Zomerdiscussie topic 2017

Topic gezien door 48612 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, do 01 jun 2017 - 16:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

hesselsjoerd

Klinkt goed marsel! Trouwens duidelijke activatie te zien boven ijselmeer. Lieten een aantal modellen ook al zien. Grappig om het zo terug te zien.

geldersscheepje

Citaat van: khouvanzomer op vr 07 jul 2017 - 02:49
Ben eens gaan kijken op een forum voor mensen met zonnepanelen,ik heb de zon en warmteliefhebbers gevonden!
Ach heb zonnepanelen en ben toch gek op regen ...

Houdt de zonnepanelen schoon  :P

GeneralDuke

Citaat van: Marsel op di 11 jul 2017 - 21:09
Pfoe...waar de signalen op serieuze stabilisatie in de laatste decade van juli de afgelopen dagen vrij onzeker waren laat GFS12 zien hoe het moet. Wat een ensemble zeg. EC12 doet in de operationele run een vergelijkbaar iets. Komend weekend (zondag met name) al kortdurend opwarmend in de warme sector van een depressie die ver ten noorden van ons land oostwaarts trekt, stabiel is het dan echter niet. De grootschalige omslag lijkt zich echter pas volgende week te openbaren. Beide modellen laten hogedrukopbouw via ons land uiteindelijk in de richting van Scandinavië toe. Er komt mogelijk zelfs een hogedrukgordel vanaf de oceaan tot over N-Eur tot stand. Dergelijke drukverdelingen kunnen nog wel eens langdurig zomerweer inleiden.

Uiteraard even aankijken waar de hogedrukcellen precies terecht komen en of die hogedrukbrug er in blijft zitten, maar in potentie hebben we na t komende weekend een droge stabiele zomerperiode voor de boeg met vaak aflandige stroming zonder dat het in eerste instantie écht heet wordt. Met een T850 van grofweg 10C dan prima Tx van rondom 25C. Hoewel nog ver weg zijn de signalen op stabilisatie wel vrij sterk. We hebben in ieder geval weer iets om te volgen!

Hopelijk komt de echte hitte pas na de 4daagse... ::) Dat smeltende asfalt vorig jaar hoeft van mij niet per se ;D
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Marsel

Toch langzaam veranderende kaarten voor volgende week.
Waar we enkele dagen terug nog een virtuele gordel van hogedruk vanaf de oceaan tot over N-Eur zagen ontstaan zien we nu dat die poging al op dinsdag strand door toedoen van uitzakkende hoogtetrog ten westen van de UK. Zowel EC als GFS laten dit met langzaam afnemende onzekerheid zien. Neemt niet weg dat we vanaf zondag alsnog een warme periode ingaan, maar dan in een geheel andere constellatie. Een kortdurende, hetere en onstabielere variant met waarschijnlijk een climax rondom woensdag inclusief onweerskansen. Daarna afkoeling, maar zoals het nu lijkt niet meteen afglijdend naar het niveau van gisteren bijvoorbeeld. Gezien de termijn moeten we het verdere verloop na woensdag echter nog even in het midden laten. Voorlopig is de trend in ieder geval opwarmend. Zie EC00 hieronder. Ik ben benieuwd wat de 12z runs straks doen.


khouvanzomer

Ze zullen het hierboven wel weer klaarspelen om een volledig verkeerde setup klaar te toveren,met amper 20 graden en regen.
Ik vergelijk dit klimaat altijd met Vancouver omdat die zogezegd ook een gematigd klimaat hebben,maar...
Kijk naar die hun weerbericht,zon,en warmte,van regen geen sprake,een ander gematigd klimaat denk ik,1 dat wel standvastig goed weer kan aanhouden.

Groetjes van de enige zomer en warmte/hitte liefhebber in de Benelux.


khouvanzomer

Citaat van: geldersscheepje op wo 12 jul 2017 - 10:34
Ach heb zonnepanelen en ben toch gek op regen ...

Houdt de zonnepanelen schoon  :P

Ik moet van regen niet weten,daarom dat zo ook de meeste regen hier dumpen denk ik,dus,vanaf nu wil ik non stop regen. 8)

Marsel

Zonde...van de stabiele zomerperiode is in alle 00z uitvoer weinig meer over inmiddels  :(. Wat resteert is een kortdurend warm opstootje dinsdag en woensdag waarna het koeler (grofweg 20-25C) en wisselvalliger wordt onder leiding van een ULL/hoogtetrog nabij de UK. En zo zien we een virtuele zomerperiode gereduceerd worden tot een korte opleving. Mooie is overigens wel dat we na woensdag zeer waarschijnlijk eventjes buienkansen houden uit het zuidwesten, met ook onweersmogelijkheden, zonder dat het ècht fris wordt in eerste instantie.

TaL

Citaat van: Marsel op vr 14 jul 2017 - 11:18
Zonde...van de stabiele zomerperiode is in alle 00z uitvoer weinig meer over inmiddels  :(. Wat resteert is een kortdurend warm opstootje dinsdag en woensdag waarna het koeler (grofweg 20-25C) en wisselvalliger wordt onder leiding van een ULL/hoogtetrog nabij de UK. En zo zien we een virtuele zomerperiode gereduceerd worden tot een korte opleving. Mooie is overigens wel dat we na woensdag zeer waarschijnlijk eventjes buienkansen houden uit het zuidwesten, met ook onweersmogelijkheden, zonder dat het ècht fris wordt in eerste instantie.

Ik vind het eigenlijk niet zo erg, eens een warme uitschieter afgesloten door zomers onweer :)
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

khouvanzomer

Zoals verwacht,als er iets kan verkeerd gaan gaat er iets verkeerd,gebeurd alleen in de Benelux.

winterdip

Citaat van: khouvanzomer op vr 14 jul 2017 - 14:18
Zoals verwacht,als er iets kan verkeerd gaan gaat er iets verkeerd,gebeurd alleen in de Benelux.

Ach zie het maar als minder erg.
Een winterdip duurt zo`n 3 maanden en zomerdipjes slechts een paar dagen.

khouvanzomer

Citaat van: winterdip op vr 14 jul 2017 - 15:15
Ach zie het maar als minder erg.
Een winterdip duurt zo`n 3 maanden en zomerdipjes slechts een paar dagen.

Het probleem is dat je zelfs het weerbericht voor de komende één tot drie dagen niet kan geloven,hier is niets standvastig.
Hier gaan ze in de weersvoorspelling van 28 --> 26 --> 22 graden,gebeurd veel minder in omliggende landen.

En we zaten met droogte,plots valt alles in de zomer,en vooral in Antwerpen,toevallig op mijn hoofd,tijdens velen hun vakantie,benieuwd wat augustus brengt,waarschijnlijk sneeuw.

Kan altijd beter,behalve in de benelux,het begon goed,lekker warm,was 21 graden hier,volle zon,en daar kwamen de wolken en regen,rond iets na twaalf uur was het hier gedaan,harde wind,en onmiddelijk afkoeling,bleef niets over van enige warmte.
Het regent veertigers in het zuiden van Europa,lekker warm tot heet in de States en Canada.
En hier is het herfst.

Posts samen gevoegd. Niet dubbel posten AUB!

dennis089

ach ja... laten we het maar positief zien. een koelere natte juli decade geeft hoop op een warmere en zonnigere augustus  ::) :D

khouvanzomer

Citaat van: dennis089 op vr 14 jul 2017 - 23:42
ach ja... laten we het maar positief zien. een koelere natte juli decade geeft hoop op een warmere en zonnigere augustus  ::) :D

Ik bewonder je moed dennis,heb hier 41 zomers meegemaakt,nog een vijftal en ik trek zuidwaarts. :)

maestro1971

Citaat van: khouvanzomer op vr 14 jul 2017 - 20:52
Het regent veertigers in het zuiden van Europa,lekker warm tot heet in de States en Canada.
En hier is het herfst.

Herfst? Sorry hoor, maar overdrijven is ook een vak... Als je dol bent op dat soort temperaturen dan heb ik 3 suggesties: emigreren, sauna of het crematorium...

khouvanzomer

Citaat van: maestro1971 op za 15 jul 2017 - 00:29
Herfst? Sorry hoor, maar overdrijven is ook een vak... Als je dol bent op dat soort temperaturen dan heb ik 3 suggesties: emigreren, sauna of het crematorium...
Niets overdrijven,16 graden in de namiddag is een warme herfstdag,emigreren komt eraan,jij bent duidelijk 1 van die regenliefhebbers,jij zal wel blij zijn met dit weertje.
Altijd hetzelfde,ik zit echt tussen zomer en warmtehaters,en o wee dat je dat hier in een zomertopic durft komen te zeggen.

En crematorium,wie overdrijft hier?

Peter

Ik kan dit weer niet erg vinden. De regen van afgelopen week was heel erg hard nodig, en het is over het algemeen prima weer. En ik heb over 2,5 week pas vakantie, en dan zit ik in Limburg in Arcen. Lekker warm, en volgens mij de place to be voor eens mooi onweer. 8) ;D
onweersdagen 2018: 04-04, 29-05

Energizer85

Wat een negatieve opmerkingen steeds... snap t ook niet helemaal... volgens mij kennen de meesten hier toch inmiddels wel het Nederlandse klimaat... en met zeuren verander je t toch niet.

Daar komt bij dat we toch een alleraardigst begin van de zomer hebben gehad. Over het algemeen hele aardige temperaturen en mooi weer. Een lange periode van 30+ is in Nederland nou eenmaal wat zeldzaam. Ikzelf geniet van elk mooi moment... en de echt slechte dagen zijn volgens mij nog maar op 1 hand te tellen, Maargoed.....

khouvanzomer

Was weer een goed begin,veel zon,maar wolken zijn ondertussen weer onderweg,amper 19 graden,zou me verbazen als we boven de 20-21 graden komen vandaag,weer onder het gemiddelde.

TMCThomas

Ze hebben er bij het KNMI ook geen zin meer in denk ik.  ;D "Vooruitzichten lange termijn: Weinig verandering."

4seasons

Citaat van: Energizer85 op za 15 jul 2017 - 10:36
Wat een negatieve opmerkingen steeds... snap t ook niet helemaal... volgens mij kennen de meesten hier toch inmiddels wel het Nederlandse klimaat... en met zeuren verander je t toch niet.
Ik snap het ook niet.

Ik vind het ook wel jammer dat er niet een stabiele, droge en zonnige periode is, zeker gezien de vakantieperiode.
Maar het helpt niet om negatief te blijven berichten als het weer letterlijk en figuurlijk niet meezit.
Je helpt je gemoedstoestand er ook niet mee.

Het weer kan je niet bestellen, vroeger niet en nu nog steeds niet.



Ik denk niet dat dit ook erg prettig is:
15/07/2017 -  09:48h  ?
Córdoba batió el récord histórico de calor en España con 46,9 grados el jueves
http://www.eldiario.es/sociedad/Cordoba-historico-Espana-Malaga-registra_0_664934026.html

met video's:
https://politica.elpais.com/politica/2017/07/14/actualidad/1500050328_325911.html

https://twitter.com/UNFCCC/status/885590998558150656


Maar misschien wordt het daar ook nu koeler ?
http://www.meteoibiza.com/mapas/presion.png



Powered by EzPortal