Zomer discussietopic 2016

Topic gezien door 75367 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 29 mei 2016 - 22:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Marsel

Citaat van: pietjelol op ma 01 aug 2016 - 13:58
Weetje zo heel slecht weer is het ook niet. Okee wel een paar buien maar daarna wordt het weer zonnig. Ook vindt de temperatuur best oke. Prima weertje eigenlijk om dingen te doen (op een paar buien na dan)

Dat is zeker waar. Maar morgen en overmorgen worden met name voor het zuiden en midden wel behoorlijk beroerd (nauwelijks zon en perioden met (mot)regen.. Hoe verder naar het noorden hoe beter.

Armand

Ik zie het al komen vanuit het westen...  :o



Dat wordt lekker druileren dan...

vossejongk


Energizer85

Citaat van: vossejongk op ma 01 aug 2016 - 19:00
:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

rip zomer xD

In iedergeval voor 2 dagen... T weekend knapt als t goed is iets op

vossejongk

hopen dat ik dan eindelijk eens een fatsoenlijk kleurtje kan krijgen, die chauffeursarm zo is ook niks helemaal bruin en de rest spierwit!

Armand

Citaat van: vossejongk op ma 01 aug 2016 - 22:50
hopen dat ik dan eindelijk eens een fatsoenlijk kleurtje kan krijgen, die chauffeursarm zo is ook niks helemaal bruin en de rest spierwit!

Ja die problemen herken ik ook wel... Het is dit jaar ook de eerste keer in lange tijden dat we niet naar het zonnige zuiden op vakantie gaan. Dat wordt dan een beperkte bruintint dit jaar ;)

Terug ontopic, het begon net wat te regenen hier...

Unknown-user1778

Hier regent het inderdaad ook. Regen op zn tijd is ook helemaal niet erg.
Waar ik vooral last van heb is de beperkte zonneschijn deze zomer en voor mn gevoel ook in de lente.
Wanneer ik 's morgens wakker wordt en een lekker zonnetje zie schijnen buiten dan heb ik overal zin in. Lekker in de zon liggen, zwemmen, sporten/ wandelen. Een leuk plekje met een bankje uitzoeken voor te lezen. Maar wanneer het bewolkt is, voor mn gevoel toch wel het merendeel dit jaar dan is er geen zin.. :(

dondertje127

Ook hier in het Rheinland Paltz is het nu waardeloos weer. Ik zit ook in dat regengebied.

Unknown-user1778

Citaat van: dondertje127 op di 02 aug 2016 - 11:21
Ook hier in het Rheinland Paltz is het nu waardeloos weer. Ik zit ook in dat regengebied.

Germ :'( ben je daar op vakantie? We mogen inderdaad wel meer zomer verwachten vind ik. Over een kleine twee weken is lakedance en pukkelpop en zelfs daar begin ik angst voor te krijgen weertechnisch... Ik zag op de lange termijn weer een mega depressie de benelux binnenstromen precies rond de 13de augustus.. Als dat niet veranderd is de zomer afgeschreven.

Armand

Zo richting half augustus is de kans op zomerweer inderdaad erg klein. Temperaturen lijken dan tussen 18 en 22 graden te komen... Nee, de zomer zal zeker geen van de beste plekken in de historie gaan krijgen. Misschien zit er eind augustus of september nog iets in, maar veel tijd is er niet meer voor fatsoenlijk zomerweer hier in de Benelux.

Klein lichtpuntje is dat het in het weekend wel wat warmer en zonniger wordt.

Hier zitten we inmiddels al bijna 10 mm regen gevangen vandaag...

jonkheer

Hier droog, winderig en bewolkt...

lander22

Citaat van: Armand op di 02 aug 2016 - 12:18
Zo richting half augustus is de kans op zomerweer inderdaad erg klein. Temperaturen lijken dan tussen 18 en 22 graden te komen... Nee, de zomer zal zeker geen van de beste plekken in de historie gaan krijgen. Misschien zit er eind augustus of september nog iets in, maar veel tijd is er niet meer voor fatsoenlijk zomerweer hier in de Benelux.

Klein lichtpuntje is dat het in het weekend wel wat warmer en zonniger wordt.

Hier zitten we inmiddels al bijna 10 mm regen gevangen vandaag...

het word zaterdag/zondag/maandag en dinsdag gewoon zomers weer hoor we leven in de benelux he niet in spanje  :P

Armand

Citaat van: lander22 op di 02 aug 2016 - 14:37
het word zaterdag/zondag/maandag en dinsdag gewoon zomers weer hoor we leven in de benelux he niet in spanje  :P

Zeg ik ook niet ;) Het valt me eerlijk gezegd wat tegen deze zomer. Alleen in mei en juli een wat langere periode met zomers (en tropisch) weer gehad. Ook komend weekend en misschien nog maandag en dinsdag zomers.

Nou was juli nog best te doen, maar juni kunnen we gewoon niet 'zomers' noemen. Augustus lijkt (op het weekend en maandag/dinsdag na) ook nog niet veel te worden. Dan kun je toch al voorzichtig zeggen dat de zomer wat tegenvalt vergeleken met eerdere zomers.

Achja, gewoon blijven genieten van de zonnige momenten die we (nog) krijgen. Vandaag valt er in elk geval niks te genieten qua weer... We zitten hier op 10.2 mm. Gelukkig regende het in de middag niet zo hard, eerder wat gemiezer.

Armand

Samen met gisteren zit ik nu op 19.6 mm regen. De buiige regen trekt zometeen ook binnen. Denk dat we er minimaal nog 10 mm bij op kunnen tellen eind van de dag....

Edwin

Er kan nog genoeg zomer en warmte komen, maar voorlopig valt het wel tegen. op komend weekend na dan...

Maar zoals sommige kaarten beweren en mensen al plaatsen, is het vanaf midden volgende week echt zo erg?
Never Stop Exploring

Armand

Citaat van: Edwin op wo 03 aug 2016 - 20:26
Er kan nog genoeg zomer en warmte komen, maar voorlopig valt het wel tegen. op komend weekend na dan...

Maar zoals sommige kaarten beweren en mensen al plaatsen, is het vanaf midden volgende week echt zo erg?

Tja, we komen even in een dipje terecht... De lucht is medio volgende week afkomstig uit het noordwesten, vanuit IJsland/Groenland. Dat zegt eigenlijk al genoeg... In de winter kun je bij deze situatie leuke sneeuwbuien krijgen als het meezit.


kurt76

Citaat van: Armand op wo 03 aug 2016 - 22:08
Tja, we komen even in een dipje terecht... De lucht is medio volgende week afkomstig uit het noordwesten, vanuit IJsland/Groenland. Dat zegt eigenlijk al genoeg... In de winter kun je bij deze situatie leuke sneeuwbuien krijgen als het meezit.
Moet ik natuurlijk net wonen in dat groene gedeelte,is niet leuk als je ziet dat de meeste delen van Europa warmer weer krijgen.
Om nog maar te zwijgen van Noord Amerika.

Armand

Nou, de eerste drie dagen van augustus is er hier al meer gevallen dan de hele vorige maand juli. In juli viel hier 27.7 mm. De eerste drie dagen van augustus viel er hier 28 mm ;)

Unknown-user1778

En dan te bedenken dat dit de warmste periode van het jaar hoort te zijn.. Mja steeds maar weer enkele warme mooie dagen waarna de boel vervolgens weer twee a drie weken op slot gaat.. Het is deze zomer echt bedelen voor zonnige dagen

Mariska

Ik zie ook wel een voordeeltje van deze zomer. De temperaturen zijn 's nachts ideaal om goed te kunnen slapen  8). Dit is veel minder slopend dan afgelopen zomer (juni/juli).
Een statisticus waadde door een rivier die gemiddeld 1 meter diep was. Hij verdronk.[/size

Powered by EzPortal