Winterdiscussietopic 2016/2017 deel 2

Topic gezien door 120413 bezoekers
Gestart door ThaGhostNL, ma 26 dec 2016 - 00:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joep

Zou het dan toch gaan gebeuren.....

Marcellang

Citaat van: zwoof op vr 30 dec 2016 - 09:11
Haha de Bilt 2.2 aan Hellmannen erbij. Maakt mijn score voor december aardig goed.  8)
Nice, en over een weekie komt het voor januari ook wel goed met een knipoogje naar de nieuwe pluim kijkend  ::) ;D
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

zwoof

Citaat van: Joep op vr 30 dec 2016 - 09:58
Zou het dan toch gaan gebeuren.....

Mooie pluim op LT.  Hopen dat het deze keer niet weer op een fiasco uitloopt.   8)

zwoof

Citaat van: albalinda op vr 30 dec 2016 - 10:12
Nice, en over een weekie komt het voor januari ook wel goed met een knipoogje naar de nieuwe pluim kijkend  ::) ;D

Of niet dan Marcel, De Mummelmann staat weer koud! ;D

Jelle

Kanspercentages voor regio midden nog NIET binnen.

Deze zijn voor regio NO! Kans op vorst vanaf de 7e januari en vanaf 8 januari elke dag ongeveer 80% van de leden die voor vorst gaan en jawel, maar liefst 50% van de leden voor een ijsdag.

Ik weet het nog steeds niet helemaal bij deze weerkaarten, maar een feit is, dat dit de beste pluim is (feitelijk beredeneerd op kanspercentages) van 2016 voor winterliefhebbers.

Marcellang

Citaat van: zwoof op vr 30 dec 2016 - 10:16
Of niet dan Marcel, De Mummelmann staat weer koud! ;D
Hahahaha heerlijk, ik zal mijn naam is eens veranderen hier, misschien scheelt het  :P
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

dondertje127

Ik zag em. Wat een mooie pluim zeg! Nu eens hopen dat het echt uitkomt!

Unknown-user1778

heerlijk al die sneeuw kansen in de pluim voor zuid-oost  ;D :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-*

Joep

In Kloosterburen is sneeuw gevallen


ThaGhostNL

Citaat van: Joep op vr 30 dec 2016 - 10:49
In Kloosterburen is sneeuw gevallen

Nice!
Omgeving Rotterdam is de mist eindelijk eens opgetrokken, nu lekker zonnetje.
My brain is like my internet browser. I got like 19 tabs open, 3 of them are glitching and where the fuck is that music comming from.

Armand

Stukje uit de Guidance van KNMI:

De opmaat naar een meer noordelijke stroming, die we in het weekeinde van 7/8 januari zien, ondersteunen ook vrij veel leden uit de EPS. Waar vervolgens het hoog in de loop van het weekeinde van 7/8 januari en daarna terechtkomt is erg onzeker. Rond 40% van de leden komt met een hoog boven de Noordzee, ongeveer 20% komt met een positie boven Zuid-Europa. Duidelijk lijkt wel dat het aantal cyclonale oplossingen in de EPS-periode afneemt. Kansen op lichte tot matige vorst lijkt in de laatste dagen van de EPS-periode duidelijk toe te nemen.

Bron: KNMI

Deze is vannacht opgesteld en is dus nog gebaseerd op de EC run van gisteravond, die natuurlijk minder koud was dan vanmorgen.

dondertje127

Die sneeuw in Kloosterburen, toch ook tegen alle verwachtingen in! En nog een best pak sneeuw ook. Hoe kwam die sneeuwval daar tot stand? Benieuwd wat er allemaal nog meer in zit.


Dennis089, waar heb je dat gezien?

Unknown-user1778

Citaat van: dondertje127 op vr 30 dec 2016 - 11:40
Die sneeuw in Kloosterburen, toch ook tegen alle verwachtingen in! En nog een best pak sneeuw ook. Hoe kwam die sneeuwval daar tot stand? Benieuwd wat er allemaal nog meer in zit.


Dennis089, waar heb je dat gezien?

weerplaza pluim met alle lijntjes in t onderste grafiekje. geeft hoop ;)

Armand

Kijk de prachtige, laatste kaart van GFS eens. Heel Europa in de diepvries ;)
Echt een prachtkaart:

winter

Nieuwe GFS 6h run MAMA MIA PFFFFFFFFFFFFF

Danny

We gaan wat verschillende spannende situaties tegemoet in het nieuwe jaar. De eerste lijkt al meteen op nieuwjaarsdag te worden. Verschillende modellen geven voorlopig verschillende sneeuwopties. De komende dagen is het zeker de moeite waard om in de gaten te houden. Vooral het zuidoosten acht ik voorlopig geheel niet kansloos op wat vlokken of misschien wel een klein tapijtje.

glenn

Citaat van: Danny op vr 30 dec 2016 - 14:10
We gaan wat verschillende spannende situaties tegemoet in het nieuwe jaar. De eerste lijkt al meteen op nieuwjaarsdag te worden. Verschillende modellen geven voorlopig verschillende sneeuwopties. De komende dagen is het zeker de moeite waard om in de gaten te houden. Vooral het zuidoosten acht ik voorlopig geheel niet kansloos op wat vlokken of misschien wel een klein tapijtje.

Waar haal je die kaartjes van arpege??

HPotter

Citaat van: glenn op vr 30 dec 2016 - 14:20
Waar haal je die kaartjes van arpege??

Op een desktopcomputer, klik met rechtermuisknop op het kaartje en kies "Inspecteer element". Dan zie je de oorspronkelijke locatie van de afbeelding. Die link kun je kopiƫren naar je browser.

TMCThomas

Sneeuwkansen voor het oosten en het zuiden van het land liggen wel echt een heel stuk hoger dan midden. (Voor 1 januari)
Midden:

Oost:

West:

ZuidOost:

Bacci

Uhm ik weet niet meer wat ik zie ....  ??? ??? ???

Powered by EzPortal