Winterdiscussietopic 2016/2017 deel 2

Topic gezien door 120510 bezoekers
Gestart door ThaGhostNL, ma 26 dec 2016 - 00:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dondertje127

Citaat van: sneeuwvlok22 op ma 02 jan 2017 - 00:32
Geeft die pluim dan zo'n zekerheid? Paar dagen terug zagen we magisch winterweer op de kaarten, vandaag zien we slecht winterweer. En zo gaat het op en af. Eergister berekend men 3 graden en werd het slechts -0,4. Om maar te zeggen, elke dag is anders en misschien keren de kaarten morgen weer om.

Misschien misschien misschien. En het gaat alleen maar op, de zachte pluimen. Al jaren.

Als we nouy eens gewoon van dag tot dag bekijken, is dat niet een stuk verstandiger? Al die lange termijn verwachtingen hangt me ook de keel uit bij nader inzien.
En pluimen hoeft hij niet leren kijken, we weten allemaal hoe het werkt toch? We zien toch allemaal hetzelfde? Sneeuwevlok kan prima pluim kijken, niet doen alsof hij dat niet kan.

gilleeesss

Overal sneeuw behalve bij mij precies. Hier gewoon regen in west vlaanderen

Ben trouwens benieuwd nazr de runs de komende dagen

zwoof

Citaat van: dondertje127 op ma 02 jan 2017 - 01:07
Misschien misschien misschien. En het gaat alleen maar op, de zachte pluimen. Al jaren.

Als we nouy eens gewoon van dag tot dag bekijken, is dat niet een stuk verstandiger? Al die lange termijn verwachtingen hangt me ook de keel uit bij nader inzien.
En pluimen hoeft hij niet leren kijken, we weten allemaal hoe het werkt toch? We zien toch allemaal hetzelfde? Sneeuwevlok kan prima pluim kijken, niet doen alsof hij dat niet kan.

Vergeet niet dat de winters in NL over het algemeen weinig voorstellen. Dat is al zo sinds de meting. Dat geldt overigens ook voor onze zomers. Echter, soms kunnen er extremen voorkomen, dat is nou juist het moment waar we met z'n allen naar uit zien. De pluimen bepalen de stemming, ook dat is al jaren zo. Het onvoorspelbare is daarmee ook vrij voorspelbaar geworden.  Ik vind het toch altijd weer leuk om te zien, kan er geen genoeg van krijgen.  ;)

dondertje127

Citaat van: zwoof op ma 02 jan 2017 - 01:42
Vergeet niet dat de winters in NL over het algemeen weinig voorstellen. Dat is al zo sinds de meting. Dat geldt overigens ook voor onze zomers. Echter, soms kunnen er extremen voorkomen, dat is nou juist het moment waar we met z'n allen naar uit zien. De pluimen bepalen de stemming, ook dat is al jaren zo. Het onvoorspelbare is daarmee ook vrij voorspelbaar geworden.  Ik vind het toch altijd weer leuk om te zien, kan er geen genoeg van krijgen.  ;)

Ik ook niet normaal gesproken, maar dan moet het wel echt gebeuren. Blij gemaakt worden met uiteindelijk een dooie mus voelt altijd erg teleurstellend en bedriegelijk.

Armand

Mooi een gesloten sneeuwdek van enkele centimeters bij negatieve temperaturen :)

SniperEye

Mooi gesproken/ geschreven zwoof!

Marcellang

Citaat van: zwoof op ma 02 jan 2017 - 01:42
Vergeet niet dat de winters in NL over het algemeen weinig voorstellen. Dat is al zo sinds de meting. Dat geldt overigens ook voor onze zomers. Echter, soms kunnen er extremen voorkomen, dat is nou juist het moment waar we met z'n allen naar uit zien. De pluimen bepalen de stemming, ook dat is al jaren zo. Het onvoorspelbare is daarmee ook vrij voorspelbaar geworden.  Ik vind het toch altijd weer leuk om te zien, kan er geen genoeg van krijgen.  ;)
Amen  ;D
Hier zit zo'n altijd te optimistische,toch echt nog ergens een lichtpunt ziende weerfreak  :o ;D
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Energizer85

Dat is balen zeg. Even 2 dagen niet gekeken, en de mooie pluim als sneeuw voor de zon verdwenen...

Jenkie

Wakker worden in een witte wereld, die pakken we toch mooi even mee!

zwoof

Citaat van: dondertje127 op ma 02 jan 2017 - 03:04
Ik ook niet normaal gesproken, maar dan moet het wel echt gebeuren. Blij gemaakt worden met uiteindelijk een dooie mus voelt altijd erg teleurstellend en bedriegelijk.

Kijk, een daar zit voor mij die voorspelbaarheid.. De pluimen op LT zijn zo onvoorspelbaar dat de teleurstelling niet uit kan blijven.  Het is als bij een voetbalwedstrijd. Je staat met 1-0 voor, je hebt de betere kansen en het stadion is compleet in extase.  Maar zoals zo vaak,  je verliest uiteindelijk dan toch met 1-2.   ;)

Unknown-user1778

Ik moet m corrigeren. Het heeft dan toch gesneeuwd. Na twee jaar geen sneeuwvlokje te hebben gezien is het een mooi iets

Marcellang

Citaat van: zwoof op ma 02 jan 2017 - 09:35
Kijk, een daar zit voor mij die voorspelbaarheid.. De pluimen op LT zijn zo onvoorspelbaar dat de teleurstelling niet uit kan blijven.  Het is als bij een voetbalwedstrijd. Je staat met 1-0 voor, je hebt de betere kansen en het stadion is compleet in extase.  Maar zoals zo vaak,  je verliest uiteindelijk dan toch met 1-2.   ;)
Hier zit een winnaar Zwoof  :P
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

zwoof

Citaat van: albalinda op ma 02 jan 2017 - 10:14
Hier zit een winnaar Zwoof  :P

Ah de wedstrijd gaat verder in de return begrijp ik.  :D Nou, hier de pluim;  kansen op winterse perikelen op de korte termijn, maar van doordrukken lijkt geen sprake. Op de midden LT is het saai en aftasten, op LT en worden er alweer nieuwe kansen gecreĆ«erd door de modellen, zodat koning winter wellicht alsnog in kan koppen.


henkensjoeke

 :)zag van morgen,miljoenen ganzen over trekken,heel hoog in de lucht van noordoost naar zuidwest, allemaal in een grote V,teken van een winter aanval,moglijk voor lange tijd,ze waren wel meer dan een kilometer hoog.

gilleeesss

Geniet er van jongens! Hier is het nog altijd wachten op sneeuw. Al bijna 3 jaar geen gesloten deftig sneeuwdekje gehad

Pluim is niet veel verandert denkik

Tuinprins

De ware winterliefhebber voelt zich nu als Yuri van Gelder: je hebt zicht op goud maar wordt voortijdig weggestuurd :'(

De koude mag dan stroperiger zijn dan aanvankelijk verwacht en komende nacht mag het dan in gebieden waar de sneeuw niet helemaal wegsmelt kouder worden dan men nu voorspelt: een ECHTE winterse periode met matige/strenge vorst zit er de komende anderhalve week niet in. Stralingsvorst met temperaturen onder de -5 zijn onder gunstige omstandigheden mogelijk maar een echte vorstperiode is m.i. een fata morgana.

winter

Gisteren/vannacht in Helmond na dat er in t begin van de avond wat regen heeft gevallen uit eindelijk ook droge sneeuw gevallen.
Door de regen er voor lag er in de ochtend heel veel ijs op de wegen en is het spiegelglad in Helmond/Eindhoven.
Volg de nieuwe GFS 6h run, en een grote verandering. De rug op de atlantische oceaan richt zich op waardoor we ook op lange termijn 10 januari in NW/N stroming komen met kansen op sneeuw.

Unknown-user1778

nog 2 maanden en tis lente. ik ben zo blij als t weer lekker warm wordt  :D maar ik gun iedereen nog wat sneeuw tot dan  :D

winter67

Citaat van: winter op ma 02 jan 2017 - 11:35
Gisteren/vannacht in Helmond na dat er in t begin van de avond wat regen heeft gevallen uit eindelijk ook droge sneeuw gevallen.
Door de regen er voor lag er in de ochtend heel veel ijs op de wegen en is het spiegelglad in Helmond/Eindhoven.
Volg de nieuwe GFS 6h run, en een grote verandering. De rug op de atlantische oceaan richt zich op waardoor we ook op lange termijn 10 januari in NW/N stroming komen met kansen op sneeuw.
Daarna een gigantische laag jammer genoeg positie niet gunstig

Mrkos

En februari mogen we afschrijven volgens de Duiters. want wordt waarschijnlijk te warm. Maar goed wie weet nog een verrassing. :)

Powered by EzPortal