Winterdiscussietopic 2016/2017 deel 2

Topic gezien door 120490 bezoekers
Gestart door ThaGhostNL, ma 26 dec 2016 - 00:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Weerextrem

Citaat van: winter op wo 28 dec 2016 - 22:22
Zou leuk zijn als de modellen het gewoon een x fout hebben en we rond nieuwjaar toch met een winterinval te maken krijgen met sneeuwbuien :)
Pluim ECMWF vind ik ook zwaar matig :(

Voor zuid en zuidoost NL spant het inderdaad enorm... de gevecht om brabantse en limburg grondgebied is nu wel erg in extreme mate toegenomen.
maar na 4 januari zal zeker eventjes dooien waarna mogelijk en ook heel nederland in winterweer invalt.. maar zo ver zijn we er nog niet!

winter67

Citaat van: Weerextrem op wo 28 dec 2016 - 22:19
welke?, het is

zo slecht is het niet....
Als je oordeelt op volgende week zondag dan is het mooi ja. Voor die tijd gewoon bagger zooi

Armand

Pluim voor Zuidoost is niet slecht te noemen. Zoals ik al zei, de kans op warm weer is erg klein. Redelijk normale temperaturen en inderdaad, winter heeft nog niet echt duidelijk in de kaarten gestaan. Misschien een enkele keer eens, maar de onzekerheid blijft te groot.

De control geeft trouwens mooi aan wat er gebeurt als er nou wel eens een sneeuwdekje ligt  8)


gilleeesss

Gewone temps voor de tijd van het jaar

Armand

Even een opvallende bijkomstigheid: Het CFS voorspelt de januari gemiddeld 0,5 tot 1,5 graden te koud gaat verlopen. Dat is voor het eerst, want de laatste winters voorspelde CFS alle wintermaanden te warm (en kreeg natuurlijk gelijk). Zekerheid geeft het natuurlijk niet ;)

Bacci

Denk dat dit de eerste keer is dat er zoveel leden onder de nul graden gaan op lange termijn, ver weg tuurlijk, maarja het zit er wel gewoon aan te komen denk ik.

Ben wel blij dat er nog neerslagkansen zijn op lange termijn. Sneeuwbuien uit het Noorden? tijdens opklaringen strenge vorst?  ;D

Jelle

Citaat van: Bacci op wo 28 dec 2016 - 23:13
Denk dat dit de eerste keer is dat er zoveel leden onder de nul graden gaan op lange termijn, ver weg tuurlijk, maarja het zit er wel gewoon aan te komen denk ik.

Ben wel blij dat er nog neerslagkansen zijn op lange termijn. Sneeuwbuien uit het Noorden? tijdens opklaringen strenge vorst?  ;D

Vanaf zondag de 8e elke dag op ongeveer 60%. Dat is niet extreem veel hoor. Wel interessant genoeg maar nog niet extreem veel. De laatste dag van de pluim 32% kans op een ijsdag. Dat is wel de eerste keer dat dat zoveel was, en ook zover weg.

ThaGhostNL

Op het moment onderweg naar Keulen, op sommige stukken zit het goed dicht van de mist op de betuweroute. Temperatuur -3 en erg veel ijsvorming op de bovenleiding. Mooie laser show boven mijn hoofd als ik veel spanning vraag met mijn trein.
My brain is like my internet browser. I got like 19 tabs open, 3 of them are glitching and where the fuck is that music comming from.

AFTH14

Citaat van: ThaGhostNL op do 29 dec 2016 - 00:04
Op het moment onderweg naar Keulen, op sommige stukken zit het goed dicht van de mist op de betuweroute. Temperatuur -3 en erg veel ijsvorming op de bovenleiding. Mooie laser show boven mijn hoofd als ik veel spanning vraag met mijn trein.
Genieten zo te lezen!

Bacci

-5 al weer bijna in het zuiden!

GFS komt trouwens met omslag vanaf vrijdag de 6e, met op zaterdag sneeuwbuien en daarna kouder.

dondertje127

He weer zo'n opleving midden in de pluim. Daarna heel misschien wat voorzichtig aan...? Maar het kan in nieuwe pluimen zelfs vandaag nog zo weer anders zijn.

Ik hoop toch echt weer eens op een mooie winter maar het geloof is er bij mij niet. Eerst maar zien of de pluimen ook zo blijven met die flinke vorst, en dat het dan ook uitpakt. Dan zien we wel weer verder als het zover echt is.

glenn

Dikke aanvriezende mist in Arendonk bij een temperatuur van -5.0*c !

john haarsteeg n-bra

-4,8 hier net geen matige vorst misschien komende nacht?

groeten uit een mistig oudheusden

john

DSDLimburg

pluim midden en zuidoost,
komt er zo aan was iets te snel  ::)
seizoen 2018/2019

john haarsteeg n-bra

Dit schotelt het model Ventusky ons voor voor oudejaarsdag



john haarsteeg n-bra

Als ik ons andje op deze kaart een beetje bestudeer zie ik dat we toch nog in het blauwe gebied zitten terwijl ik vanmorgen een weerman hoorde zeggen dat het op oudejaarsdag 6 graden word??
Wie het weet mag het zeggen...

Joep

Volgende week relatief zacht. Daarna thermisch verval?

Jan Visser

DSDLimburg

Flink fris buiten op dit moment, en zo te zien gaat de temperatuur ook misschien maar net boven nul komen hier in het zuiden vanmiddag, of net niet?
seizoen 2018/2019

winter67

Citaat van: Joep op do 29 dec 2016 - 10:35
Volgende week relatief zacht. Daarna thermisch verval?

Jan Visser

Theoretisch een winteruitbraak op lt. Maar is zo ver weg dat de kans gewoon zeer klein is.
Gfs pluim precies hetzelfde bij essen komt de gem onder 0 terwijl het gisteren 2 graden was. Jammer genoeg ook weer lt

Armand

Ik zou nog niet zozeer van een winteruitbraak uitgaan op LT. In de pluim kan men namelijk goed zien dat er nog veel onzekerheid is en de termijn is natuurlijk nog lang. Desondanks zijn er wel genoeg leden die voor (licht) winters weer gaan, maar de hoeveelheid leden die onder 0 duiken voor langere tijd zijn nog in de minderheid.

We zullen zien wat het gaat brengen, de kans op ''kwakkelweer'' of winters weer is in elk geval goed aanwezig. Ik hoop natuurlijk dat dan meteen dat laatste uitkomt ;)

Powered by EzPortal