Winterdiscussietopic 2016/2017 deel 2

Topic gezien door 120524 bezoekers
Gestart door ThaGhostNL, ma 26 dec 2016 - 00:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

vossejongk

Citaat van: Hector Pascal op di 03 jan 2017 - 15:23
Vorige maand was het dat het na de 15e het een en ander zou kunnen gebeuren (uiteindelijk niets). Ik ga nu ook voor alles na de 15e, dan zou er wederom het een en ander kunnen gebeuren...


TMCThomas

Valt me wel op dat er weer enkele koudere leden bij zijn gekomen op de GFS pluim. Het was daar de afgelopen dagen namelijk (als ik het goed had) helemaal leeg. Nog steeds weinig kans hoor maar wel wat hoop ::)

winter

Geen grote verschillen met de vorige runs bij de GFS, het enige verschil is de iets hogere druk boven Groenland.
Benieuwd hoe het verloop eruit gaat zien, wie weet toch een blokkade op een niet te lange termijn? (GEM lijkt behoorlijk op GFS met ook een hogere druk op Groenland)
En kijk eens wat UKMO doet :)

gilleeesss

Ook GFS para heeft signalen dat het groenlandhoog wil verbinding maken met het azorenhoog, maar telkens steekt een laagje er een stokje voor :/

Citaat van: winter op di 03 jan 2017 - 17:29
Geen grote verschillen met de vorige runs bij de GFS, het enige verschil is de iets hogere druk boven Groenland.
Benieuwd hoe het verloop eruit gaat zien, wie weet toch een blokkade op een niet te lange termijn? (GEM lijkt behoorlijk op GFS met ook een hogere druk op Groenland)
En kijk eens wat UKMO doet :)

Maandag, dinsdag kan er weer prikje zijn idd. Zal vast niet veel voorstellen.

Edit1:( Let op: LT) ook GFS 12z geeft rond 'Friday the 13th' een verbindingetje tussen de 2 hogedrukgebieden. (welke signalen ik al een dag of 3 opmerkte)

I will call it, 'My last Hope' . Als t weer van de kaarten gaat en de depressietrein (wel ten noorden van ons) alles blijft verpesten voor een blokkade te vormen. Dan geef ik januari jammer genoeg op, toch zeker de eerste 3 weken.

Edit2: een halve dag later, heeft t laagje niet geluistert naar mijn tekst op de kaart, maar blijft er wel nog altijd een mooi hogedrukgebied zijn, maar geen verbinding met het groenlandhoog

Edit3: de leden lijken ook op zelfde moment wel indicaties te geven van wat Oper doet (ofja, soort van natuurlijk, is allemaal bagger). Maar ik zet toch geld op volgend weekend 13-14jan. (op z'n minst weer voorpret ;)

Joep


gilleeesss

Citaat van: Joep op di 03 jan 2017 - 18:48
Sneeuwkaarten ARGEGE zaterdag

maw, enkel op hoog gelegen gebieden sneeuw

SniperEye

Citaat van: sneeuwvlok22 op di 03 jan 2017 - 15:18
Ik zie sommige zeggen, geen winterweer meer voorlopig. Eergister zagen we op donderdag/ vrijdag temperaturen op de pluimen van 4 a 5 graden, vandaag zien we 1 a 2 graden staan. Zelfs op korte termijn is er geen zekerheid meer te bespeuren.

Als het in de zomer 28 graden wordt i.p.v. 30 graden is niemand ontevreden. Nu de pluim er een graad of 2 naast zit is er enige emotie te bespeuren. Ik denk dat de pluim in breder perspectief bekeken moet worden. En dan kan je stellen dat deze prima berekeningen heeft gemaakt. Het was zorgelijker geweest als deze er 10 graden naast had gezeten.

Joep

EC12 komt op korte termijn met winterse kaarten.
Vrijdagnacht matige vorst en vrijdag/zaterdag flinke sneeuwval

https://abs.twimg.com/web-video-player/ef767baf95bdf9c55d37ae8c251aa4b8722e3e83

Gerard1995

Citaat van: Joep op di 03 jan 2017 - 20:20
EC12 komt op korte termijn met winterse kaarten.
Vrijdagnacht matige vorst en vrijdag/zaterdag flinke sneeuwval

Ziet er niet gek uit zeg ::) ::) ::) hoop dat die flitswintertjes nu toch echt plaats gaan maken voor iets mooiers:)
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

martijn

Citaat van: Joep op di 03 jan 2017 - 20:20
EC12 komt op korte termijn met winterse kaarten.
Vrijdagnacht matige vorst en vrijdag/zaterdag flinke sneeuwval
kijk dat moeten we zien,  korte termijn lamge termijn verandert toch nog 10x

winter67

Citaat van: martijn op di 03 jan 2017 - 20:27
EC12 komt op korte termijn met winterse kaarten.
Vrijdagnacht matige vorst en vrijdag/zaterdag flinke sneeuwval
kijk dat moeten we zien,  korte termijn lamge termijn verandert toch nog 10x
Heb je niks aan. Word toch een koude uitbijter zoals altijd

TMCThomas


gilleeesss

Citaat van: TMCThomas op di 03 jan 2017 - 20:40
tja  :P


Hebben we veel aan aan zo'n gekke pluim hah

12z Brussel (GFS)

KT lijkt nog wel leuk, kans op sneeuw (wel overgaand in regen denkik..) daarna zoiezo zachtere peroide en dan nieuwe kansjes

Edit: wat ik leuk vind aan EC (wel LT ja ik weet het) dat het ook beetje meegaat in het verhaal van gfs op 240h, maarja morgen is t vast weer weg , telkens als ik iets volg, gaat 't er uit :D

had ergens plaatje gezien dat NAO (die negatief voorspelt werd) weer gewoon positief voorspelt wordt nu ;. tsja

Jelle

Citaat van: winter67 op di 03 jan 2017 - 20:34
Heb je niks aan. Word toch een koude uitbijter zoals altijd

Ik ben ook niet optimistisch en heb ook geschreven over iedereen die ernaast zat, zie: http://www.art-of-thunders.nl/weer/waarschuwingen/sneeuwradar/winterverwachting/

--> maar dat dit interessant is, is wel zo. Oper zit ongeveer in het midden. Voor regio midden gaat namelijk wel 70% voor een ijsdag en voor noordoost zelfs 90%. Dat is wel veel. Drie pluimen achter elkaar is dit meer geworden, 14-30-70 procent. Als dit morgen stabiel blijft, is de kans heel redelijk te noemen!

hesselsjoerd

Viel me ook op dat er op mt wat meer koude leden zijn in de nieuwe pluim van ec. Hopen dat dat ee meer worden haha

RicardoDimm

Citaat van: Jelle op di 03 jan 2017 - 22:25
Ik ben ook niet optimistisch en heb ook geschreven over iedereen die ernaast zat, zie: http://www.art-of-thunders.nl/weer/waarschuwingen/sneeuwradar/winterverwachting/

--> maar dat dit interessant is, is wel zo. Oper zit ongeveer in het midden. Voor regio midden gaat namelijk wel 70% voor een ijsdag en voor noordoost zelfs 90%. Dat is wel veel. Drie pluimen achter elkaar is dit meer geworden, 14-30-70 procent. Als dit morgen stabiel blijft, is de kans heel redelijk te noemen!

Mooi geschreven! Vooral fijn dat je niet hele moeilijke woorden gebruikt die alleen echte ''weermensen'' herkennen.

Armand

Apart, de 18z run van Hirlam laat de nacht naar donderdag nog een zone met winterse buien over het oosten trekken. Het model staat er vrijwel alleen voor dus of het geloofwaardig is weet ik nog niet. Maarja, na afgelopen hebben we gezien dat niks zeker is op KT:


gilleeesss

Citaat van: Armand op di 03 jan 2017 - 23:01
Apart, de 18z run van Hirlam laat de nacht naar donderdag nog een zone met winterse buien over het oosten trekken. Het model staat er vrijwel alleen voor dus of het geloofwaardig is weet ik nog niet. Maarja, na afgelopen hebben we gezien dat niks zeker is op KT:



Oost kan wel eens geluk hebben, en dan nog eens vrijdag een koud dagje erop, kunnen ze toch 1-2-3 dagen van genieten

Vindead

Ben vooral benieuwd hoe staafjes op de lange termijn zich ontwikkelen. Voor de rest heb ik zin in vrijdag. ::)

vossejongk

Citaat van: Joep op di 03 jan 2017 - 20:20
EC12 komt op korte termijn met winterse kaarten.
Vrijdagnacht matige vorst en vrijdag/zaterdag flinke sneeuwval

Joep, dat plaatje dat je via twitter wil linken werkt niet, als je dat zelf kan fixen of mij even de link wil sturen waar je 'm vandaan hebt doe ik 't voor je ;)

Citaat van: Vindead op di 03 jan 2017 - 23:28
Ben vooral benieuwd hoe staafjes op de lange termijn zich ontwikkelen. Voor de rest heb ik zin in vrijdag. ::)

Ik vind dat ene lid dat voor 10-30cm sneeuwval gaat op donderdag 12 heel liev :D

Powered by EzPortal