Winterdiscussietopic 2016/2017 deel 2

Topic gezien door 120465 bezoekers
Gestart door ThaGhostNL, ma 26 dec 2016 - 00:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

winter67

Als het nu niet lukt. Winter afschrijven februari word veels te zacht volgens Duitsers

zwoof

Citaat van: TMCThomas op zo 01 jan 2017 - 23:00
Haha ja heb alleen geen decoratie voor deze grote  :P ;D

Onderweg  ;)

Och, gewoon ff creatief doen met punaises, dopjes, luciferspinnetjes en veters enzo. Deze heeft mijn zoon vorig jaar gemaakt, toen er een halve cm was gevallen.  ;D



Deze zojuist genomen: Denk een krappe cm nu


cekstuffertz

Citaat van: winter67 op zo 01 jan 2017 - 23:07
Als het nu niet lukt. Winter afschrijven februari word veels te zacht volgens Duitsers

Ze hebben al moeite met een week vooruit te voorspellen, laat staan een maand..

DSDLimburg

Citaat van: winter67 op zo 01 jan 2017 - 23:07
Als het nu niet lukt. Winter afschrijven februari word veels te zacht volgens Duitsers
* noaa-temperaturprognose-januar-wird-wohl-ein-echter-wintermonat.Vertaald noaa temperatuur prognose januari word een echte wintermaand?
seizoen 2018/2019

pietjelol

Voorlopig blijft de ao index voor half januari laag zeer laag zelfs -5

DSDLimburg

Citaat van: pietjelol op zo 01 jan 2017 - 23:17
Voorlopig blijft de ao index voor half januari laag zeer laag zelfs -5

Ochja, ik blijf hoop houden ::)
seizoen 2018/2019

Tyshane

Ik herkende het niet zo goed dat witte spul dat naar beneden dwarrelde, ach ja; sneeuw! Nice! Goed begin van een nieuw jaar. (De beste wensen natuurlijk allemaal  ;)). Ik heb me verder meteorologisch gezien nog niet ingelezen dus dat ga ik nu maar even snel doen. :P

sneeuwvlok22

Citaat van: winter67 op zo 01 jan 2017 - 23:07
Als het nu niet lukt. Winter afschrijven februari word veels te zacht volgens Duitsers

Ze kunnen nog niet eens één dag voorspellen, wat denk je dan dat ze februari juist gaan hebben? Gisteren zou het 3 graden worden hier, wel het werd -0,4. Om maar te zeggen, de situatie ligt nu heel moeilijk laat staan dat ze het over een maand al goed hebben.

Tyshane

Citaat van: zwoof op zo 01 jan 2017 - 23:13
Och, gewoon ff creatief doen met punaises, dopjes, luciferspinnetjes en veters enzo. Deze heeft mijn zoon vorig jaar gemaakt, toen er een halve cm was gevallen.  ;D Deze zojuist genomen: Denk een krappe cm nu

Leuke foto's en wat een prachtig popke! :)

Arend

Citaat van: winter67 op zo 01 jan 2017 - 23:07
Als het nu niet lukt. Winter afschrijven februari word veels te zacht volgens Duitsers

Het getoonde kaartje is van CFS, zou er niet al te veel waarde aan hechten, kan allemaal snel veranderen. Via onderstaande link kun je het zelf bekijken.

http://www.cpc.ncep.noaa.gov/products/CFSv2/CFSv2seasonal.shtml
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Unknown-user1778

Vooralsnog enkel natte regen hier. Ben benieuwd of het morgen vroeg wit is. Ik vermoed van niet

zwoof

Citaat van: Tyshane op zo 01 jan 2017 - 23:33
Leuke foto's en wat een prachtig popke! :)

Hopen dat we deze winter nog een keer een sneeuwman kunnen maken zoals die van mijn profielfoto, toen een flink pak sneeuw nog heel gewoon was  ;)


sneeuwvlok22

Ligt het aan mij of trekt dat front veel zuidelijker dan eerst gedacht?

Tyshane

Het zijn maar een paar vlokken geweest hier bij heerde, jammer, maar wel weer leuk om sneeuw te zien.

Citaat van: zwoof op zo 01 jan 2017 - 23:46
Hopen dat we deze winter nog een keer een sneeuwman kunnen maken zoals die van mijn profielfoto, toen een flink pak sneeuw nog heel gewoon was  ;)

Kijk dat zijn de echte! :) Wij hebben nog steeds een plan om een keer een iglo te maken, mooi werk. ;)

GeneralDuke

Nijmegen meldt een heeeel dun laagje :)
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Global warming

In het hele land dooit het en een slechte winterpluim. Dat zijn de feiten .......en toch zijn de winterliefhebbers op dit forum lyrisch....onbegrijpelijk.

GeneralDuke

Citaat van: Global warming op ma 02 jan 2017 - 00:29
In het hele land dooit het en een slechte winterpluim. Dat zijn de feiten .......en toch zijn de winterliefhebbers op dit forum lyrisch....onbegrijpelijk.

Ja, tegen verwachtingen in valt er hier een miniem laagje sneeuw. Da's mooi toch?
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

TMCThomas

Citaat van: Global warming op ma 02 jan 2017 - 00:29
In het hele land dooit het en een slechte winterpluim. Dat zijn de feiten .......en toch zijn de winterliefhebbers op dit forum lyrisch....onbegrijpelijk.
Eerste sneeuw van de winter is altijd mooi, Ga jij is ergens anders de sfeer verpesten ;)

sneeuwvlok22

Citaat van: Global warming op ma 02 jan 2017 - 00:29
In het hele land dooit het en een slechte winterpluim. Dat zijn de feiten .......en toch zijn de winterliefhebbers op dit forum lyrisch....onbegrijpelijk.

Geeft die pluim dan zo'n zekerheid? Paar dagen terug zagen we magisch winterweer op de kaarten, vandaag zien we slecht winterweer. En zo gaat het op en af. Eergister berekend men 3 graden en werd het slechts -0,4. Om maar te zeggen, elke dag is anders en misschien keren de kaarten morgen weer om.

Tyshane

Citaat van: Global warming op ma 02 jan 2017 - 00:29
In het hele land dooit het en een slechte winterpluim. Dat zijn de feiten .......en toch zijn de winterliefhebbers op dit forum lyrisch....onbegrijpelijk.

Haha, leuke comment. Als zonliefhebber word ik ook altijd erg blij als het eerste stukje blauw door de wolken door begint te komen. De eerste rommel in de verte bij een onweersbui, en ja de eerste vlokken van het jaar bij een sneeuwbui. Als je daarvan houdt, ook al weet je dat het niet een grote hoeveelheid zal zijn, is het toch niet zo onbegrijpelijk als de harten van liefhebbers harder gaan kloppen? Of ga ik er nu te serieus op in? Ik vind het onbegrijpelijk dat je dat niet begrijpt. Maar het zegt vaak ook wel veel over degene die zo denkt. Welke bril je opzet. 'Glas half vol of half leeg' enzo. Ok ik ga nu even een wandeling door de sneeuw maken. Met geluk 8 vlokken, maar het het zijn wel sneeuwvlokken hè! De eerste vries ik altijd in... :)


Citaat van: sneeuwvlok22 op ma 02 jan 2017 - 00:32
Geeft die pluim dan zo'n zekerheid? Paar dagen terug zagen we magisch winterweer op de kaarten, vandaag zien we slecht winterweer. En zo gaat het op en af. Eergister berekend men 3 graden en werd het slechts -0,4. Om maar te zeggen, elke dag is anders en misschien keren de kaarten morgen weer om.

Precies, je moet pluimen leren kijken en ze langere tijd in de gaten houden, een beetje een lijn zien door de ups en downs en rekening houden met welke pluimen, modellen en tijden. Verder, het allerbelangrijkste, je interpretatievermogen en positieve blik! :)

Powered by EzPortal