Winterdiscussietopic 2016/2017 deel 2

Topic gezien door 120502 bezoekers
Gestart door ThaGhostNL, ma 26 dec 2016 - 00:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dondertje127

Hier ook weer -1,5 als minimum temperatuur gehad, en hier lag toch echt geen sneeuw hoor die invloed zou hebben op de temperatuur van afgelopen nacht. En dat terwijl het rond +0 zou blijven. En in Zuid Limburg is het al een aantal dagen en nachten gewoon winters koud. Niet eens vaak boven de 1 graden (vandaag weer 0.4 als maximum).

En vannacht ineens winterse buien? Ook al zal dat meer voor de kustprovincies zijn, hooguit tot nabij hoogte Utrecht en Flevoland maar toch.

vossejongk


winter

OFF TOPIC: Hebben andere mensen ook problemen met  de vorm van de website, heb er sinds vandaag last van.

ON TOPIC: GFS 18h run weer ietsje beter. Alleen jammer van die visbak voor onze neus. Anders zijn dergelijke lagedrukgebieden een pak sneeuw :(

Civiccoupe

Hey de layout is veranderd. Forum is bijna niet meer te lezen via telefoon

ThaGhostNL

Citaat van: Civiccoupe op ma 02 jan 2017 - 23:36
Hey de layout is veranderd. Forum is bijna niet meer te lezen via telefoon

We zijn momenteel bezig met het mobiele design.
My brain is like my internet browser. I got like 19 tabs open, 3 of them are glitching and where the fuck is that music comming from.

Bacci

Twente pluim opzich niet slecht (vrijdag sneeuw? 3 daagjes tijdelijk iets zachter, daarna?)

winter

Maar op de PC heb ik er ook last van met de lay out!

vossejongk

GFS 18Z heeft er wel zin in ineens

winter

Precies GFS 18h hahahaha megablokkade op de oceaan. Alleen zal je net zien dat er weinig kou zit.
Maar in zulke situaties als er sneeuw valt en er zijn opklaringen dan wordt van zelfs zo -10 graden.
Man man. Over de hele linie een goede run, ja tijdelijk (2/3 dagen) een meer Westen wind, maar dit zou ook wel mogen met dergelijke negatieve NAO/AO indexen.

vossejongk

Een dag of 2-3 later veranderd dat hele lagedrukgebied in 1 grote sneeuwbui, ook bij ons. Maarja LT ::)

Lucifer

Hela! Wie van de Nederlandse forumvrienden is er een vuurtje aan het stoken in't westen?  8)

Jelle

GFS oper is kouder voor zaterdag maar is de sneeuw kwijt. Hoe is dat met de EC oper?

Lucifer

Citaat van: Jelle op di 03 jan 2017 - 10:09
GFS oper is kouder voor zaterdag maar is de sneeuw kwijt. Hoe is dat met de EC oper?

die zit op +7 en daarmee boven in de pluim

Hector Pascal

Citaat van: vossejongk op ma 02 jan 2017 - 23:50
GFS 18Z heeft er wel zin in ineens
Dat is een beetje overdreven denk ik. Het is gewoon een westenwind, dus mijn inziens is dat nog niet echt positief.
Nul bestaat niet.

Unknown-user1778

Voorlopig helaas gewoon geen winter meer. Vooruitkijken naar 15 januari heeft ja weinig zin. Tegen de tijd dat het zover is dan is dat toch weer uitgesteld en afgesteld. Ik voorzie weinig goeds meer in januari. En daarmee komen we langzaamaan aan de laatste 'echte' wintermaand februari

Energizer85

Wederom een flitswintertje donderdag & vrijdag. Daarna weer ff komkommertijd

sneeuw040

Iemand misschien wat meer info over dat eventueel zwak frontje a.s. Vrijdagavond/nacht?

vossejongk

Met temps rond het vriespunt op dat moment valt het waarschijnlijk als sneeuw, waar en hoeveel valt nog niet te zeggen. Maar gezien de temps daarna de + in gaan verwacht er niet te veel van.

edit: ff kaartjes bekeken: temp op 850hpa is net -4, -5. In het oosten een klein beetje sneeuw, overgaand in regen. Helaas

sneeuwvlok22

Ik zie sommige zeggen, geen winterweer meer voorlopig. Eergister zagen we op donderdag/ vrijdag temperaturen op de pluimen van 4 a 5 graden, vandaag zien we 1 a 2 graden staan. Zelfs op korte termijn is er geen zekerheid meer te bespeuren.


Hector Pascal

Vorige maand was het dat het na de 15e het een en ander zou kunnen gebeuren (uiteindelijk niets). Ik ga nu ook voor alles na de 15e, dan zou er wederom het een en ander kunnen gebeuren...
Nul bestaat niet.

Powered by EzPortal