Zomer discussietopic 2016

Topic gezien door 75388 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 29 mei 2016 - 22:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ries

Pluim ziet er vanaf volgend weekend goed uit! Dikke slag om de arm houden natuuelijk maar ik zou er blij mee zijn, net dan als mn vakantie thuis begint :)

kurt76

Citaat van: Invicta op vr 05 aug 2016 - 21:17
6 posts en nu al gaan zeggen wie waar mag komen of niet.........

47 posts ..........

Cdtj3

Zullen we het met z'n allen gezellig houden? Laten we van dit topic geen slowchat maken, als jullie onderling met elkaar willen praten kan dat via een PB of de chat: https://meteo-service.nl/index.php?action=ezportal;sa=page;p=4

Nu graag weer On-Topic!
Onweersdagen 2017: 33 Hagel: 8
https://www.flickr.com/photos/calvinmusch/

Energizer85

Ik hoor t ze nog zeggen "zomerse zondag" bewolkt en regenachtige zondag zou ie bedoelen ????

Ries

Citaat van: Energizer85 op zo 07 aug 2016 - 13:39
Ik hoor t ze nog zeggen "zomerse zondag" bewolkt en regenachtige zondag zou ie bedoelen ????
Ja, lekker is dat hè. En een harde wind die elk fietstochtje onmogelijk maakt. Wind viel gister ook al tegen. Wat dat betreft heb ik laatste tijden een hard hoofd in elke weersverwachting, lange én korte termijn. Nu te vaak meegemaakt dat ik m'n weekenduitjes wil plannen maar er 's ochtends een heel andere verwachting is dan de avond ervoor. En de windverwachting moet je bij KNMI zeker een Bft van minstens 1 tot 2 bij optellen. Pluimen, m/s, zijn betrouwbaarder wat dat betreft, wat elke andere interpretatie van weerbureau's betreft.

Hoe solide staan de LT verwachtingen qua zomerweer ervoor in de diverse modellen, zoals de pluim nu laat zien voor vanaf volgend weekend?

Unknown-user1778

Citaat van: Ries op zo 07 aug 2016 - 14:50
Hoe solide staan de LT verwachtingen qua zomerweer ervoor in de diverse modellen, zoals de pluim nu laat zien voor vanaf volgend weekend?

ik ben geen weerkundige, maar ik hou de pluimen en kaarten al een week bij omdat ik zaterdag lakedance festival heb, en sinds 3 dagen al wordt het steeds mooier rond de 13de, waar eerst max temperaturen waren rond de 20 graden zitten alle leden nu al rond de 25 graden.

Unknown-user1778

afhankelijk van je woonplaats. de scheiding van de lucht ligt over het land :)

jonkheer

Citaat van: Ries op zo 07 aug 2016 - 14:50
Ja, lekker is dat hè. En een harde wind die elk fietstochtje onmogelijk maakt. Wind viel gister ook al tegen. Wat dat betreft heb ik laatste tijden een hard hoofd in elke weersverwachting, lange én korte termijn. Nu te vaak meegemaakt dat ik m'n weekenduitjes wil plannen maar er 's ochtends een heel andere verwachting is dan de avond ervoor. En de windverwachting moet je bij KNMI zeker een Bft van minstens 1 tot 2 bij optellen. Pluimen, m/s, zijn betrouwbaarder wat dat betreft, wat elke andere interpretatie van weerbureau's betreft.

Hoe solide staan de LT verwachtingen qua zomerweer ervoor in de diverse modellen, zoals de pluim nu laat zien voor vanaf volgend weekend?

De zomer laat een duidelijk onrustige patroon zien. Veel matige of ronduit slechte zomerdagen met weinig echte goede zomerdagen. Opvallend veel wind. Zou dit patroon echt doorbroken worden? Ik persoonlijk heb er een wat hard hoofd in.

TaL

Citaat van: jonkheer op zo 07 aug 2016 - 17:49
De zomer laat een duidelijk onrustige patroon zien. Veel matige of ronduit slechte zomerdagen met weinig echte goede zomerdagen. Opvallend veel wind. Zou dit patroon echt doorbroken worden? Ik persoonlijk heb er een wat hard hoofd in.

GFS beantwoord direct jouw vraag en hoe! Het hittekanon dagenlang knal boven West-Europa en de Benelux.

Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Energizer85

Als zaterdag ook maar een beetje oke wordt... (Dancevalley ????????????)

vossejongk

Nou een week lang mooi standvastig zomerweer zou ik al heel wat vinden voor dit jaar :)

ThaGhostNL

EC gaat nu ook mee in de terugkeer van zomers weer. Al heb ik wel het vermoeden dat we rond de 17e en de 18e helaas weer een Spaanse pluim te verwerken krijgen met daarna weer het alom bekende wisselvallige weertype. Omega blokkade zou wel lekker zijn in deze periode. (Wishfull thinking)

Maar goed, weekend ziet er voorlopig goed uit. Fijn voor de festivals, al hoop ik wel op wat regen de komende dagen. Dance valley is een redelijke stofboel geworden en we moeten nog even met opbouwen. (Kuch kuch)
My brain is like my internet browser. I got like 19 tabs open, 3 of them are glitching and where the fuck is that music comming from.

Energizer85

Citaat van: ThaGhostNL op di 09 aug 2016 - 00:49
EC gaat nu ook mee in de terugkeer van zomers weer. Al heb ik wel het vermoeden dat we rond de 17e en de 18e helaas weer een Spaanse pluim te verwerken krijgen met daarna weer het alom bekende wisselvallige weertype. Omega blokkade zou wel lekker zijn in deze periode. (Wishfull thinking)

Maar goed, weekend ziet er voorlopig goed uit. Fijn voor de festivals, al hoop ik wel op wat regen de komende dagen. Dance valley is een redelijke stofboel geworden en we moeten nog even met opbouwen. (Kuch kuch)

Nou die stof boel is nu vast verdwenen ???????????? wat een buien vanmorgen zeg! Zelfs heuze onweersbuien voor de kust!

ThaGhostNL

CiteerNou die stof boel is nu vast verdwenen ???????????? wat een buien vanmorgen zeg! Zelfs heuze onweersbuien voor de kust!
De regen was zeer welkom, nu af en toe nog wat spetters.

*ontopic*
0z van vandaag. 6z loopt nog, blijft er voorlopig goed uitzien.
My brain is like my internet browser. I got like 19 tabs open, 3 of them are glitching and where the fuck is that music comming from.

Armand

EC is weer iets koeler uit de ochtendrun gekomen:

Arend

Sinds dat Airforce festival op de voormalige vliegbasis Twente, heeft het daar gevestigde KNMI weerstation geen kik meer gegeven.

Hierdoor weten de buien nu niet meer hoe ze hier moeten geraken, het resultaat was vandaag duidelijk merkbaar. Enkel een paar spetters! :( De situatie is dus ernstig. KNMI doe er wat aan!  :) ;)
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Arend

Citaat van: Arend op di 09 aug 2016 - 22:36
Sinds dat Airforce festival op de voormalige vliegbasis Twente, heeft het daar gevestigde KNMI weerstation geen kik meer gegeven.

Hierdoor weten de buien nu niet meer hoe ze hier moeten geraken, het resultaat was vandaag duidelijk merkbaar. Enkel een paar spetters! :( De situatie is dus ernstig. KNMI doe er wat aan!  :) ;)

AWS Twente lijkt vandaag gelukkig weer operationeel! Vandaag is hier al 10 mm regen (en hagel) gevallen en dat zal vermoedelijk niet de enige neerslag zijn als je de radarbeelden bekijkt. Buien weten nu wel tot hier in het binnenland door te dringen.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

dondertje127

Sinds lange tijd weer eens een keertje een hagelbuitje gehad een uurtje geleden ongeveer. De zomer valt al met al behoorlijk tegen, met name overdag.

In Duitsland waar ik was, was ditmaal ook onweerloos. Maar het was er vaak wel iets warmer dan hier, ook ondanks dagen met regen.

Armand

Hier voornamelijk tussen de buien gezeten. Temperatuur blijft wel flink achter en komt in de middag nog niet vaak boven 14 graden uit.... Kerst 2015 was nog warmer  :o

De luchtdrukverdeling is weer mooi omgedraaid ten opzichte van de winter. Zul je zien dat je in de winter straks weer een standvastig hogedrukgebied boven Europa hebt liggen, met zuidelijke winden...

kurt76

Het is warmer in het meerendeel van Canada dan in Be/Nl,en zelfs noordelijker,of ben ik nu volledig de bal mis aan het slaan.
En kijk naar Seattle (VS),die hebben zogezegd hetzelfde klimaat,maar die krijgen non stop hitte en zon.
Hoop niet dat wij sterk afkoelen de komende jaren,terwijl het in VS/Can warmer wordt.
Ik wil niet dat wij het nieuwe Canada worden met 7 maanden (ijs)koud weer,kijk naar de koude inval op deze moment in Augustus!
Scandinavie en zelfs Duitsland ziet er op lange termijn warmer uit dan hier,komaan he zeg.
Die klimaatverandering is duidelijk alleen maar in ons nadeel als je de positie van de hoge en lagedrukgebieden bekijkt.
Amper 17 graden en bewolking met regen in Augustus,rot toch op.

Powered by EzPortal