Winterdiscussietopic 2016/2017 deel 2

Topic gezien door 120454 bezoekers
Gestart door ThaGhostNL, ma 26 dec 2016 - 00:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Johannes96

Er is een sneeuwgebied ontstaan op de Noordzee, voor de zone waar wij de sneeuw en ijzel van gaan krijgen. Lijkt af te koersen op het Noorden en Midden.

matroesjka-world

Citaat van: Johannes96 op vr 06 jan 2017 - 18:54
Er is een sneeuwgebied ontstaan op de Noordzee, voor de zone waar wij de sneeuw en ijzel van gaan krijgen. Lijkt af te koersen op het Noorden en Midden.

Das goed !!  8)
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Tyshane

Best spannend allemaal! En ik ga er zelf wel degelijk voor opblijven. Leuk toch, al was het alleen maar om het volgen van de gehele situatie. En het lantaarnpaalstaren. For good old times... ;) De eerste plukjes oranje verschijnen op de radar btw...

Citaat van: Marcellang op vr 06 jan 2017 - 18:36
Wedden dat jij de Mummelmann wekker gaat zetten  ;D
PS;Je raadt wel wie ik ben denk  ;D (en voor anderen ex Albalinda)

Hey Mister Marcellang! Nieuwe naam! :) Mummelmann klaar, handschoenen klaar, sneeuwschoenen? :P

Armand

GFS 12z pluim is niet zo geweldig. Lijkt toch moeilijk te worden om een blokkade te vormen helaas. Vele seizoensverwachtingen zien eind januari en februari ook te warm verlopen. Wil hiermee natuurlijk niet direct alle deuren dichtslaan. Er kan natuurlijk nog van alles veranderen, maar had toch liever koudere seizoensverwachtingen gezien ;)

En ja, je moet maar zo denken: Als je uitgaat van het ergste, kan het altijd nog meevallen uiteindelijk ;)
Let overigens goed op vannacht/morgen, want wat er nou ook uit de lucht gaat vallen; glad wordt het zeker!

Tyshane

Citaat van: Armand op vr 06 jan 2017 - 18:58
GFS 12z pluim is niet zo geweldig. Lijkt toch moeilijk te worden om een blokkade te vormen helaas. Vele seizoensverwachtingen zien eind januari en februari ook te warm verlopen. Wil hiermee natuurlijk niet direct alle deuren dichtslaan. Er kan natuurlijk nog van alles veranderen, maar had toch liever koudere seizoensverwachtingen gezien ;)

En ja, je moet maar zo denken: Als je uitgaat van het ergste, kan het altijd nog meevallen uiteindelijk ;)
Let overigens goed op vannacht/morgen, want wat er nou ook uit de lucht gaat vallen; glad wordt het zeker!

Ik zag het inderdaad. Maar het laatste wat je zegt inderdaad is belangrijk. Hoe je het verder beleeft heeft alles te maken met je eigen verwachtingen. :)

SniperEye

In het westen van Zeeland dooit het inmiddels al. Ook in de overige westelijke provincies gaat het kwik omhoog tot rond het vriespunt. Het is echt (s)nowcasten.

gilleeesss

Wel weer typisch dat het neerslaggebied precies in 2 trekt van intensiteiten en zo belgie ontloopt (de intensiteit)

TaL

Citaat van: gilleeesss op vr 06 jan 2017 - 19:17
Wel weer typisch dat het neerslaggebied precies in 2 trekt van intensiteiten en zo belgie ontloopt (de intensiteit)


?

http://www.meteo.be/meteo/view/nl/123361-Neerslagradar.html
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

sneeuwvlok22

Citaat van: gilleeesss op vr 06 jan 2017 - 19:17
Wel weer typisch dat het neerslaggebied precies in 2 trekt van intensiteiten en zo belgie ontloopt (de intensiteit)

Gebied trekt zuid-oostwaarts, dus ook België krijgt hun deel.

Marcellang

Citaat van: Tyshane op vr 06 jan 2017 - 18:58
Best spannend allemaal! En ik ga er zelf wel degelijk voor opblijven. Leuk toch, al was het alleen maar om het volgen van de gehele situatie. En het lantaarnpaalstaren. For good old times... ;) De eerste plukjes oranje verschijnen op de radar btw...

Hey Mister Marcellang! Nieuwe naam! :) Mummelmann klaar, handschoenen klaar, sneeuwschoenen? :P
Idd opblijven en volgen, en natuurlijk het duurt even voordat het hier komt  ;D
Idd, de eerste plukjes zijn zichtbaar....
Marcellang, ach ja met mijn 201 cm wist ik niks anders te vinden, Marcel zelf was al bezet.
on topic; je ziet mooi dat de temperatuur hier bijv. aardig stagneert en zelfs ietsie opgelopen is.
De lucht is nl niet strak helder meer en meer zuidelijk nu.
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........


Bacci

Citaat van: Johannes96 op vr 06 jan 2017 - 18:54
Er is een sneeuwgebied ontstaan op de Noordzee, voor de zone waar wij de sneeuw en ijzel van gaan krijgen. Lijkt af te koersen op het Noorden en Midden.

Hoort er gewoon bij hoor, gaat allemaal heel traag.

cekstuffertz

Bestaat de chat nog? Kon het nergens vinden en is altijd wel leuk met dit soort nowcast omstandigeheden..

Tyshane

Citaat van: Marcellang op vr 06 jan 2017 - 19:23
Idd opblijven en volgen, en natuurlijk het duurt even voordat het hier komt  ;D
Idd, de eerste plukjes zijn zichtbaar....
Marcellang, ach ja met mijn 201 cm wist ik niks anders te vinden, Marcel zelf was al bezet.
on topic; je ziet mooi dat de temperatuur hier bijv. aardig stagneert en zelfs ietsie opgelopen is.
De lucht is nl niet strak helder meer en meer zuidelijk nu.

Duidelijke naam zo, en er zijn meerdere Marcels inderdaad. ;) Ik blijf het altijd een aparte ervaring vinden als de temperatuur oploopt in de avond, nacht en het dan warmer is als de dag. Klopt voor het gevoel niet. ;) Hier gelukkig nog wel onder nul zoals verwacht...


Citaat van: cekstuffertz op vr 06 jan 2017 - 19:46
Bestaat de chat nog? Kon het nergens vinden en is altijd wel leuk met dit soort nowcast omstandigeheden..

Ik las gisteren iets dat die tijdelijk offline is vanwege weinig belangstelling oid.

Joep

Eerste neerslaggebied komt er langzaam aan

joboy52

Buienradar 24 uur geeft meer sneeuw  :D
http://www.buienradar.nl/nederland/neerslag/buienradar/24uurs

EDIT: EC is ook niet slecht. Prachtig scandihoog aan het einde

Bacci

Noordoosten onverwachts sneeuw!!!! BREAKING NEWS!!!!

TaL

Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

matroesjka-world

Citaat van: Bacci op vr 06 jan 2017 - 20:11
Noordoosten onverwachts sneeuw!!!! BREAKING NEWS!!!!

Inderdaad ja, das mooi ja  8)  Voor hun dan he?   ;D
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Vigo

Citaat van: Bacci op vr 06 jan 2017 - 20:11
Noordoosten onverwachts sneeuw!!!! BREAKING NEWS!!!!

Bedoel je niet noordwesten?

Powered by EzPortal