Winterdiscussietopic 2016/2017 deel 2

Topic gezien door 120521 bezoekers
Gestart door ThaGhostNL, ma 26 dec 2016 - 00:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Svanos

Citaat van: Joep op do 05 jan 2017 - 21:05
wat is er met de site aan de hand?


Er waren server problemen, maar deze zijn nu opgelost.
Laagste gemeten temperatuur winter 2017 : -7.1°C
Davis Vantage Pro 2 plus

TMCThomas

Citaat van: Svanos op do 05 jan 2017 - 21:15
Er waren server problemen, maar deze zijn nu opgelost.
Er zijn ook maar zo'n 250 mensen alleen al op dit topic (!) (Normaal rond de 60)

martijn

Noordlaren is druk bezig voor de eerste marathon.

gilleeesss

Ben ik de enige die EC 12z mooi vind?? Idk voor morgenavond, maar alvast wel voor volgende vrijdag, t blijft in de kaarten, maaar hopelijk gaat 't er niet uit naarmate we er naar toe gaan

En trouwens, dit is toch raar 0.5mm maar voor hier berekent, zal 't dan weer oplossen als het bij mij komt en dan weer groeien als het mij voorbij is? (buienradar is natuurlijk ook geen betrouwbaar ding) maarja, ik zie 't weeral gebeuren hah

winter67

Citaat van: gilleeesss op do 05 jan 2017 - 21:38
Ben ik de enige die EC 12z mooi vind?? Idk voor morgenavond, maar alvast wel voor volgende vrijdag, t blijft in de kaarten, maaar hopelijk gaat 't er niet uit naarmate we er naar toe gaan

En trouwens, dit is toch raar 0.5mm maar voor hier berekent, zal 't dan weer oplossen als het bij mij komt en dan weer groeien als het mij voorbij is? (buienradar is natuurlijk ook geen betrouwbaar ding) maarja, ik zie 't weeral gebeuren hah

Verwacht er maar niks van. Grote hoeveelheden worden het sowieso niet. Is geen actief zone dus kan ook zomaar niks worden

Erik V

Toevallig morgen naar het altijd mooie Drenthe.Ff genieten van deze miniwinter in het oosten.

vossejongk

Citaat van: TMCThomas op do 05 jan 2017 - 21:17
Er zijn ook maar zo'n 250 mensen alleen al op dit topic (!) (Normaal rond de 60)

Daar lag het niet aan ;) Meteo-Service staat samen met een paar andere websites op dezelfde server en die andere websites trokken nogal veel verkeer, server stond te roken. MS is nu verplaatst naar een eigen server maar dat ging niet helemaal op rolletjes, memory cache was het probleem heb ik begrepen deze nam soms wel tot een halve minuut om te reageren, waardoor de hele site dus zeer traag tot zelfs niet reageert.

Dank Tha_Ghost die zijn hele dag heeft opgeofferd om hier druk mee te zijn om dit op te lossen ;)

OT: de rollen worden omgedraaid. GFS ziet de blokkade niet meer tot stand komen, dus denkt EC maar nou dan ga ik het maar eens proberen...

zwoof

EC pluim best een verbetering   :)


Tyshane

Echt leuk die winterprikken de komende tijd, ook ouderwets druk op de site, brings back good memories. Het zal morgen wat de sneeuw betreft niet heel veel worden, maar ik vind een kleine laagje al prima, het effect van die witte wereld is al zo speciaal, daar doen we het in ieder geval al voor. Uiteraard is een dik pak nog veel leuker, maar dat gaat hem niet worden vrees ik. Wel leuk om alles weer even te volgen. ;)

Site was idd regelmatig traag vandaag, maar doet het weer perfect! Good job. :)

Citaat van: zwoof op do 05 jan 2017 - 22:24
EC pluim best een verbetering   :)

Yes dukelt gestaag op LT... :)

Jan van Ooijen

Mooi sneeuwlaagje de 12de met 10cm sneeuw momenteel in de berekeningen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Tyshane

Kijk dat ziet er nog beter uit!  8)

Marcellang

Nah, maak ik een heel verhaal, pleurt de site eruit  :P
Ja Zwoof, ik vond m ook beter en ja Tyshane, brings back good memories !
Hahaha oh ja , hoe verander ik mijn naam naar Marcel ?
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Tyshane

Citaat van: albalinda op do 05 jan 2017 - 22:43
Nah, maak ik een heel verhaal, pleurt de site eruit  :P
Ja Zwoof, ik vond m ook beter en ja Tyshane, brings back good memories !
Hahaha oh ja , hoe verander ik mijn naam naar Marcel ?

Ha Marcel! :) Ja balen is dat hè, ook wel eens gehad. Grmbll.  >:( ;) Forumnaam kan je dacht ik niet zelf veranderen, ik denk dat je dan even bij De beheerders moet zijn.

GeneralDuke

Harmonie komt met een mooie sneeuwrun voor de nacht van vrijdag op zaterdag. Neerslag bereikt rond 11/12 uur 's avonds de westkust en trekt dan oostwaarts om dan rond 4 à 6 uur 's ochtends bij de Duitse grens aan te komen (noorden eerst). Rond 11u 's ochtends gaat de neerslag in NH over in regen en klaart het in de zuidelijke helft langzaamaan op.

Ben benieuwd wat het gaat worden, ik weet wel dat ik niet de weg op ga ;D
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

dondertje127

Dank aan alle mensen die toch weer alles gerepareerd hebben aan het forum!

En ooh ik hoop nu echt serieus dat die koude pluim en die sneeuwval eens doorzet of op z'n minst snel terug komt, zoals in de laatste post's van Zwoof en Jan.

vossejongk

Citaat van: albalinda op do 05 jan 2017 - 22:43
Nah, maak ik een heel verhaal, pleurt de site eruit  :P
Ja Zwoof, ik vond m ook beter en ja Tyshane, brings back good memories !
Hahaha oh ja , hoe verander ik mijn naam naar Marcel ?

Als 't goed is heb je PM

gilleeesss

Vossejonk. Idd xd maar het is niet dat gfs slecht is. Is gwn minder sterk hoog nabij groenland. Mazr azorenhoog wel nog altijd goed gepositioneert

ThaGhostNL

***modbreak***

Zoals velen al gemerkt hebben lopen de website van MS en de overige websites op mijn server niet lekker.
Na uitvoerig onderzoek en testen is een probleem met een van de geheugen banken gevonden. In de loop van de nacht zal daarom de server voor enige tijd offline zijn en wordt het euvel verholpen.

Vanaf 0:30 gaat het forum voor enige tijd in onderhoud modus.


My brain is like my internet browser. I got like 19 tabs open, 3 of them are glitching and where the fuck is that music comming from.

Marcel1976

Hier ook nog een Marcel, terug van weggeweest. Hoop dat de site snel weer vlotjes verloopt. Wat betreft morgen,  ik vermoed dat de boel een beetje blijft slepen boven 't westen.

zwoof

-8 is reeds gehaald.  8) Morgenvroeg maar eens weer kijken...


Hopen dat we dan onderstaande 10 cm temperaturen ook op 2 m kunnen bijschrijven   ;)


Powered by EzPortal