Winterdiscussie topic 2017/2018 Deel 2

Topic gezien door 226456 bezoekers
Gestart door ThaGhostNL, wo 06 dec 2017 - 15:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

BD6

Waterkoud, temp. op 2.7, motregen

winter67

Ec is ook heel goed. Verwacht voor morgen het dubbele qua sneeuw in mid nl!!

Eveline

 spijkenisse nu ook natte sneeuw. Benieuwd hoelang het gaat duren dat het blijft liggen :)

DSDLimburg

seizoen 2018/2019

Adrie

Den Bosch sneeuwt het nu licht, maar blijft niks van liggen

winter67

Citaat van: DSDLimburg op zo 10 dec 2017 - 10:02
bron winterplaza:
Ec is slecht voor zuidoost. Te warme temps waardoor het volgens ec meer regen is

Siebenvm

Zit als Hilversummer volgens verschillende modellen (Hirlam, Arperge, Harmonie) precies op de grens van sneeuw en regen. Spannend!

Overigens moet morgen echt niet onderschat woeden. Heb helaas de EC kaartjes niet maar Harmonie laat het zeer lang sneeuwen in mid, oost en zuid(oost) Nederland.

DSDLimburg

Tot nu toe sneeuw hier in Limburg! en wat het voor de rest zal worden gaan we zien.......
seizoen 2018/2019

Marsel

Natte vlokken ook hier. Regen was maar kortdurend. Uiteraard nog geen accumulatie, intensiteit moet eerst omhoog en temperatuur omlaag. Als we naar de temperaturen stroomopwaarts kijken zien we een daling van één tot twee graden in een krappe twee uur tijd. Woensdrecht bijvoorbeeld nog maar 0.8C, kwam van 2.3C...prima dus.

Southpaw

Net terug van een uurtje voetbalschool. Man, man wat is het guur met die wind.
Valt wat natte sneeuw nu. Verwacht dat het qua sneeuw niet veel beter zal worden hier.
Ik vestig mijn hoop op morgen, dat ziet er goed uit nu.

Der RoX

Leiden natte sneeuw. Valt snel naar beneden. De straat is nog nat. We zullen zien of het intensiveert danwel blijft liggen...
WiNtEr!!11!1!@

winter67

Zware sneeuwval. Nog steeds nat.. De KNMI mag zich wel flink schamen onruststokers

BD6

Midden Limburg, ook alleen natte sneeuw  :'(

Adrie

Zware sneeuwval Den Bosch blijft geen vlok van liggen ,ik denk dat veel mensen teleurgesteld worden vandaag

Marsel

Citaat van: winter67 op zo 10 dec 2017 - 10:31
Zware sneeuwval. Nog steeds nat.. De KNMI mag zich wel flink schamen onruststokers

Rustaahhhgg ;)! Kijk een stukje zuidelijker naar de waarnemingen en je ziet dat de boel gewoon wit wordt straks. Het aardige van dit soort fronten is ook dat de sneeuwval intensiveert naarmate het grondfront nadert agv intense opglijding. Met temperaturen net in de plus en ook op hoogte langzaam oplopend zul je zien dat de vlokken groter en plakkeriger worden. De snelste accumulatie volgt dus nog...

Mdelaat97


Coennn

In een rap tempo is de straat wit. Tact nu amper 0,5 graden boven nul en sneeuwt inmiddels flink door.
Locatie: Poortvliet, Zeeland (dichtbij Bergen op Zoom)

Snowfreak

regio brussel al 1 of 2 cm sneeuw en het blijft sneeuwen met 1 graad. benieuwd hoe lang deze situatie nog gaat duren

Sanblondy

Eindhoven ook alleen natte sneeuw.

Tyshane

Citaat van: winter67 op zo 10 dec 2017 - 10:31
Zware sneeuwval. Nog steeds nat.. De KNMI mag zich wel flink schamen onruststokers

Ik vind dat je zelf een beetje onrust stookt. Een dergelijke waarschuwing geven daar gaat nogal wat aan vooraf en dat is niet zomaar iets wat een stagiair in de pauze bedenkt. Daar zijn voorwaarden aan verbonden en als die voorwaarden volgens de verwachtingen uitkomen dienen zij dit soort waarschuwingen te geven. Dat zijn geen feiten, maar waarschuwingen voor mogelijke scenario's.

Mochten zij niet waarschuwen en het gaat flink sneeuwen met alle gevolgen van dien, dan zijn er ook altijd mensen die weer klagen naar het KNMI toe, want ze hadden er niets over gezegd, ik weet precies dan wie die mensen zijn die dan weer klagen. ;)

Powered by EzPortal