Winterdiscussietopic 2016/2017 deel 2

Topic gezien door 120434 bezoekers
Gestart door ThaGhostNL, ma 26 dec 2016 - 00:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

gilleeesss

Citaat van: TMCThomas op zo 01 jan 2017 - 17:52
Zou kunnen maar ben wel bang dat de nu langzaam oplopende temperatuur voor problemen gaat zorgen.

Intensiteit kan ook wel een rol spelen.

TMCThomas

Citaat van: gilleeesss op zo 01 jan 2017 - 17:53
Intensiteit kan ook wel een rol spelen.
Klopt hoop ook dat het daardoor lukt, het is gewoon dat het de afgelopen jaren steeds misliep als het van de intensiteit afhing. Dan was of de intensiteit te laag of was het ondertussen al te warm. Hoop natuurlijk nu van niet. Maar ben er nog niet 100% zeker van.

Markos

Citaat van: TMCThomas op zo 01 jan 2017 - 17:57
Klopt hoop ook dat het daardoor lukt, het is gewoon dat het de afgelopen jaren steeds misliep als het van de intensiteit afhing. Dan was of de intensiteit te laag of was het ondertussen al te warm. Hoop natuurlijk nu van niet. Maar ben er nog niet 100% zeker van.

Over dat ondertusen te warm maak ik me erg zorgen. Hier in omgeving Eindhoven 2 uur geleden nog -1,7, nu nog maar -0.3.
Ik hoop niet dat we boven het vriespunt uit gaan komen, want ik wil graag (natte) sneeuw zien straks. :( Weet iemand hier iets van? :)

dondertje127

Ik wordt er moedeloos van :(

Maar wel verassend dat het vandaag ineens veel kouder is geworden dan verwacht. Als dat niet was gebeurd, ha dik het laatste sprankje hoop opgegeven voor de pluim van de komende 15 dagen. Maar blijkbaar kan de winter toch af en toe verassen, zoals de sneeuw laatst in het Noorden van Groningen en de lagere temperaturen vandaag.

Niet dat ik er heel erg veel vertrouwen in heb, maar ik hoop dat die koude alsnog meer verassingen heeft en dat het alsnog echt winter wordt.

Armand

Pluim van GFS is zeker op KT/MT flink verbeterd. Ook op LT weer lagere gemiddelden te zien. Kijken waar EC dadelijk mee komt

Prikpunt Zuidoost

winter

Citaat van: Armand op zo 01 jan 2017 - 18:53
Pluim van GFS is zeker op KT/MT flink verbeterd. Ook op LT weer lagere gemiddelden te zien. Kijken waar EC dadelijk mee komt
Prikpunt Zuidoost

Een uitermate goede pluim. De pluimen hiervoor waren slecht en vertekend omdat je 1/2 extreme leden had die extreem laag lagen en dus het gemiddelde omlaag trokken.
Nu zit gewoon letterlijk 50% op lange termijn onder de 0-grens.
Zoals ik al zei deze week wordt redelijk winters. Met behoorlijke kansen op sneeuw!

TMCThomas

Verwacht er vanavond op misschien wat natte sneeuw na niet veel meer van temperatuur is nu vrijwel overal boven nul. Vriest hier momenteel nog -0,2 maar duurt niet lang meer voordat het hier ook in de plus zit. heel veel neerslag intensiteit is er ook niet om de temperatuur naar beneden te brengen.

Joep

Citaat van: TMCThomas op zo 01 jan 2017 - 19:15
Verwacht er vanavond op misschien wat natte sneeuw na niet veel meer van temperatuur is nu vrijwel overal boven nul. Vriest hier momenteel nog -0,2 maar duurt niet lang meer voordat het hier ook in de plus zit. heel veel neerslag intensiteit is er ook niet om de temperatuur naar beneden te brengen.
In Friesland is regen overgegaan in sneeuw op nadering van het koufront

kaartje d de bruin

Bacci

Ook Hirlam geeft sneeuw voor een redelijk groot gedeelte van Nederland, alleen ten westen van Utrecht echt alleen regen.

Fryslân82

Hallo, allemaal nog een gelukkig nieuw jaar????
Uhhh het sneeuwt in Nieuwehorne???????????
Ik ben nu al blij en de winter is net begonnen????

TMCThomas

Citaat van: Joep op zo 01 jan 2017 - 19:19
In Friesland is regen overgegaan in sneeuw op nadering van het koufront
Nou we zullen het zien denk zelf dat het hier niet zal blijven liggen (Maar hoop het wel! :) )

Mrkos

In Assen is het natte sneeuw... Wel leuk natuurlijk :)

Bacci

Achjoh dat het blijft liggen is weer een heel ander verhaal, ben allang blij als het echt gaat sneeuwen, kom op mensen eerste sneeuw van jaar!!!
Nieuwjaar gelijk sneeuw, kan toch niet beter ofwel? (al is het maar 1 vlok! ;D)

matroesjka-world

Jep, totaal niet verwacht, maar het lantaarnpaal-staren is hier begonnen hoor  :P  Lekkere natte flatsen   ;D
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Marcellang

Hollandscheveld meldt natte sneeuw, mooie dikke watten  :o
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

winter

Helmond net matige regenval niet meer niet minder :(

Joep

Op de A28 en A37 rondom Hoogeveen valt sneeuw die blijft liggen.

VID

Remy

Oost Groningen heeft ook al een poosje sneeuw,blijft helaas niet liggen.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Snowman

Ook hier in Nieuwlande ligt mooi laagje sneeuw.


Powered by EzPortal