Zomerdiscussie topic 2017

Topic gezien door 48614 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, do 01 jun 2017 - 16:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Energizer85

We houden de moet erin! Er zal vast wel weer (snel) een lichtpuntje komen? We hebben t eerder zien gebeuren... hopelijk gaat t snel de betere kant op...

flyineddy

Citaat van: Energizer85 op di 25 jul 2017 - 17:11
We houden de moet erin! Er zal vast wel weer (snel) een lichtpuntje komen? We hebben t eerder zien gebeuren... hopelijk gaat t snel de betere kant op...
Ik houd toch liever de moed erin.  :P
Maar je hebt gelijk, het kan soms snel veranderen. En ik hoop van harte dat dat nu ook gaat gebeuren, en dan wel in positieve zin.
Het is tijd dat het weer echt zomer wordt deze zomer. :D

Eddy.
Bliksems wat een gedonder.

TaL

De volgende hitte opstoot is daar al, helaas lijkt die de Benelux te gaan missen.  :(
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

dennis089

Die vooruitzichten :o
Het lijkt wel of de herfst zich al aandoet met die dalende temperaturen! Sterkte Marsel :p het gaat volgens mij een lange hel worden tot aan de volgende lente op deze manier xd

Arend

Krijg de laatste tijd steeds meer moeite om het forum te volgen. Hierboven wordt weer een opmerking gemaakt over dalende temperaturen. Pak ik vervolgens de verwachting van Meteoconsult er bij voor Hengelo voor volgende week, dan zie ik toch iets heel anders. Hebben we het wel over hetzelfde land?
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

dennis089

Citaat van: Arend op vr 28 jul 2017 - 18:52
Krijg de laatste tijd steeds meer moeite om het forum te volgen. Hierboven wordt weer een opmerking gemaakt over dalende temperaturen. Pak ik vervolgens de verwachting van Meteoconsult er bij voor Hengelo voor volgende week, dan zie ik toch iets heel anders. Hebben we het wel over hetzelfde land?

uitspraak aan de hand van EC gisteravond en huidig GFS berekening

Energizer85

Daar komt bij dat er voor bijvoorbeeld later in de week nog een mega spreiding is... dus ik wacht gewoon geduldig...

Marsel

Citaat van: Arend op vr 28 jul 2017 - 18:52
Krijg de laatste tijd steeds meer moeite om het forum te volgen. Hierboven wordt weer een opmerking gemaakt over dalende temperaturen. Pak ik vervolgens de verwachting van Meteoconsult er bij voor Hengelo voor volgende week, dan zie ik toch iets heel anders. Hebben we het wel over hetzelfde land?

Ik vermoed dat Dennis de afvlakking ná komende donderdag bedoelt. Die is zeer consistent aanwezig de laatste dagen. Tot die tijd wordt het vanaf zondag/maandag inderdaad weer eventjes warmer tot zomers (Tx veelal 20-25C) met een thermisch bultje op donderdag (dikke zomerse dag?), comform de door jou getoonde grafiek. Het is echter niet meer dan een schampschot aangezien Europa wordt volgepompt met schroeiende hitte. Het is een voor onze regio inmiddels vertrouwd beeld. Korte warmte onderbreekt het wisselvallige en relatief koele weertype. Typisch voor de zomer van 2017, ondanks de vliegende start tijdens de late lente in mei en juni. Duurzaam zomerweer? Voorlopig in geen velden of wegen te bekennen jammer genoeg.

Armand

Uiteindelijk lijkt het vertrouwende Nederlandse zomerweer toch de overhand te gaan nemen dit jaar inderdaad. We zullen zien of er (net als vorig jaar) nog een redelijk warme augustusmaand volgt (midden en eind augustus dan) en natuurlijk die onvergetelijke hittegolf in september. Het weer blijft toch niet te voorspellen, men kan alleen verwachtingen maken. Groot verschil ook ;)

Armand

In de warme, benauwde lucht nog 24 graden nu. Ook deze keer verkeerde timing en morgen dan weer in Duitsland flinke buien. Hmm déjà voor de ontelbare keer dit jaar?  ;D

AFTH14

De warmte lijkt Noordwest-Europa eind komende week, volledig te verlaten. Nog lichtpuntjes in de kaarten veel verder in de tijd?

khouvanzomer

Schrijf de zomer in de Benelux maar af voor dit jaar,vanaf donderdag is het all downhill.

Kijk wat een zomer de States en Canada weer hebben.

daan197611

Citaat van: khouvanzomer op zo 30 jul 2017 - 22:12
Schrijf de zomer in de Benelux maar af voor dit jaar,vanaf donderdag is het all downhill.

Kijk wat een zomer de States en Canada weer hebben.

Heb jij nou werkelijk niks anders te doen als alleen maar dat klagen!   We krijgen augustus en september nog hoor.  En die waren vorig jaar ook zeer warm met zelfs 2x een hittegolf.

dennis089

Ik begrijp de klaagzang wel enigsinds. De eerste decade van Augustus hoef je namelijk niet veel van te verwachten. Vanaf donderdag al een week in de kaarten te zien dat er een twee wekelijke periode van afkoeling komt. Het hoogtij vakantie seizoen van bouwvak Nederland. Over drie weken zit de vakantie periode er alweer op. Dat september warm kan worden is leuk maar 90 procent van het volk zit dan alweer aan het werk.

Nee deze zomer is werkelijk een verschrikking die snel vergeten mag worden. Zowel op thermisch, dynamisch en onweerskundig gebied. Driemaal bagger.

We zitten alweer een dikke maand aan de korter wordende dagen kant.

Energizer85

Het houd inderdaad niet op.... ik hoop elke dag weer op een omslag naar een wat stabielere zomerperiode op termijn... maar voorlopig ziet t er niet zo best uit

khouvanzomer

En net nu zelfs ik dacht "het zal toch zo slecht niet zijn in augustus"...Kijk ik naar de weersvoorspelling...We zullen blij mogen zijn dat we 21 graden halen na donderdag hoor dames en heren.


Armand

Ik snap het probleem niet echt. Hier een heerlijke julimaand gehad met 14 zomerse dagen en 1 tropische dag gehad. Gemiddeld 24.5 graden als maximumtemperatuur. Voor mij hoeft het niet warmer en deze waardes zijn meer dan prima voor een Nederlandse zomer.

JerryL

Net een nieuwe barbecue gekocht, als ik die dan tenminste 1 zaterdag kan uitproberen ben ik tevreden. Ik zie een aantal zomer-liefhebbers dusdanig ''radicaliseren'' in hun klagen dat het wel winterliefhebbers in de winter lijken!  ;D ;D


dennis089

Citaat van: JerryL op ma 31 jul 2017 - 13:39
Net een nieuwe barbecue gekocht, als ik die dan tenminste 1 zaterdag kan uitproberen ben ik tevreden. Ik zie een aantal zomer-liefhebbers dusdanig ''radicaliseren'' in hun klagen dat het wel winterliefhebbers in de winter lijken!  ;D ;D

een geweldig reaguursel  ;D met die nieuwe bbq gaan we jou voortaan vaker zien in de zomer  ;D

vlerk

Citaat van: khouvanzomer op ma 31 jul 2017 - 13:19
En net nu zelfs ik dacht "het zal toch zo slecht niet zijn in augustus"...Kijk ik naar de weersvoorspelling...We zullen blij mogen zijn dat we 21 graden halen na donderdag hoor dames en heren.

Is er geen Belgisch forum waar je kan gaan klagen? :)

OT: Prima zomer tot nu toe in Oost Brabant, te heet is niet te doen in NL, 20-25 graden is prima!

Powered by EzPortal