Zomer discussietopic 2016

Topic gezien door 75370 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 29 mei 2016 - 22:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Energizer85

Hier aan de kust, het zonnigst en t warmst van NL vandaag met temperaturen schommelend tussen 20 a 21 graden. Prima dagje

kurt76

De lage landen hebben echt het slechtste klimaat.
Lagedruk waar hoge moet zijn,hoge waar lage etc,of die idiote straalstroom hangt vlak boven ons hoofd.
Heb je al eens goed weer komt er een bui over,is het heet,betaal je de prijs met een onweer.
Geef mij maar de zomers van de Verenigde Staten,hete zomers,koude winters met sneeuw,iets dat hier zeldzamer is dan een Mammoet.
En omliggende landen hebben het de laatste tijd of warmer of droger,vindt het verschrikkelijk.
Heb nooit zoveel bewolking geweten,al die warmte uit de oceanen dumpen ze effe lekker hier,met dikkere brij dan een verstopte riool.
Wereld is groot genoeg,maar ze gooien het over onze hoofden,laat de Amerikanen eens 20 jaar rotzomers hebben,maar Moeder Natuur is dat duidelijk niet van plan.

kurt76

Citaat van: Energizer85 op do 04 aug 2016 - 16:04
Hier aan de kust, het zonnigst en t warmst van NL vandaag met temperaturen schommelend tussen 20 a 21 graden. Prima dagje

Zielig dat de warmste temperatuur 21 graden is in Augustus.

Energizer85

Citaat van: kurt76 op do 04 aug 2016 - 16:17
Zielig dat de warmste temperatuur 21 graden is in Augustus.

Ach, ik zie t positief... T kan veel erger in Nederland. En ik zit lekker buiten in me T-shirtje met een biertje... Dus ik ben best tevreden ????

Scully

Citaat van: kurt76 op do 04 aug 2016 - 16:17
Zielig dat de warmste temperatuur 21 graden is in Augustus.


Tjah er zijn ook mensen die dat een heerlijke temp. vinden. Zolang het maar droog is!

kurt76

Droog,wanneer is het hier droog lol,miezeren 24 u zoals gisteren,en het regent altijd wel ergens in de Benelux.
Mag van mij regenen maar die extremen van de afgelopen maanden,nee dank je hoor,liever extreem warm dan koel en nat.
Zag gisteren een plaatje op de website http://www.city-data.com/forum/ (excuses als dit tegen de regels is),in hun climate talk forum voor Europa,dat tussen 2007-2015,tijdens de maanden Juni,Juli,en Augustus,alleen Belgie,Nederland en het Verenigd Koninkrijk onder hun langjarig gemiddelde zaten qua temperatuur.
En 2016 ziet er al niet beter uit.
Maar je,ik wil echte zomers,die ga ik hopelijk binnen enkele jaren dan ook krijgen als ik naar het zuiden verhuis,dan klaag ik misschien dat het te warm is. ;)

Jenkie

Ben vanmiddag van ellende met de kinderen naar de bios gegaan. Wat een baggerweer. Waar moeten we de komende twee weken in Europa naar toe als we zon en 25 graden willen?

Unknown-user1778

Overal behalve nederland  ::)
Midzomer en de complete week grijs weer. Hele week geen zon gezien!

JerryL

Op 1 september begint de meteorologische herfst. Wanneer komt hiervoor het topic online?

kurt76

Citaat van: JerryL op vr 05 aug 2016 - 10:56
Op 1 september begint de meteorologische herfst. Wanneer komt hiervoor het topic online?

Jij zal wel blij zijn dat we een rotzomer hadden aan je profile pic te zien,herfstliefhebbers zouden niet in een zomer topic mogen komen.

Unknown-user1778

Citaat van: kurt76 op vr 05 aug 2016 - 12:42
Jij zal wel blij zijn dat we een rotzomer hadden aan je profile pic te zien,herfstliefhebbers zouden niet in een zomer topic mogen komen.

haha  ;D daar vergis je je. Jerryl zou ons geen slechte zomer toe wensen omdat vele van ons ook in de winter staan te trappelen voor leuk/fijn weer. Waar Jerryl wel goed in is, net als wij; een fikse klaagzang als het weer tegenzit  ;D

kurt76

 
Citaat van: dennis089 op vr 05 aug 2016 - 12:52
haha  ;D daar vergis je je. Jerryl zou ons geen slechte zomer toe wensen omdat vele van ons ook in de winter staan te trappelen voor leuk/fijn weer. Waar Jerryl wel goed in is, net als wij; een fikse klaagzang als het weer tegenzit  ;D

:) Heb er gewoon genoeg van,nu net weer,wordt het warmer komt er een bui over.
Het is zelfs warmer en zonniger in Nederland,en als ik op de satellietbeelden kijk hangt de meeste bewolking weer eens boven mijn hoofd.

Unknown-user1778

Ja.. We zijn zeker niet gezegend dit jaar dat moge duidelijk zijn.

Nu moet ik wel zeggen dat zowel gfs als ec opeens een leuke draai aan het maken zijn en dat het volgend weekend zomaar weer zomer kan worden. Ik zie een verschuiving rond de 12/ 13de augustus waarin de modellen steeds meer warme opties aan het uitspuwen zijn.

JerryL

Citaat van: kurt76 op vr 05 aug 2016 - 12:42
Jij zal wel blij zijn dat we een rotzomer hadden aan je profile pic te zien,herfstliefhebbers zouden niet in een zomer topic mogen komen.

Zoals Dennis zegt gun ik inderdaad altijd ieder zijn weervertier. Waar je wel gelijk in hebt is dat wintersweer mijn voorkeur heeft. Maar goed, de voorpret is minstens zo leuk. Om die reden zou ik graag een herfst/wintertopic zien verschijnen. Voor de voorpret.

Voor wat betreft de opmerking dat ik hier eigenlijk niet mag komen: er zitten ook veel zomerliefhebbers in het wintervakje te kliederen. Wordt door de winterliefhebbers ook gewoon gedoogd.


JerryL

Waar ik wel van kan genieten overigens is barbecueweer. Hoor het Paulusma Piet zo zeggen.

Maar dat doet niet af aan het feit dat ik uitkijk naar een najaar vol onweer een witte Kerst en IJZIGE winter.

Jenkie

Citaat van: dennis089 op vr 05 aug 2016 - 10:05
Overal behalve nederland  ::)
Midzomer en de complete week grijs weer. Hele week geen zon gezien!

Volgens mij wordt het aankomende week rondom Nederland ook koud.... Ik vrees dat we dan al richting Zuid-Frankrijk, Italië moeten rijden?

Invicta

Citaat van: kurt76 op vr 05 aug 2016 - 12:42
Jij zal wel blij zijn dat we een rotzomer hadden aan je profile pic te zien,herfstliefhebbers zouden niet in een zomer topic mogen komen.

6 posts en nu al gaan zeggen wie waar mag komen of niet.........

AFTH14

Kop op, er komen nog mooie dagen aan!.........toch?

matroesjka-world

Citaat van: AFTH14 op za 06 aug 2016 - 11:49
Kop op, er komen nog mooie dagen aan!.........toch?

Jahoor, na komende week begint de zomer eindelijk  8)
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

4seasons

Mooi om ook hier via de pc mee te mogen genieten van het weer bij Tenerife maar ook..

om met een live-webcam op zee de walvissen en dolfijnen spotten:
https://www.skylinewebcams.com/en/webcam/espana/canarias/santa-cruz-de-tenerife/catamarano-royal-delfin.html



Powered by EzPortal