Winterdiscussietopic 2016/2017 deel 3

Topic gezien door 178532 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, di 10 jan 2017 - 08:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Remy

Citaat van: Oele op di 10 jan 2017 - 16:52
beste allemaal ,

misschien een domme opmerking maar kan t ook zo zijn dat ik in die kaart een " p low " zie ?

nogmaals ik heb er geen kijk op maar zou t kunnen?

Het filmpje van 79 !!!, in het busje van de toenmalige Rijkspolitie zat ik met een aantal andere vrienden uit Alkmaar om de politie te helpen met het uitscheppen van de auto's , daarna kregen  we van de politie warme choco met slagroom in het toen nog bestaande motel Alkmaar


Post samengevoegd, niet dubbelposten svp ;) ~Vossejongk
Daar had ik bij willen zijn maar toen was ik nog maar vijf :) Tot nu toe iedere sneeuwval meegeschept :) Gewoon omdat het kan!
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

gilleeesss

Mooi, mooi mooi. Alleen jammer dat donderdag die neerslagzone boven belgie, 90% regen gaat zijn hier in west vlaanderen (wnr de intensiteit het hoogst is) en achteraf overgaand in een winters karakter? Benieuwd of we daar sneeuw uit krijgen, zo niet, dan zijn er nog kansjes in het weekend. Maar zou leuk zijn moest dat iets worden Donderdagavond

Edit: een stukje GFS 12z pluim. Prikpunt brussel. 850hPA lijkt niet meer boven de -5°C te gaan vanaf donderdagavond

Edwin

Citaat van: Lothiriel op di 10 jan 2017 - 18:25
In België zo te zien niet veel soeps?

4 cm t/m maandag die hier wordt verwacht is ook niet veel soeps ;)
Never Stop Exploring

joboy52

EC komt met dikke sneeuw voor het midden van het land op donderdag  ;D ;D

Jelle

Citaat van: joboy52 op di 10 jan 2017 - 19:17
EC komt met dikke sneeuw voor het midden van het land op donderdag  ;D ;D

Afbeelding?

Joep



Bacci


Vindead

Citaat van: Jelle op di 10 jan 2017 - 19:18
Afbeelding?
Wat zal dit spannend worden zeg. Zeker voor mij (laten we zeggen regio Rotterdam). Er is maar één manier om erachter te komen of de sneeuw blijft liggen, namelijk door te zijner tijd uit het raam te kijken.  ::)

Gerard1995

Die Sneeuwbom! :o :o :o :o nouja, wordt vast nog wel een aantal keer rondgedraaid maar toch, wat een droomkaarten!
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Edwin

Kijk, dat ziet er al stukken beter uit ;)
Never Stop Exploring

Joep

Sneeuwkaartjes vrijdag (wel regen er na)


joboy52

En EC komt gewoon weer vrolijk met een scandihoog  ;D

Thunderfreak

Feit blijft dat de regen er ook in blijft staan. Het is dus alles behalve zeker Donderdag, temperaturen 5/6 graden, en een dauwpunt van 0 zegt dan ook helemaal niks.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

sneeuwstorm

Iedereen heeft het over sneeuw op Donderdag.
Donderdag is het zelfs in Twente dik boven 0.
Dit betekend dus wat natte sneeuw.
Of blijft sneeuw opeens liggen bij +5 ?
Nog maar te zwijgen over de post van de sneeuwruimer uit Rotterdam.
Daar staan ze in de startblokken terwijl het daar een graad of 8 wordt.
Onbegrijpelijk dat opeens iedereen de realiteit kwijt is.
Ik wil de voorpret niet verkloten hier op dit forum maar laten we het allemaal nuchter bekijken.
Begrijp me niet verkeerd ook ik zie het liefst een sneeuwstorm over het land trekken en bevroren rivieren.
Maar zoals het er nu voor staat komen her en der wat natte flatsen naar beneden met volgende week een paar graden nachtvorst voor Oost en Noord Nederland.


joboy52


Gerard1995

Citaat van: sneeuwstorm op di 10 jan 2017 - 19:42
Iedereen heeft het over sneeuw op Donderdag.
Donderdag is het zelfs in Twente dik boven 0.
Dit betekend dus wat natte sneeuw.
Of blijft sneeuw opeens liggen bij +5 ?
Nog maar te zwijgen over de post van de sneeuwruimer uit Rotterdam.
Daar staan ze in de startblokken terwijl het daar een graad of 8 wordt.
Onbegrijpelijk dat opeens iedereen de realiteit kwijt is.
Ik wil de voorpret niet verkloten hier op dit forum maar laten we het allemaal nuchter bekijken.
Begrijp me niet verkeerd ook ik zie het liefst een sneeuwstorm over het land trekken en bevroren rivieren.
Maar zoals het er nu voor staat komen her en der wat natte flatsen naar beneden met volgende week een paar graden nachtvorst voor Oost en Noord Nederland.

Nooit gehoord van neerslagsafkoeling? en bovendien zijn de bovenluchten absurd koud en zeker aangezien dit pak dan in de avonduren overtrekt kan er zeker wel een heuse sneeuwlaag naar beneden komen, okee ik geef toe, overdag zal het zeker weer gedeeltelijk wegdooien, maar check 2010, deze situatie lijkt er enorm op:)
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Jelle

Citaat van: Gerard1995 op di 10 jan 2017 - 19:47
Nooit gehoord van neerslagsafkoeling? en bovendien zijn de bovenluchten absurd koud en zeker aangezien dit pak dan in de avonduren overtrekt kan er zeker wel een heuse sneeuwlaag naar beneden komen, okee ik geef toe, overdag zal het zeker weer gedeeltelijk wegdooien, maar check 2010, deze situatie lijkt er enorm op:)

Neerslagafkoeling is ook zeker niet uit te sluiten gezien de intensieve neerslag!

Joep

Heerlijke winterkaart van EC op 192 uur :)


Jelle

Citaat van: Joep op di 10 jan 2017 - 19:48
Heerlijke kaart van EC op 192 uur :)

Nog belangrijker is, is dat de wind van zondag op maandag (15 op 16 januari) naar het (N)O'en draait. Dat is al met 5 dagen. Niet eens meer LT maar MT. Ik ben benieuwd!

Powered by EzPortal