Winterdiscussietopic 2016/2017 deel 2

Topic gezien door 120493 bezoekers
Gestart door ThaGhostNL, ma 26 dec 2016 - 00:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Weerextrem

Citaat van: Jelle op za 31 dec 2016 - 17:27
Ook de nieuwe run v/h GFS en het UKMO zien geen winterweer tot aan het eind van de MT. Ik wil jullie hoop niet de grond in boren maar dit... gelukkig zijn er belangrijkere dingen in het leven :P

MT bij UKMO op 144 is helemaal niet verkeerd... jammer dat we niet verder kunnen zien. als de laag recht omlaag komt, dan zou het leuk zijn.

Jelle

Citaat van: Weerextrem op za 31 dec 2016 - 17:32
MT bij UKMO op 144 is helemaal niet verkeerd... jammer dat we niet verder kunnen zien. als de laag recht omlaag komt, dan zou het leuk zijn.

Een volle westenwind, hoog ten zuiden van ons. Mwoah ;)

Weerextrem

Citaat van: Jelle op za 31 dec 2016 - 17:37
Een volle westenwind, hoog ten zuiden van ons. Mwoah ;)

Hoe kom je daarbij, bij een hoog gaat de wind met de klok mee... in dit geval Oostenwind. Of maak ik een leesfout?

Jelle

Zeker met de wind mee, dat klopt. Dus een westenwind, wacht heel even.

Jelle


winter

GFS run al 2x achter elkaar heel matig :( en ook GEM ziet er niet goed uit :(
Je gaat  t toch niet menen rot modellen  >:(

sneeuw040

Het schuift steeds maar op, wordt er echt ziek van ???? Wel een leuke kans in hier in het uiterste zuidoosten van brabant op wat natte sneeuw komende dagen  snachts, nouja we doen het er maar mee

winter

ECMWF is tot nu toe ietsjes kouder de eerste 4/5 dagen. Nu kijken wat het gaat doen.

Update: Nieuwste run tot het einde een mooie run. Maar het is wel allemaal nog onzeker merk ik. Kijken wat het ensemble dadelijk showt. Maar het lijkt dat we na maandag geen echt opwarming krijgen naar de 7/8 graden maar op max 5 graden blijven steken.
Maar toch even de pluim afwachten. Zou me verbazen als deze warmer is geworden.

hesselsjoerd

Ik vind het niet een geweldige run haha

Invicta

Ik hoorde vanmorgen Piet Paulusma op de radio zeggen dat koning winter vanaf volgende week goede kansen maakt. Dan weet je dus dat het niks wordt.....

winter

Citaat van: hesselsjoerd op za 31 dec 2016 - 20:24
Ik vind het niet een geweldige run haha

Ik begrijp wat je bedoeld. Natuurlijk wil ik net als jou een leuke forse scandi hoog zien met zware sneeuwbuien :)
Maar de modellen hebben het er lastig mee.
Daarom moet we even kijken hoe de pluimen eruit zien. Daarnaast als je echt wil weten hoe de kansen liggen kan je het beste de weerkaarten van de leden individueel bekijken.
Want, hoewel de ECMWF hoofdrun iets beter is en er mooi winterweer op de loer ligt ben ik het ermee eens dat we ook zomaar dikke pech kunnen hebben.

winter67

Citaat van: winter op za 31 dec 2016 - 20:55
Ik begrijp wat je bedoeld. Natuurlijk wil ik net als jou een leuke forse scandi hoog zien met zware sneeuwbuien :)
Maar de modellen hebben het er lastig mee.
Daarom moet we even kijken hoe de pluimen eruit zien. Daarnaast als je echt wil weten hoe de kansen liggen kan je het beste de weerkaarten van de leden individueel bekijken.
Want, hoewel de ECMWF hoofdrun iets beter is en er mooi winterweer op de loer ligt ben ik het ermee eens dat we ook zomaar dikke pech kunnen hebben.

Over dikke pech gesproken. Pluim DRAMATISCH maandag flink opgewarmd. Geen leden onder 0 tot maandag en LATER ook niet.  Ook de mogelijke sneeuwkansen voor aankomend weekend zijn helemaal weggevaagd...  Het word gewoon geen winter door de mensheid die onze klimaat heeft verwoest....

Bacci

Achjoh, geen reden tot paniek, kijk die spreiding, de onzekerheid is al dagen zo groot, soms in het voordeel van de koude leden dan weer de zachte. Laat je niet gek maken en wacht het gewoon rustig af.
Voor nu gewoon lekker af en toe virtueel genieten, het is in ieder geval lekker spannend om de 6 uur nieuwe berekeningen checken.
Anders misschien maar even met de auto richting Winterberg of Ardennen.
Het zuidoosten ziet momenteel even in de winter.

Anyways fijne jaarwisseling iedereen!!!  :-* :-* :-*

winter67

Citaat van: Bacci op za 31 dec 2016 - 22:09
Achjoh, geen reden tot paniek, kijk die spreiding, de onzekerheid is al dagen zo groot, soms in het voordeel van de koude leden dan weer de zachte. Laat je niet gek maken en wacht het gewoon rustig af.
Voor nu gewoon lekker af en toe virtueel genieten, het is in ieder geval lekker spannend om de 6 uur nieuwe berekeningen checken.
Anders misschien maar even met de auto richting Winterberg of Ardennen.
Het zuidoosten ziet momenteel even in de winter.

Anyways fijne jaarwisseling iedereen!!!  :-* :-* :-*

Over winterberg gesproken. Ben van plan om volgende week maandag naar winterberg te gaan voor een midweek. Weet iemand hoe de kansen daar zijn wat betreft winter. Wat ik nu ziet is as maandag, woensdag, zaterdag en zondag sneeuw. Maar een andere site geeft niks?

maxzz

Hmm, de pluim lijkt gemiddeld weer wat warmer  :( maar desondanks toch een heel goed 2017 gewenst, met hopelijk nog veel interessant weer voor iedereen.
Groeten,
Richard

Mrkos


Bacci

Is trouwens iemand opgevallen dat vrijdag opeens een stuk kouder is geworden...vond wel grappig  ;D

Zoiezo vanaf dan al dikke spreiding, kan nog van alles gebeuren. (nog genoeg koude lijntjes)

Morgen in de nacht kan het trouwens in Limburg even wit worden, voor wat het waard is.
Rest van het zuidoosten waarschijnlijk alleen even wat (natte) sneeuw.

Erik V

Gelukkig 2017 en de beste wensen allemaal.

Jelle

Zoals ik jullie gisteren al op een briefje kon geven, de pluim is 2x opgewarmd. Dat is namelijk altijd zo als alle runs ook omdraaien. Het is wachten op de volgende periode die kansen gaat geven want nu zijn alle kansen gezakt naar 40% op überhaupt een graadje vorst en 10% voor een ijsdag.

Mrkos

Echt drama pluims zeg  :( Vooral GFS pluim is dramatisch!!!

Powered by EzPortal