Zomer discussietopic 2016

Topic gezien door 75375 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 29 mei 2016 - 22:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jornonweer

ongeloofelijk.. eerst 25-28 graden voor hier en nu ineens maar 22-23.. wat een flutzomer tbh
Danger is real, fear is a choice.

kurt76

En wederom zitten ze over de oceaan ruim boven hun normaal.
En hier?  Noordenwind en bewolking,yep "zomer".

Marsel

Vanwaar al die negativiteit? T/m komende donderdag gewoon heerlijk rustig zomers weer met Tx tussen 20 en 25C. Niks mis mee mijn inziens. Ja, het wordt geen 30C meer, de zon schijnt lang niet overal even veel en tov de eerdere prognoses hebben we een serieuze stap terug gedaan, maar ik zie de komende 4 dagen met licht optimisme tegemoet. Erg aangenaam en bruikbaar weer wat mij betreft.

kurt76

Citaat van: Marsel op zo 14 aug 2016 - 19:11
Vanwaar al die negativiteit? T/m komende donderdag gewoon heerlijk rustig zomers weer met Tx tussen 20 en 25C. Niks mis mee mijn inziens. Ja, het wordt geen 30C meer, de zon schijnt lang niet overal even veel en tov de eerdere prognoses hebben we een serieuze stap terug gedaan, maar ik zie de komende 4 dagen met licht optimisme tegemoet. Erg aangenaam en bruikbaar weer wat mij betreft.

Niks negatief aan Marsel,ik maak mezelf niet wijs dat 20-21 graden met regen en bewolking zomer is,zelfs niet in Belgie.
Ik hoor altijd "Belgisch zomerweer",als het regent en amper 21 graden wordt,de meeste landen lachen hiermee.
Hopelijk zal ik binnen enkele jaartjes dit slecht klimaat kunnen achterlaten,en ergens echte zomer beleven die langer duurt dan 2 weken in een jaar.

JerryL

Citaat van: Marsel op zo 14 aug 2016 - 19:11
Vanwaar al die negativiteit? T/m komende donderdag gewoon heerlijk rustig zomers weer met Tx tussen 20 en 25C. Niks mis mee mijn inziens. Ja, het wordt geen 30C meer, de zon schijnt lang niet overal even veel en tov de eerdere prognoses hebben we een serieuze stap terug gedaan, maar ik zie de komende 4 dagen met licht optimisme tegemoet. Erg aangenaam en bruikbaar weer wat mij betreft.

Ik zal het proberen uit te leggen: Marsel doordeweeks zit ik op kantoor. Alleen in de weekenden kan ik goed van eventueel zomersweer genieten. Voor kantoorklerken is het dus helemaal niet zomers, niet de genoemde vier dagen (maandag t/m donderdag). Al zou de vrijdag er nog bij zitten. Zolang het weekend weer gevuld wordt met hemelwater heb ik niets om naar uit te kijken. Dan maar de herfst. Blijft de pure afgunst bij het zien van goed gekleurde landgenoten mij verder ook bespaard.

Als ik in de pauzes over de Gedempte Gracht en Dam in Zaandam loop is het alom terras wat de klok slaat. Je kunt meteen zien wie er echt vrij zijn en wie er naar kantoor moeten. W A L G E L I J K.

Stephanie

Citaat van: JerryL op ma 15 aug 2016 - 08:51
Ik zal het proberen uit te leggen: Marsel doordeweeks zit ik op kantoor. Alleen in de weekenden kan ik goed van eventueel zomersweer genieten. Voor kantoorklerken is het dus helemaal niet zomers, niet de genoemde vier dagen (maandag t/m donderdag). Al zou de vrijdag er nog bij zitten. Zolang het weekend weer gevuld wordt met hemelwater heb ik niets om naar uit te kijken. Dan maar de herfst. Blijft de pure afgunst bij het zien van goed gekleurde landgenoten mij verder ook bespaard.

Als ik in de pauzes over de Gedempte Gracht en Dam in Zaandam loop is het alom terras wat de klok slaat. Je kunt meteen zien wie er echt vrij zijn en wie er naar kantoor moeten. W A L G E L I J K.
Je kunt toch moeilijk het weer ervan beschuldigen dat het geen rekening houdt met jouw werkdagen? ;)

Ik heb er in ieder geval zin in, vandaag is het al heerlijk hier in het zuiden!

Invicta

Citaat van: JerryL op ma 15 aug 2016 - 08:51
Kantoorverhaal  ;)

Er is ook een keerzijde van die medaille. Ik werk de hele dag buiten, in de horeca-bevoorrading. Het weer zoals het nu is vind ik prima. Geloof mij maar dat je niet vrolijk wordt als je met 25+ graden moet gaan lopen sjouwen.

Tam

Heerlijk al die negativiteit, lijkt wel een wintertopic na 30 sneeuwkansen zonder een vlok gezien te hebben.

Marsel

Citaat van: Tam op ma 15 aug 2016 - 20:02
Heerlijk al die negativiteit, lijkt wel een wintertopic na 30 sneeuwkansen zonder een vlok gezien te hebben.

Haha ja  ;D. Met het verschil dat zomerweer een (veel) hoger slagingspercentage heeft. Het mooie van deze periode is dat we in plaats van twee potentiĆ«le schroeidagen 'teruggegaan' zijn naar een hele week mooi rustig zomers weer met eigenlijk alleen maar oplopende temperaturen zonder dat het lomp heet wordt. Ja, dan doe je thermisch een stap terug tov de eerdere prognoses maar dit belooft gewoon een hele mooi zomerse week te worden (vrijdag hebben we er inmiddels ook bij)! Ik snap het, nogmaals, nog steeds niet waarom er dan zo geklaagd wordt. Al moet ik toegeven dat dit mooie weer voor hen die geen vakantie hebben doordeweeks wat rottig uitkomt (Jerry ;)).

Diem

Mag ik er dan nog wat aan toevoegen? ::)
Deze zomer beleef ik ook als een niet al te beste zomer.
Zoals Dennis al aangaf zijn er maar weinig echt zonnige dagen geweest.
Soms heb je een paar mooie (warme) dagen om daarna weer terug te keren naar fris wisselvallig weer.
Vandaag kwam er nog een bericht naar buiten dat er tot nu toe deze zomer slechts 7 'mooi weer dagen' zijn geweest, tegen 20 normaal in een hele zomer. Het blijkt dus ook uit de statistieken dat het niet al te best is geweest.

Verder wil ik nog even zeggen dat ik werkelijk waar nog geen enkele fatsoenlijke onweersbui heb meegemaakt dit jaar.
De laatste jaren was het al erg slecht hier en elke keer dacht ik dat het niet slechter kon, maar toch lijkt ook dit jaar het weer te kunnen overtreffen...

Zo, en nu maar hopen dat de pluim van vanavond warm, maar vooral zonnig zal zijn ;) 8)

Armand

Nou, ieder natuurlijk zn eigen voorkeuren. Op het moment vind ik die 22-26 graden en redelijk zonnig weer geweldig. Goed uit te houden, in huis ook nog enigszins verfrissend en goed voor buitenwerkzaamheden. Nou is het wel zo dat we hier in het zuiden de afgelopen dagen al wat meer zon gehad hebben.

GFS komt (wel vrijwel alleen) met een heuse hittegolf!? Wat een waanbeelden  ;D Ik zou er dus zeker niet direct vanuit gaan, omdat er niet echt steun is van andere leden en modellen.

Hier een dagje eruit gepikt:

Unknown-user1778

vandaag was dus ook echt een top zomerse dag met veel zon de hele dag lang. iets wat dit hele jaar bijzonder weinig is geweest. geloof me ik kan t weten met mijn nieuwe opleidingstraject en vele verplichte vakanties  ;D

Marsel

Ik snap overigens het geklaag over de zomer als geheel, en dat commentaar is in mijn optiek ook terecht. Deze zomer is gewoon een mindere. Maar reacties als 'wat een slecht vooruitzicht, van 30C naar 23C', die snap ik niet. Maar goed, deze week jongens (en meisjes ;)), laten we daar nu maar van genieten. Het seizoen vordert gestaag en voor we het weten zitten we weer met stormachtige westelijke winden en de hele dag 50 tinten grijs.

jonkheer

Citaat van: JerryL op ma 15 aug 2016 - 08:51
Ik zal het proberen uit te leggen: Marsel doordeweeks zit ik op kantoor. Alleen in de weekenden kan ik goed van eventueel zomersweer genieten. Voor kantoorklerken is het dus helemaal niet zomers, niet de genoemde vier dagen (maandag t/m donderdag). Al zou de vrijdag er nog bij zitten. Zolang het weekend weer gevuld wordt met hemelwater heb ik niets om naar uit te kijken. Dan maar de herfst. Blijft de pure afgunst bij het zien van goed gekleurde landgenoten mij verder ook bespaard.

Als ik in de pauzes over de Gedempte Gracht en Dam in Zaandam loop is het alom terras wat de klok slaat. Je kunt meteen zien wie er echt vrij zijn en wie er naar kantoor moeten. W A L G E L I J K.

Troost je. Hier is het nog niets bijzonders qua zomerweer. Vrij veel bewolking en matige zomertemperaturen. Vaak zijn de late namiddagen en vroeg avonden het mooist.

arjanbruggink

Heb hier nog wel een paar flessen azijn staan voor degene(n) die het nodig zijn......
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Armand

Hier weer een mooie dag, net terug van het dagelijkse wandelrondje. Licht briesje en bijna 21 graden.

Net trouwens eens in het archief gekeken, laatste onweersdag dateert van woensdag 13 juli. Flinke poos geleden dus, overigens was het geen heftig onweer hoor ;)
De teller staat nu op 23 dagen, na een onweersrijk voorjaar/vroege zomer toch flink tegenvallend qua onweer in de zomer. Misschien eind augustus nog wat, maar daarna neemt de kans op zwaar, georganiseerd onweer toch langzaam af.

JerryL

Citaat van: Stephanie op ma 15 aug 2016 - 14:03
Je kunt toch moeilijk het weer ervan beschuldigen dat het geen rekening houdt met jouw werkdagen? ;)
Nee kan het weer nergens van beschuldigen, maar wel klagen dat het weer lekker k*t uitkomt.

JerryL

Citaat van: Invicta op ma 15 aug 2016 - 19:25
Er is ook een keerzijde van die medaille. Ik werk de hele dag buiten, in de horeca-bevoorrading. Het weer zoals het nu is vind ik prima. Geloof mij maar dat je niet vrolijk wordt als je met 25+ graden moet gaan lopen sjouwen.

Nee, dat ben ik met je eens. Ook in de winter zal het pretje zijn als het vriest. Alles heeft z'n voors en tegens.

JerryL

Citaat van: Marsel op ma 15 aug 2016 - 21:09
Al moet ik toegeven dat dit mooie weer voor hen die geen vakantie hebben doordeweeks wat rottig uitkomt (Jerry ;)).
Dank voor je steun. Heb het zwaar momenteel..... potverdikkeme. Zit binnen, buiten in Zaanstad een mooie 22/24 graden en zon  :'(

JerryL

Citaat van: arjanbruggink op di 16 aug 2016 - 11:21
Heb hier nog wel een paar flessen azijn staan voor degene(n) die het nodig zijn......
Is in de aanbieding bij Dirk van den Broek..... 5 liter schoonmaak azijn voor 1,50. Heb ik uiteraard niet nodig. Ik pis de azijn gewoon..... ;D

Powered by EzPortal