Weerextrem op zo 10 dec 2017 - 15:26
Praat geen onzin, het was eerst juist onder midden Nederland. nu gaat het verder diep in Nederland. De kern komt waarschijnlijk op lijn Haarlem-Enschede te liggen.

Ik praat geen onzin. De neerslag verpieter nu (tijdelijk?)en de neerslagband ligt stil boven noorden van Noord-Holland. De kern zou eerst van Amsterdam-Flevoland-Drenthe gaan en nu gaat de kern een fractie zuidelijk voor zover we kunnen zien.

Dus hoezo onzin.....

Weerextrem

Citaat van: Gerard1995 op zo 10 dec 2017 - 15:29
Weermensen op twitter o.a. Alfred Snoek noemt nu ook dat het laagje stuk zuidelijker gaat en dat een groot deel blijft als het nu is.. yeahhhh

Hoor hier nog wel  verdeelde meningen.. spannend

Het kan kloppen maar ik weet niet waar ze naar gekeken hebben. volgens mij lag dooi eigenlijk juist volgens nieuwe kaarten noordelijker, en dat is nu ook zo. Maar wij vergeten de windveld nog, die is nog op kanaalrat. Komt dadelijk land op, dan gaat het wel keihard.

Tyshane

Citaat van: Gerard1995 op zo 10 dec 2017 - 15:29
Weermensen op twitter o.a. Alfred Snoek noemt nu ook dat het laagje stuk zuidelijker gaat en dat een groot deel blijft als het nu is.. yeahhhh
Hoor hier nog wel  verdeelde meningen.. spannend
Trouwens.. ligt hier nu 19cm op de tuintafel.. knappe jongen als dat nog weggespoeld wordt voor morgen de volgende bulk weer komt..

Ik las dat, maar ik bedenk me ook wel dat het ook neerkomt op de prettigste kaarten voor waar aannemen. Ik probeer soms ook weer even te bedenken dat het ook anders kan gaan lopen, anders weer teleurstelling. Tot dus ver hebben we op de Veluwe niet te klagen Gerard! :)

Anne.

Delft meldt regen. Hoogtepunt van sneeuwdekje vandaag was ongeveer 10CM. Morgen de herkansing in! :P

winter67

Citaat van: Gerard1995 op zo 10 dec 2017 - 15:29
Weermensen op twitter o.a. Alfred Snoek noemt nu ook dat het laagje stuk zuidelijker gaat en dat een groot deel blijft als het nu is.. yeahhhh

Hoor hier nog wel  verdeelde meningen.. spannend

Trouwens.. ligt hier nu 19cm op de tuintafel.. knappe jongen als dat nog weggespoeld wordt voor morgen de volgende bulk weer komt..
Denk ook dat er niet echt veel gaat veranderen. De dooi zou rond 15.00 boven de rivieren moeten zitten. Nu gaat  Het ook donker worden. Verwacht geen echte opwarming in uitzondering van Zeeland, Limburg, Brabant

Marsel

Citaat van: winter67 op zo 10 dec 2017 - 15:37
Denk ook dat er niet echt veel gaat veranderen. De dooi zou rond 15.00 boven de rivieren moeten zitten. Nu gaat  Het ook donker worden. Verwacht geen echte opwarming in uitzondering van Zeeland, Limburg, Brabant

Vergis je niet. De komende uren zou het juist erg rap kunnen (en moeten!) gaan als de depressie aan land komt. Dan zouden we in theorie enorme sprongen noordoostwaarts kunnen zien. Binnen nu en een uur wordt eea duidelijker. Ik kan je in ieder geval wel vertellen dat het hier (Zevenhuizen) gewoon regent op dit moment.  Dus dat gaat al lekker. Hoe triestig kan bijna 10cm sneeuw zijn als het regent...

TimK21

Nijmegen ook regen nu.

Hoe is de actuele situatie voor morgen?
Challenge accepted!

Weerextrem

Citaat van: Marsel op zo 10 dec 2017 - 15:40
Vergis je niet. De komende uren zou het juist erg rap kunnen (en moeten!) gaan als de depressie aan land komt. Dan zouden we in theorie enorme sprongen noordoostwaarts kunnen zien. Binnen nu en een uur wordt eea duidelijker. Ik kan je in ieder geval wel vertellen dat het hier (Zevenhuizen) gewoon regent op dit moment.  Dus dat gaat al lekker. Hoe triestig kan bijna 10cm sneeuw zijn als het regent...

Zoals ik vaker aangegeven hebt. maar ze willen niet lezen denk ik. Morgen is weer een dag met veel sneeuw (dan blijft het denk ik ook langer liggen) of zit ik fout Marsel?

Weerextrem

Citaat van: TimK21 op zo 10 dec 2017 - 15:42
Nijmegen ook regen nu.

Hoe is de actuele situatie voor morgen?

Ik wacht op nieuwe kaarten. zoals er nu naar uit ziet zal zeker minstens 5 cm weer vallen!!

Gerard1995

Citaat van: Tyshane op zo 10 dec 2017 - 15:34
Ik las dat, maar ik bedenk me ook wel dat het ook neerkomt op de prettigste kaarten voor waar aannemen. Ik probeer soms ook weer even te bedenken dat het ook anders kan gaan lopen, anders weer teleurstelling. Tot dus ver hebben we op de Veluwe niet te klagen Gerard! :)

Idd.. stiekem hopen we allemaal het mooist en dan geven zulke berichtjes extra boost.. nee wij hebben de absolute Jackpot voor de hele veluwe wel.. en neem Gelderse Vallei en deel Utrechtse Heuvelrug ook maar mee 8)
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Extremissimorum

Update vanuit Hoorn: zeer lichte sneeuwval, alleen de daken en een paar auto's zijn wit. De straten zijn gewoon weer nat. Ik zie het ook niet zo gauw weer wit worden.
Morgen ook niet al te beste kansen voor Noord-Holland. Toch voelt het wel al meer winters dan jaren geweest.

jornonweer

Citaat van: Marsel op zo 10 dec 2017 - 15:25
Tot op heden past de actualiteit nog mooi in de uitvoer van de meeste rekenbreinen. Terwijl ik dit schrijf is de sneeuw overgegaan in regen met 'stukjes'. Dag kou, hallo dooi!

Laten we dat nog even afwachten. De kern ligt nog op zee dus de exacte locatie is nog niet bepalen. De komende uren daarentegen zullen meer duidelijkheid verschaffen.
is ie niet iets wat later? althans het windveld lijkt me? kunnen straks best pittige windstoten worden voor hier in limburg. wij zijn niet snel 80+km/u gewoon.
Danger is real, fear is a choice.

Weerextrem

Citaat van: jornonweer op zo 10 dec 2017 - 15:50

is ie niet iets wat later? althans het windveld lijkt me? kunnen straks best pittige windstoten worden voor hier in limburg. wij zijn niet snel 80+km/u gewoon.

Uiteraard is het wat later maar ook noordelijker te komen liggen. en het windveld valt nu nog mee, maar kan altijd veranderen!

het valt me op dat hier niet hard dooit, terwijl ik zelf wel verwacht heb.

Marsel

Citaat van: jornonweer op zo 10 dec 2017 - 15:50

is ie niet iets wat later? althans het windveld lijkt me? kunnen straks best pittige windstoten worden voor hier in limburg. wij zijn niet snel 80+km/u gewoon.

Mja, het scheelt iets inderdaad. Ik zou het een verschil in de marge noemen. Een model benadert de actualiteit hoogstens en komt nooit precies overeen. Maar ik moet zeggen dat ze het tot op heden niet gek doen. Harmonie12 is ook een leuke trouwens. Kern trekt net noord van Rotterdam het land in waarbij het front langs de vanmorgen al aangehaalde lijn tot stilstand komt: omgeving Amsterdam, via Flevoland in de richting van Almelo. Bevestigt nogmaals het beeld dat we de komende uren waarschijnlijk rappe vorderingen gaan zien. Als dat scenario waarheid wordt kan het inderaad behoorlijk gaan spoken zuid van de kern de komende uren, en dan doel ik op de wind uiteraard...

TMCThomas

Hier ligt nu zo'n 8 a 9 cm op auto's iets meer. Sneeuwt zachtjes door. Heerlijk sfeertje. Ook heerlijk plaksneeuw die precies goed is. Heb al een sneeuwpop van 1.90 m kunnen maken :D

4seasons

Citaat van: Marsel op zo 10 dec 2017 - 15:25
De komende uren zullen uitwijzen waar de depressie daadwerkelijk langs gaat trekken. Tot op heden past de actualiteit nog mooi in de uitvoer van de meeste rekenbreinen. Terwijl ik dit schrijf is de sneeuw overgegaan in regen met 'stukjes'. Dag kou, hallo dooi!

Laten we dat nog even afwachten. De kern ligt nog op zee dus de exacte locatie is nog niet bepalen. De komende uren daarentegen zullen meer duidelijkheid verschaffen.

Zie hier de donkere lucht boven de Noordzee bij Scheveningen > in de verte op het zuiden schijnt de zon ?? :
http://www.scheveningenlive.nl/boulevard-webcam/



Voor wie nog meer via de cams het weer wilt volgen:
https://heelhollandkijkt.nl/



pietjelol

Misschien kan het nog lucht wordt wat donkerder. Toch verwacht ik geen 10 cm meer.

Energizer85

Hier nog steeds sneeuw... alleen met windstoten erbij.... begint aardig huis te houden zo

Extremissimorum

Citaat van: pietjelol op zo 10 dec 2017 - 15:57
Misschien kan het nog lucht wordt wat donkerder. Toch verwacht ik geen 10 cm meer.

Het wordt nu ook gewoon langzaamaan weer donker hè. ;)
Het gebied is langzaam aan het oplossen, ik zie het niet zo snel meer hard genoeg sneeuwen voor accumulatie.

De druppels lopen langs het raam. Best zielig eigenlijk. Alsof koning winter huilt.

cekstuffertz

Citaat van: Marsel op zo 10 dec 2017 - 15:55
Mja, het scheelt iets inderdaad. Ik zou het een verschil in de marge noemen. Een model benadert de actualiteit hoogstens en komt nooit precies overeen. Maar ik moet zeggen dat ze het tot op heden niet gek doen. Harmonie12 is ook een leuke trouwens. Kern trekt net noord van Rotterdam het land in waarbij het front langs de vanmorgen al aangehaalde lijn tot stilstand komt: omgeving Amsterdam, via Flevoland in de richting van Almelo. Bevestigt nogmaals het beeld dat we de komende uren waarschijnlijk rappe vorderingen gaan zien. Als dat scenario waarheid wordt kan het inderaad behoorlijk gaan spoken zuid van de kern de komende uren, en dan doel ik op de wind uiteraard...

Hoe hoog denk je dat die dooilijn dan komt? Tot Amsterdam of stopt hij zuidelijker? Dacht namelijk dat noordelijk van de kern het zou blijven sneeuwen en geen dooi, maar Harmonie12 laat de dooi en regen tot halverwege Noord-Holland (ong zaandam) komen.

Powered by EzPortal