Winterdiscussietopic 2016/2017 deel 2

Topic gezien door 120410 bezoekers
Gestart door ThaGhostNL, ma 26 dec 2016 - 00:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Adrie


Koen-IJM

Hier is de sneeuw overgegaan in ijsregen cq ijzel....

karst


karst

vanaf 01.00 uur matige sneeuwval in Dordrecht

karst

weet je wat zo leuk was toen ik de foto maakte van de auto , de sneeuw kraakte ouderwets onder mijn schoenen

dondertje127

Ook in Arnhem en Velp hier nu lichte sneeuw. Ik had ondanks mijn sceptische uitspraken voor vanaf zondag wel verwacht dat de lichte sneeuw zou kunnen overgaan naar matige sneeuw. Dat is namelijk vaak het geval dat het soms ineens harder gaat sneeuwen dan die lichte sneeuw die ze dan verwachten. Soms gaat het zelfs over in zware sneeuwval.

Is er echt meer neerslag geactiveerd dan verwacht? Is die oorspronkelijke neerslag nog niet gekomen dan? Of is dit gewoon de verwachte neerslagband? Omdat sommigen het hebben over activerend neerslaggebied vóór de verwachte eigenlijke neerslag uit?


Ik hoop dat die dooi zich beperkt tot de kust, en dat het onverwacht een vaste winter intrede is waarbij de dooi niet of nauwelijks optreedt.


Hier wel even mooie live beelden vanuit Zaltbommel met matige sneeuwval op dit moment:
http://webcam.prvgld.nl/n322.html

Ook hier in Velp wordt het nu snel wit.

dondertje127

Temperatuur opvallend bijna overal weer juist gedaald in plaats van gestegen... Ook aan de kust. Strijd tussen koude en zachte lucht ook qua temperatuur goed zichtbaar.

Marcellang

Citaat van: dondertje127 op za 07 jan 2017 - 03:31
Temperatuur opvallend bijna overal weer juist gedaald in plaats van gestegen... Ook aan de kust. Strijd tussen koude en zachte lucht ook qua temperatuur goed zichtbaar.
Hier in het mooie Drenthe is de temperatuur toch ook weer een graadje gedaald naar -2,7 graden :-)
Er ligt toch een leuk laagje witgoud van 2 a 3 cm.....
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Marcellang

Nah 05.15 uur, volgens mij zijn er geen wekkers afgegaan  :P
Temperatuur redelijk stabiel op -2,5 en vanaf het N/W zie je de vorstgrens langzamerhand naar het Z/O trekken.
Valt mij nog mee wat er boven 0 is.
Hier in het mooie Drenthe ligt zo'n 3 cm Schnee en het wordt langzamerhand wat droger .....
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Lucifer

Citaat van: Marcellang op za 07 jan 2017 - 05:19
Nah 05.15 uur, volgens mij zijn er geen wekkers afgegaan  :P
Temperatuur redelijk stabiel op -2,5 en vanaf het N/W zie je de vorstgrens langzamerhand naar het Z/O trekken.
Valt mij nog mee wat er boven 0 is.
Hier in het mooie Drenthe ligt zo'n 3 cm Schnee en het wordt langzamerhand wat droger .....

hier wel hoor ;-)

Nieuwe activatie en aangroei front. Zuid(oost) NL en centrum + oosten Belgie op ramkoers

Tyshane

Hier ook geen wekker afgegaan, simpelweg omdat ik nog niet ben gaan slapen. ;) Het heeft best aardig gesneeuwd en het is mooi wit hier bij Epe Heerde. Mooi dat er toch af en toe wat activatie was en zelfs direct weer een buitje in zicht is. Even wachten nog en dan naar buiten voor DE wandeling. :)

Mdelaat97


Der Rudi

Zo. We zijn er weer. Hier een laagje sneeuw, nauwelijks een cm. Begint nu een beetje te motsneeuwen.
Save the planet, it's the only one with Chouffe!

Jenkie

Ik kan via m'n Ipad niet meer op de site komen. Alleen via de link op Twitter. Meer mensen last van? Gezien hoe rustig het hier is, denk ik het wel.

Remy

Er is al een paar dagen gesodemieter met de server. Nu ligt de https er uit.Kans is groot dat je ipad autocomplete https al invult.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

DSDLimburg

Citaat van: Jenkie op za 07 jan 2017 - 10:21
Ik kan via m'n Ipad niet meer op de site komen. Alleen via de link op Twitter. Meer mensen last van? Gezien hoe rustig het hier is, denk ik het wel.
Ja ik heb ook problemen! kwam alleen via Chrome op de site?
Verder is hier zo een kleine 0.5 tot 1.0 cm aan sneeuw gevallen, mag niet zo heel veel voorstellen. Momenteel nog een klein beetje motsneeuw!
pluim midden, zuidoost
seizoen 2018/2019

Jenkie

Mmm, dan ga ik het zo even via m'n laptop proberen....

Marcellang

Citaat van: Jenkie op za 07 jan 2017 - 10:40
Mmm, dan ga ik het zo even via m'n laptop proberen....
Laptop was vannacht een paar uur een probleem( een soort veilige modus), nu niet meer  ;D
Wat een heerlijk plaatje buiten 8)
Tact -1,5 graden, met wat lichte gemiezer  ;D
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Lothiriel

Temperatuur daalt hier weer lichtjes. Had eigenlijk gedacht dat we intussen wel boven het vriespunt zouden zitten  :)

Mooi wit laagje hier in Leuven. Wel spiegelglad, ik heb 1x geprobeerd met de auto maar laat hem toch maar staan. Liever geen ongelukken.

Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

Armand

Hier wat motregen nu bij temperaturen onder de -3. Gelukkig valt de intensiteit reuze mee, veel modellen hadden nog een intact neerslaggebied verwacht op dit moment.

Volgend weekend weer nieuwe kansen, maar daarna zit er nog steeds niet echt een winterse periode in. Dat blijft toch een moeilijk probleem, de hogedrukgebieden liggen voornamelijk (net) ten zuiden van onze hoogtegraad. Wel kwam zowel GFS als EC met enkele kansen de afgelopen runs, dit is alleen nog erg wisselend. GFS 06z is bijvoorbeeld weer een warmere run.

Voorlopig ga ik dus in elk geval niet uit van een winterse periode. Kan het altijd nog meevallen ;)

Powered by EzPortal