Winterdiscussietopic 2016/2017 deel 2

Topic gezien door 120466 bezoekers
Gestart door ThaGhostNL, ma 26 dec 2016 - 00:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Jelle

Citaat van: gilleeesss op do 29 dec 2016 - 22:54
Ik vind t juist slechter worden allemaal, enkel KT is gewoon zelfde gebleven, MT is nog zo onzeker, mits een kleine verschuiving hebben we gewoon totaal niks van winterse buien en is de LT ook naar de kloten :P

Ik snap je frustratie maar het is niet slechter geworden. Puur statistisch gezien dit en vergeleken met de ochtendrun. Ik ben ook vrij sceptisch over deze situatie maar een feit is dat de pluim (een mini beetje op KT) en met name op LT een beetje verbeterd is.

Sorry Gilles :P

gilleeesss

Citaat van: Jelle op do 29 dec 2016 - 22:58
Ik snap je frustratie maar het is niet slechter geworden. Puur statistisch gezien dit en vergeleken met de ochtendrun. Ik ben ook vrij sceptisch over deze situatie maar een feit is dat de pluim (een mini beetje op KT) en met name op LT een beetje verbeterd is.

Sorry Gilles :P

Citaat van: cekstuffertz op do 29 dec 2016 - 22:58
Maar hoe vind jij de pluim op MT en LT dan slechter dan de vorige run? Volgens mij kiezen steeds meer leden voor vorst en ook het gemiddelde is omlaag.

Ja op LT is hij zoiezo beter, maar ik vindt de Kaarten (niet pluim) niet echt om waaaauw tegen te zeggen, vindt het fragiel, onzeker, iedereen kiest nog voor iets anders op MT (wat die laagjes gaand oen, zakken ze op ons, zakken ze naast ons, zakt het Hogedrukgebied op ons af, blijft het op de oceaan. Tis allemaal zo onzeker. Ik ga pas overtuigd zijn als de kaarten (EC, GEM, GFS allemaal overeen komen na 7 januari)

Jelle

Citaat van: gilleeesss op do 29 dec 2016 - 23:02
Ja op LT is hij zoiezo beter, maar ik vindt de Kaarten (niet pluim) niet echt om waaaauw tegen te zeggen, vindt het fragiel, onzeker, iedereen kiest nog voor iets anders op MT (wat die laagjes gaand oen, zakken ze op ons, zakken ze naast ons, zakt het Hogedrukgebied op ons af, blijft het op de oceaan. Tis allemaal zo onzeker.

Helemaal eens! Ik vind hetzelfde.

Armand

Het begint momenteel toch duidelijk te worden dat er volgende week waarschijnlijk niet veel gaat gebeuren qua winter. Alleen op maandag dus wat kansjes op sneeuw of winterse buien. Daarna lijkt het even boven 0 te blijven.

In het weekend van zaterdag 7 januari arriveert een nieuw laagje met mogelijk daarna hogedrukopbouw rondom Scandinaviƫ waardoor er koude lucht kan worden aangevoerd. Dit is allemaal onzeker, maar komt geregeld terug in verschillende runs. Als dit hogedrukgebied dan goed ligt, kan het serieus koud worden. CFS komt (opnieuw) met dit scenario in de laatste run:


De voorpret is inderdaad al meer dan genoeg aanwezig, nu de afwerking ervan nog  ::)

winter

Mee eens. De nieuwe GFS run verloopt nagenoeg exact hetzelfde tm +156 h.
Hopen er rond 6 januari een serieuze winterprik kan ontstaan.

Energizer85

Overigens.... met een ijsdag hier in de pocket en momenteel -4 is t hier eigenlijk nu ook best wel winter... ik heb de modellen dat ook niet zo specifiek zien beschrijven de afgelopen periode... tenminste die indruk heb ik

vossejongk

Citaat van: Energizer85 op do 29 dec 2016 - 23:38
Overigens.... met een ijsdag hier in de pocket en momenteel -4 is t hier eigenlijk nu ook best wel winter... ik heb de modellen dat ook niet zo specifiek zien beschrijven de afgelopen periode... tenminste die indruk heb ik

Eindhoven tikt de -6.6 aan momenteel, niet verwacht idd!

Bacci

Er valt zelfs motsneeuw op verschillende plekken, of telt dat niet?  :P

dondertje127

Eindhoven nu -7.3. Lager dan de laagste temperatuur werd verwacht. Een beginnetje is er. En op weer.nl geeft men aan dat het in Utrecht zou sneeuwen? Korrelsneeuw. Wat is hiervan waar? Uitsneeuwende mist misschien?

dondertje127

Ineens een plotse duikeling naar -6.0 graden bij mij. Eindhoven het koudst. Hoop vandaag wel op een ijsdag ook in mijn regio. Laat het maar mistig blijven de hele dag.

Edit 03.10 uur: Deelen: -6.3.

Jan van Ooijen

Amerikaans weermodel komt met super winterse kaarten, wel nog lange termijn echter straks kijken of EC er in mee wil gaan. Naast koude ook sneeuw

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

winter67

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 30 dec 2016 - 06:24
Amerikaans weermodel komt met super winterse kaarten, wel nog lange termijn echter straks kijken of EC er in mee wil gaan. Naast koude ook sneeuw

Gelukkig geen koude uitbijter.
Ec is niet slecht eerst nw vervolgens no wind en ontwikkeling scandihoog

zwoof

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 30 dec 2016 - 06:24
Amerikaans weermodel komt met super winterse kaarten, wel nog lange termijn echter straks kijken of EC er in mee wil gaan. Naast koude ook sneeuw



Dat zou mooi zijn. Heb je al een stukje van de EC run?   

zwoof

Haha de Bilt 2.2 aan Hellmannen erbij. Maakt mijn score voor december aardig goed.  8)



Joep

EC is ook winters te noemen op termijn

zwoof

Citaat van: Joep op vr 30 dec 2016 - 09:16
EC is ook winters te noemen op termijn

Ah mooi, en ook weer sneeuwkansjes vanaf de 6e zie ik. Zo meteen de pluim maar eens even bekijken.  ;)

Joep


Joep


Joep

Koude pluim EC

kaartje via Jan Visser

Global warming

Alle winterliefhebbers gefeliciteerd met deze mooie winterochtend. Hier schijntvde zon en alles is wit.

Ben meer een zomerliefhebber maar ik kan hier ook wel van genieten.


Powered by EzPortal