Zomerdiscussie topic 2017

Topic gezien door 48446 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, do 01 jun 2017 - 16:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

GeneralDuke

Citaat van: khouvanzomer op do 17 aug 2017 - 13:35
Spijtig dat een opwarmend klimaat in de Benelux geen betere en warmere zomers brengt.
Geen ondermaatse dagen onder de 20 graden,geen eindeloze bewolking met veel wind en regen,zou voor iedereen zo veel leuker zijn.
Ik zie in de long run zelfs maar 16 graden,komaan he zeg,dat is ronduit slecht zelfs voor hier.

Klimaat is iets anders dan 1 zomer. Daarnaast gaat dit over temperatuursstijgingen van maar 1 of 2 graden, dus het verschil tussen 21 of 23 graden gemiddeld. Dat geeft nog steeds niet je gewenste 30+ zomer, en het is te hopen dat we dat ook niet gaan halen.
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Marsel

En de opwarming zet door  8). Dit had ik even niet aan zien komen. Zowel EC12 als GFS12 laat na de opwarming van dinsdag en woensdag ook de rest van de week nog ruimte voor hele aardige temperaturen. Met een T850 die letterlijk genomen netjes op niveau blijft, grofweg tussen 7 en 10C, blijven maxima gemakkelijk ruim boven de 20C klimmen t/m komende vrijdag. Richting het zuiden en zuidoosten ook na woensdag mogelijk nog enkele (nipte) zomerse dagen. Even aankijken of dat ook daadwerkelijk gaat gebeuren, maar ik krijg steeds meer het idee dat we een hele aardige zomerse week voor de boeg hebben. Zie EC12 hieronder. Niet gek dacht ik? In ieder geval een hele verbetering tov de herfstige omstandigheden van nu.

ThaGhostNL

Citaat van: Marsel op zo 20 aug 2017 - 00:56
En de opwarming zet door  8). Dit had ik even niet aan zien komen. Zowel EC12 als GFS12 laat na de opwarming van dinsdag en woensdag ook de rest van de week nog ruimte voor hele aardige temperaturen. Met een T850 die letterlijk genomen netjes op niveau blijft, grofweg tussen 7 en 10C, blijven maxima gemakkelijk ruim boven de 20C klimmen t/m komende vrijdag. Richting het zuiden en zuidoosten ook na woensdag mogelijk nog enkele (nipte) zomerse dagen. Even aankijken of dat ook daadwerkelijk gaat gebeuren, maar ik krijg steeds meer het idee dat we een hele aardige zomerse week voor de boeg hebben. Zie EC12 hieronder. Niet gek dacht ik? In ieder geval een hele verbetering tov de herfstige omstandigheden van nu.

Ik ben ook erg blij verrast, had eigenlijk wel verwacht dat ex-Gert de komende dagen roet in het eten zou gooien voor met name de woensdag en donderdag. Het lijkt er nu op dat het laag al een stuk noordelijker ligt en minder krachtig is. Nu hopen dat we aan de goede kant van het hoog blijven en de stabiele periode ook na vrijdag in stand blijft.
My brain is like my internet browser. I got like 19 tabs open, 3 of them are glitching and where the fuck is that music comming from.

Wghstrfg



De eerste zomerse dag van augustus in De Bilt op woensdag is vrij zeker, dat zou tegelijk de eerste zijn sinds ruim een maand.
Veel mooi weer hebben we al die tijd niet gehad: nog geen ADS-dagen zowaar in augustus http://www.mscha.org/knmi/summer.cgi?station=260&sort=ads&month=8&columns=more. Triest.
De gemiddelde temperatuur ligt ondertussen maar iets onder normaal, uitgesproken koud weer hebben we niet gehad, met maxima meest boven de 20 graden, soms iets eronder.

De pluim voor wat langere termijn: een aantal leden gaat voor vol zomers weer, het gemiddelde zit er echter een stuk onder. Opnieuw niet ver van normaal.
Kijkende naar het neerslagsignaal en de laatste runs van het GFS lijkt de onbestendigheid toch weer te gaan overheersen, mogelijk getemperd door een wat noordelijke jet. Echt spectaculair is het allemaal niet.


ThaGhostNL

Citaat van: Wghstrfg op ma 21 aug 2017 - 11:45
De eerste zomerse dag van augustus in De Bilt op woensdag is vrij zeker, dat zou tegelijk de eerste zijn sinds ruim een maand.
Veel mooi weer hebben we al die tijd niet gehad: nog geen ADS-dagen zowaar in augustus http://www.mscha.org/knmi/summer.cgi?station=260&sort=ads&month=8&columns=more. Triest.
De gemiddelde temperatuur ligt ondertussen maar iets onder normaal, uitgesproken koud weer hebben we niet gehad, met maxima meest boven de 20 graden, soms iets eronder.

De pluim voor wat langere termijn: een aantal leden gaat voor vol zomers weer, het gemiddelde zit er echter een stuk onder. Opnieuw niet ver van normaal.
Kijkende naar het neerslagsignaal en de laatste runs van het GFS lijkt de onbestendigheid toch weer te gaan overheersen, mogelijk getemperd door een wat noordelijke jet. Echt spectaculair is het allemaal niet.

Met name het weekend is nog erg onzeker, elke EPS uitvoer is het weer anders. Best vervelend als er toch wat meer zekerheid nodig is vanwege een aantal festivals in het aankomende weekend. Fingers crossed en hopen dat het toch nog goed komt, anders weer een druk weekendje voor de boeg... al weer  ;D
My brain is like my internet browser. I got like 19 tabs open, 3 of them are glitching and where the fuck is that music comming from.

Marsel

Fenomenale zomerdag vandaag. Heerlijk die zon icm weinig wind en prima temperaturen. Was echt genieten  :).

dennis089

Het was inderdaad heerlijk genieten :)

AFTH14

Zou dit graag voor de hele maand September willen bestellen ????

AFTH14

En genieten we allemaal een beetje? Heerlijk toch!

Marsel

Citaat van: AFTH14 op do 24 aug 2017 - 17:30
En genieten we allemaal een beetje? Heerlijk toch!

Absoluut! En hoewel het allemaal niet super warm is, kunnen we toch stellen dat we de komende 4-5 dagen gewoon prima zomerweer hebben! Daar waren we, ik althans wel, ontzettend aan toe na die rotte hoogzomer. Enjoy!  :)

Der RoX

Ah, prima weertje hoor nu! Mag wel lekker aanhouden Zo!
WiNtEr!!11!1!@

Marsel

Citaat van: der rox op vr 25 aug 2017 - 13:10
Ah, prima weertje hoor nu! Mag wel lekker aanhouden Zo!

Ja dit is inderdaad gewoon geweldig weer. De rust, de warmte, de zon...echt goud zomerweer!  :)

Khim

Lekker genieten hoor. Niet te warm niet te koud, gewoon lekker rustig zomerweer.
Groetjes uit Hengelo (OV)

JerryL

Dit is prima zomerweer. Zelfs in het weekend was het zomers, voor mijn gevoel is dat erg lang geleden.

Eric

Woensdag kans op onweer?

TomvanHal


flyineddy

Bliksems wat een gedonder.

Der RoX

De warmte wordt letterlijk weggespoeld hier...
WiNtEr!!11!1!@

GeneralDuke

Citaat van: der rox op wo 30 aug 2017 - 08:35
De warmte wordt letterlijk weggespoeld hier...

Staat inderdaad al een behoorlijke hoeveelheid op de teller daar.

Ligt het aan mij of trekt de regen zuidelijker dan verwacht?
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Koen-IJM

Citaat van: GeneralDuke op wo 30 aug 2017 - 08:41
Staat inderdaad al een behoorlijke hoeveelheid op de teller daar.

Ligt het aan mij of trekt de regen zuidelijker dan verwacht?

Lijkt gewoon droog te worden vanuit het zuidwesten. Of er moet nog meer aankomen/ontstaan...

Powered by EzPortal