Winterdiscussietopic 2016/2017 deel 2

Topic gezien door 119507 bezoekers
Gestart door ThaGhostNL, ma 26 dec 2016 - 00:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

gilleeesss

GFS lijkt weer pakje warmer rond 4-5 januari op het eerste zicht (de pluim voor brussel)

zie vanaf 4jan, alle leden weer voor 'warmere' oplossingen

winter

Vraagje zie de term: Hammerkaarten  wel eens voorbij komen wat betekent dit?

winter

Citaat van: gilleeesss op wo 28 dec 2016 - 18:43
GFS lijkt weer pakje warmer rond 4-5 januari op het eerste zicht (de pluim voor brussel)

zie vanaf 4jan, alle leden weer voor 'warmere' oplossingen
Tegenvallende pluim :( Had hoop op een winterinval met sneeuw rond 2 januari. Op extreem lange termijn wel mooi, maar ja daar hebben we niks aan :(

Joep


winter

ECMWF nieuwe run. Eerste poging om een soort van winter rond 2 januari te brengen lijkt te worden gepareerd.
Maar rond 7 januari een heel mooi herstel van de Atlantische blokkade. Waarbij een laagdrukgebied zich vanuit mid-amerika naar de Azoren verplaatst wat positief is :) Maar ja extreem lang termijn.

marco-groningen

Het lijkt weer net zo te gaan als voorgaande winters. Uitstel, uitstel, uitstel, lente.

Jelle


Bacci

Citaat van: Joep op wo 28 dec 2016 - 19:57
EC met sneeuw voor ZO begin 2017

Heel veel onduidelijk nog wat maandag precies gaat gebeuren, elke run weer anders.

Weerextrem

Citaat van: Bacci op wo 28 dec 2016 - 20:43
Heel veel onduidelijk nog wat maandag precies gaat gebeuren, elke run weer anders.

Dat klopt, maar het is wel zeker dat zuid-oost Nederland winterse neerslag zal ontvangen, in welke vorm dan ook.
of moet de laag beter vallen voor het westen van Nederland, ik vermoed dat een utopie wordt.
Zelf verwacht ik eigenlijk niets voor mijn regio. pas 2 dagen van te voren wil ik pas geloven.

Het zat er in dat ten oosten van de lijn Breda-Nijmegen kouder zal verlopen. Het is een tweedeling.
Jammer genoeg voor de rest van nederland, maar niet getreurd! kansen zijn er volop  :)

Marcellang

Citaat van: Weerextrem op wo 28 dec 2016 - 20:57
Het is een tweedeling.
Jammer genoeg voor de rest van nederland, maar niet getreurd! kansen zijn er volop  :)
Dat zou ik ook zeggen als ik in Someren woon  ::) :P
Niks is zeker, voor hetzelfde geldt zit heel NL in de kou  (of warmte)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Weerextrem

Citaat van: albalinda op wo 28 dec 2016 - 21:00
Dat zou ik ook zeggen als ik in Someren woon  ::) :P
Niks is zeker, voor hetzelfde geldt zit heel NL in de kou  (of warmte)

Hahaha.. nah ik heb gewoon een jaar vol met extremen meegemaakt.... dus wees blij dat jullie geen last ondervonden.
Laat mij nou ook eens plezier gunnen ::) ::) :P

Oke, alle gekheid op een stokje. Ik geloof nog steeds in een korte wintertje... hoe langer des beter het is.

Marcellang

Citaat van: Weerextrem op wo 28 dec 2016 - 21:06
Hahaha.. nah ik heb gewoon een jaar vol met extremen meegemaakt.... dus wees blij dat jullie geen last ondervonden.
Laat mij nou ook eens plezier gunnen ::) ::) :P

Oke, alle gekheid op een stokje. Ik geloof nog steeds in een korte wintertje... hoe langer des beter het is.
Ik gun jou en iedereen mooi winterweer, met soms wat thundersnow  :P
Was van mijn kant natuurlijk ook een geintje 8)
Maar schrijf de (echte) winter niet af, het is een dooddoenertje, maar we hebben nog minimaal 2 maanden ;D
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Joep


Armand

Ik denk dat we na maandag 2 januari eerst nog wat winterse buien kunnen krijgen, maar dan toch even terug gaan naar ''warmer'' weer. Echt warm wordt het niet, eerder rond normaal. Overigens was dat goed te zien aankomen, wegens de grote onzekerheid en de steeds aanwezige meerderheid van leden die voor temperaturen rond normaal gaan.

Later op termijn komen er genoeg nieuwe kansen voorbij, GFS ENS gaat zelfs gemiddeld onder 0. Dit is nog ver weg, eveneens nog steeds onzekerheid. Er kan dus nog vanalles gebeuren, kansloos zijn we niet ;)

Komende maandag en misschien ook dinsdag kans op winterse neerslag in Limburg en winterse buien elders (zeker bij de kust). Daar kunnen we de komende dagen verder de aandacht op vestigen, de rest volgt later wel ;)

winter67

Wat een rot pluim totaal geen winter de komende 10 dagen. Daarna mooi maar totaal kansloos

Energizer85

Citaat van: winter67 op wo 28 dec 2016 - 22:02
Wat een rot pluim totaal geen winter de komende 10 dagen. Daarna mooi maar totaal kansloos

Geen Winter nee, maar dat was ook nog niet echt in de kaarten. Kansen op winterse buien/taferelen echter wel. Hoe dat verder ontwikkelt is nog de vraag. Volgende week wat guurder met wat natte flatsen. Rustig afwachten wat erna gaat gebeuren

winter67

Citaat van: Energizer85 op wo 28 dec 2016 - 22:11
Geen Winter nee, maar dat was ook nog niet echt in de kaarten. Kansen op winterse buien/taferelen echter wel. Hoe dat verder ontwikkelt is nog de vraag. Volgende week wat guurder met wat natte flatsen. Rustig afwachten wat erna gaat gebeuren

Echt wel. Winter stond 4 dagen geleden wel in de kaarten rond 2 januari nu word het uitgesteld naar 9 januari. Sneeuw geloof ik niet in miscchien Limburgse heuvels maar meer niet

Jelle

Citaat van: winter67 op wo 28 dec 2016 - 22:02
Wat een rot pluim totaal geen winter de komende 10 dagen. Daarna mooi maar totaal kansloos

Foto :P ??

Weerextrem

Citaat van: winter67 op wo 28 dec 2016 - 22:02
Wat een rot pluim totaal geen winter de komende 10 dagen. Daarna mooi maar totaal kansloos

welke?, het is nog van vanochtend...



zo slecht is het niet....

winter

Zou leuk zijn als de modellen het gewoon een x fout hebben en we rond nieuwjaar toch met een winterinval te maken krijgen met sneeuwbuien :)
Pluim ECMWF vind ik ook zwaar matig :(

Powered by EzPortal