Winterdiscussie topic 2017/2018 Deel 2

Topic gezien door 226463 bezoekers
Gestart door ThaGhostNL, wo 06 dec 2017 - 15:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Energizer85


dennis089

wat mij pas echt positief stemt is dat over ongeveer een week de kortste dag weer voorbij is! Eindelijk gaan de dagen weer langer worden, de zon komt weer terug. het wordt weer warm en licht! nog even volhouden  ;D

maxzz

Nu kleine vlokjes natte sneeuw in Zwolle
Groeten,
Richard

Hector Pascal

Citaat van: dennis089 op vr 08 dec 2017 - 14:31
wat mij pas echt positief stemt is dat over ongeveer een week de kortste dag weer voorbij is! Eindelijk gaan de dagen weer langer worden, de zon komt weer terug. het wordt weer warm en licht! nog even volhouden  ;D
Juist na de kortste dag is het gemiddeld kouder. Januari is de koudste maand gevolgd door februari, dus op warmte zal je toch echt moeten wachten...
Nul bestaat niet.

Joep

Mogelijk sneeuwdek vanavond (rechts van blauwe lijn)

kaartje via wetteronline/rico Schroder

dennis089

Citaat van: Hector Pascal op vr 08 dec 2017 - 14:38
Juist na de kortste dag is het gemiddeld kouder. Januari is de koudste maand gevolgd door februari, dus op warmte zal je toch echt moeten wachten...

verschrikkelijk  ::) moest je dat nou zeggen haha  :P

hesselsjoerd

Denk dat het in de kustprovincies ook wel gaat sneeuwen. Ligt heel veel klaar op de Noordzee! Ben benieuwd!

TMCThomas

Als het hier vanochtend al een beetje wit kon worden dan heb ik best wel wat hoop voor een sneeuwdekje vanavond al dan niet wat aan de natte kant. Hieronder een paar sfeerbeelden ;)



https://www.youtube.com/watch?v=Cr4G4_3_pTw&feature=youtu.be

X-treme

De neerslag uit die bui bereikt de grond hier niet. De bui hangt recht boven me maar het is gewoon droog.
Aantal stormen: 3 + 1 zware storm.

pietjelol

Ondertussen alweer lichte sneeuwval hier.

Hector Pascal

Citaat van: Joep op vr 08 dec 2017 - 14:51
Mogelijk sneeuwdek vanavond (rechts van blauwe lijn)

kaartje via wetteronline/rico Schroder
Ik zie geen legenda, is wel makkelijk hoe "hoog" de sneeuwhoogte is...
Nul bestaat niet.

X-treme

Oké het duurde gewoon even, het sneeuwt hier nu.
Aantal stormen: 3 + 1 zware storm.

Armand

De tweede trog is gearriveerd in het uiterste noordwesten. Ik hoop zo dat die staart nog even omzwaait over Zuid Nederland en België en vervolgens ook ongeschonden het binnenland bereikt... Voor Noord en Midden lijkt het sowieso (alweer) goed te zitten.

winter

Komt een heel groot neerslaggebied dat actief is richting de randstad. Dat met de invallende nacht grote kans op een verkeerschaos daar.
En denk dat we vanavond toch op een flink aantal plekken ten oosten van Utrecht/tilburg een sneeuwlaag mogen verwachten met hier en daar 5 à 10 cm misschien wel.

Sneeuwfan

Sneeuwt lekker door in het noorden van Noord-Holland :D

X-treme

10 cm is wel erg optimistisch, maar tussen de 2 en 5 cm is in de oostelijke helft wel haalbaar denk ik.
Mits de bui niet in activiteit afneemt.
Aantal stormen: 3 + 1 zware storm.

joboy52

Harmonie laat het laag zuidelijker doortrekken, met dit tot het gevolg  8)




TMCThomas

Citaat van: joboy52 op vr 08 dec 2017 - 16:30
Harmonie laat het laag zuidelijker doortrekken, met dit tot het gevolg  8)




Waar kan ik tekenen? ;)

pietjelol

Op dit moment zwaardere sneeuwval en de dakpannen beginnen langzaam aan wit te worden.

dennis089

OMG :O ik zit precies in limburg in dat witte vlekje waar het minste valt! Dit meen je niet :o  :-X

Powered by EzPortal