Winterdiscussietopic 2016/2017 deel 2

Topic gezien door 120543 bezoekers
Gestart door ThaGhostNL, ma 26 dec 2016 - 00:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Joep

EC komt met heerlijke winterkaarten en (Scandi) Hoog


Armand

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 09 jan 2017 - 19:52
Nieuwe ECMWF laat leuk sneeuwbommetje zien tot 15cm in Limburg. Voorlopig gaan we even vanuit dat het eerst natte sneeuw zal zijn


Dat zou wat zijn als dat sneeuwdek er echt gaat komen... EC sowieso erg goed, ook met mooie hogedrukopbouw boven Scandinavie. Hopen dat de pluim meegaat ;)

Arend

Hier toch wel een fijn sneeuwtapijtje gehad afgelopen weekend. De sneeuwpop staat nu nog weg te smelten. Dit alles smaakt natuurlijk naar meer.

Citaat van: Mrkos op ma 09 jan 2017 - 18:56
Hopelijk krijgen we ook zoveel sneeuw

http://www.dumpert.nl/mediabase/6998365/148df909/ondertussen_in_istanboel.html

Of ietsje meer.  ;)
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Jan van Ooijen

Vrijdag in de gaten gaan houden, windstoten tot 80 km/h in combinatie met sneeuw volgens recente uitdraai







Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Weerfreak 1337

De hoofdberekening van het Europees weermodel (ECMWF) werpt een fantastische blokkade op boven Scandinaviƫ met een kerndruk van minstens 1045 hPa. Droomkaarten voor winterliefhebbers. Nu is het afwachten of het standhoud! :)




Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

winter

Ik heb gehoord dat er massaal vreugdedansen zijn op het strand op basis van de kaarten hahaha.
Niet NORMAAL deze kaarten, alleen nog behoorlijke lange periode nu hopen dat we in ieder geval een weekend met sneeuw krijgen. Met een mooi gesloten sneeuwdek :)
Daarna mag de rest van mij ook hoor.

martijn

Oke het is nog ver weg maar toch ga ik alvast een vreugdedansje doen.  Wat een GEWELDIGE kaarten het zou wel weer is tijd worden...

Energizer85

Super idd... eerst ff t ENS afwachten voordat ik ga dansen ;)

Jeroen22

heerlijke kaarten. Hopen dat het in stand blijft.  ;D

Jan van Ooijen

Hierbij animatiegifje van het Europees weermodel. TOTAAL WINTER

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Marcellang

Maakt na het lezen van de laatste 1,5 pagina een vreugdes dansje (hakkuh )  :-* ;D
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Erik V

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 09 jan 2017 - 20:14
Hierbij animatiegifje van het Europees weermodel. TOTAAL WINTER


Zou het dan potver echt ns gaan gebeuren. Lijkt me zo heerlijk.

Marco_Goes

* kruipt vanonder steen...

Dat begint er fekking interessant uit te zien zeg. Eindelijk!

Eveline

Forum werkt weer op het juiste moment haha! Prachtige kaarten, nu duimen geblazen....

gilleeesss

Een paar centimeter sneeuw om dan de 'diepvries' in te gaan, dat is toch de droom van iedere winterliefhebber? Dan zou mij 5cm of 1m niet veel uitmaken, als t maar een gesloten sneeuwdek is voor we de 'diepvries' ingaan :P Maargoed, pluim afwachten & tis nog ver

zwoof

Kijk, dat zijn de mooie vooruitzichten. Sneeuw en ijs! Ben benieuwd naar de rest van de pluim.    8)

TMCThomas

Ondanks dat ik zelf hier ook heel erg blij mee ben moeten we er natuurlijk wel rekening mee houden dat het nog steeds volledig mis kan gaan. het is nog 5 dagen weg. Wel mooi om die kaarten zo te zien. In Ieder Geval al virtuele voorpret, nu hopen dat het ook uitkomt  :)

Offtopic: Https nog kapot?

vossejongk

Zijn echt super kaarten hier, zaten de modellen toch al wel in grote lijnen redelijk goed een week geleden.

Citaat van: TMCThomas op ma 09 jan 2017 - 20:35
Offtopic: Https nog kapot?

Tha_ghost wilde net de certificaten gaan installeren toen het om de inmiddels bekende redenen ineens erg druk werdt op 't forum dus dat gaat later gebeuren ;)

gilleeesss

Citaat van: TMCThomas op ma 09 jan 2017 - 20:35
Ondanks dat ik zelf hier ook heel erg blij mee ben moeten we er natuurlijk wel rekening mee houden dat het nog steeds volledig mis kan gaan. het is nog 5 dagen weg. Wel mooi om die kaarten zo te zien. In Ieder Geval al virtuele voorpret, nu hopen dat het ook uitkomt  :)

Offtopic: Https nog kapot?

To be honest, het is maar 3-4 dagen meer voor de eerste kans winterse buien. De rest is idd veel langer ja :D

Jan van Ooijen

Wat een verschil met vanmorgen  :o
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Powered by EzPortal