Winterdiscussietopic 2016/2017 deel 2

Topic gezien door 120664 bezoekers
Gestart door ThaGhostNL, ma 26 dec 2016 - 00:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

winter67

De winter die nooit kwam. En mensen maar blij doen terwijl het een dode mus word

Mrkos

Virtuele voorpret is leuk, mits het uiteindelijk wel een keer gaat lukken, 1 of 2 keer... Tot nu toe nog helemaal niets. En in dat artikel van weer.nl zeggen ze niet voor niets dat de kans steeds kleiner wordt...

Jelle

Citaat van: Mrkos op do 29 dec 2016 - 19:31
Virtuele voorpret is leuk, mits het uiteindelijk wel een keer gaat lukken, 1 of 2 keer... Tot nu toe nog helemaal niets. En in dat artikel van weer.nl zeggen ze niet voor niets dat de kans steeds kleiner wordt...

Ik moet het van deze mogelijkheden ook nog steeds zien en ik twijfel er enorm over maar een uitspraak van weer.nl om een winter verder zacht te voorspellen is echt grote kul. Makkelijk om te zeggen dat de winter zacht verloopt verder in een land waar dat gemiddeld is. 2011-2012 was een extreem zachte winter maar wel met twee weken ijzige kou en zelfs onder de -20 in de polder dusja.

sneeuwstorm

Citaat van: Mrkos op do 29 dec 2016 - 19:31
Virtuele voorpret is leuk, mits het uiteindelijk wel een keer gaat lukken, 1 of 2 keer... Tot nu toe nog helemaal niets. En in dat artikel van weer.nl zeggen ze niet voor niets dat de kans steeds kleiner wordt...


Dit is een voorspelling van 16 Dec van weer.nl.

SniperEye

Vanmiddag vanuit Weert even naar Roermond gereden zo rond de klok van 16 uur. Fenomenaal! Eerst de mist, toen de laagstaande zon er doorheen met de silhouetten van de bomen en boerderijen. Daarna prachtige witte bomen en hoog struikgewas. Helaas geen dashcam maar het zou bijna National Geographic waardige beelden hebben opgeleverd.

Terugweg ook zeer bijzonder. Op de Maasbrug 0,5 graden +, nog geen 10 kilometer verder bij Baexem al -2!

gilleeesss

Ik vind die EC (het vervolg) niet echt goed :/

Jelle

Citaat van: gilleeesss op do 29 dec 2016 - 19:52
Ik vind die EC (het vervolg) niet echt goed :/

Dat was te verwachten. Als de pluim niet duidelijk om is geef ik dit allemaal maar weinig kans.

dondertje127

Citaat van: gilleeesss op do 29 dec 2016 - 13:08
Nu vraag ik me 1 ding af, houden ze ons weer voor de gek of niet??????  :-\

Hier alvast een leuk winters sfeertje sinds eergisteravond ;) Het lag hier ook wit (nu ook nog deels), was wat wit van de mist die naar beneden viel.

Uitgesneeuwde mist? Oh wat prachtig hè? Lang geleden eens meegemaakt. En die rijp aan de bomen ook zo mooi. Hier scheen vanmiddag de zon uitbundig, dus helaas geen ijsdag en dik in de +.

Ik heb de KNMI pluim gezien, en wat denk je? Inderdaad, terug bij af. Minder kans op winterweer en zachtere opties gestegen :/
Ik vertrouw het niet.

Toch ook nog een wondertje gebeurd in De Bilt:
http://nos.nl/artikel/2150624-2016-levert-toch-nog-ijsdag-op.html

Jelle

Citaat van: dondertje127 op do 29 dec 2016 - 20:15
Uitgesneeuwde mist? Oh wat prachtig hè? Lang geleden eens meegemaakt. En die rijp aan de bomen ook zo mooi. Hier scheen vanmiddag de zon uitbundig, dus helaas geen ijsdag en dik in de +.

Ik heb de KNMI pluim gezien, en wat denk je? Inderdaad, terug bij af. Minder kans op winterweer en zachtere opties gestegen :/
Ik vertrouw het niet.

Toch ook nog een wondertje gebeurd in De Bilt:
http://nos.nl/artikel/2150624-2016-levert-toch-nog-ijsdag-op.html

De Bilt en nog 5 andere stations. Maar los van dat, liever zie ik straks de pluim van het ECMWF, en dan met name hun windrichtingkeuze. Dat is zeer boeiend namelijk. De KNMI pluim heb ik nog nooit gezien. Op welke doel je?

Jan van Ooijen

Nieuwe pluim minder leden voor koude



Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

dondertje127

Hè getver  >:(

Doar zakt mie toch werkelijk mien box van of.

Joep

Sneeuwkaartje nieuwjaarsdag

kaartje d de Wild


cekstuffertz

Ik vind de EC pluim niet verkeerd, steeds meer leden gaan voor kou op LT, meer dan in vorige runs...

Markos

Citaat van: cekstuffertz op do 29 dec 2016 - 22:04
Ik vind de EC pluim niet verkeerd, steeds meer leden gaan voor kou op LT, meer dan in vorige runs...

Inderdaad, het gemiddelde is zeker verbeterd! ;D

Hieronder even de vergelijken tussen vanmorgen en de pluim van nu:




gilleeesss

op MT is het er niet op verbetert tbh. Op LT mss wel, maarja LT is LT he

Jelle

Lichtjes verbeterd. Nog niet met totale overtuiging. Van vanochtend gemiddeld 55% naar nu gemiddeld 65% voor vorst vanaf zondag de 8e januari. Vanaf de 9e januari gaat elke dag 20% van de leden --> ongeveer 10 dus, voor ijsdagen. Dit geldt dan voor regio midden.

De regio's noordoost, oost en zuidoost zijn het beste en komen met 60-80% kans op vorst vanaf 7(!!)e januari. De kans op ijsdagen is hierbij iets groter met 25 tot 30%.

Over het algemeen dus een verbetering, als dat morgen nog een keer gebeurt op deze manier. Dan wordt de kans echt interessant. Als dit morgen niet gebeurt, dan wordt het nog maar eens zeer spannend en twijfelachtig.

vossejongk

GFS 18u loopt nu binnen ben benieuwd..

gilleeesss

Citaat van: Jelle op do 29 dec 2016 - 22:27
Lichtjes verbeterd. Nog niet met totale overtuiging. Van vanochtend gemiddeld 55% naar nu gemiddeld 65% voor vorst vanaf zondag de 8e januari. Vanaf de 9e januari gaat elke dag 20% van de leden --> ongeveer 10 dus, voor ijsdagen. Dit geldt dan voor regio midden.

De regio's noordoost, oost en zuidoost zijn het beste en komen met 60-80% kans op vorst vanaf 7(!!)e januari. De kans op ijsdagen is hierbij iets groter met 25 tot 30%.

Over het algemeen dus een verbetering, als dat morgen nog een keer gebeurt op deze manier. Dan wordt de kans echt interessant. Als dit morgen niet gebeurt, dan wordt het nog maar eens zeer spannend en twijfelachtig.

Ik vind t juist slechter worden allemaal, enkel KT is gewoon zelfde gebleven, MT is nog zo onzeker, mits een kleine verschuiving hebben we gewoon totaal niks van winterse buien en is de LT ook naar de kloten :P

Unknown-user1778

Ik voel het komen. begin januari sneeuwvlokken voor regio Zuid-Oost!  ;D

cekstuffertz

Citaat van: gilleeesss op do 29 dec 2016 - 22:54
Ik vind t juist slechter worden allemaal, enkel KT is gewoon zelfde gebleven, MT is nog zo onzeker, mits een kleine verschuiving hebben we gewoon totaal niks van winterse buien en is de LT ook naar de kloten :P

Maar hoe vind jij de pluim op MT en LT dan slechter dan de vorige run? Volgens mij kiezen steeds meer leden voor vorst en ook het gemiddelde is omlaag.

Powered by EzPortal