Zomer discussietopic 2016

Topic gezien door 75416 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 29 mei 2016 - 22:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Armand

Citaat van: TMCThomas op di 26 jul 2016 - 15:19
Nounou de GFS zit wel wat aan de koude kant na 3 augustus  ;)

Oeh, de eerste Hellmannpuntjes zijn vroeg dit jaar :D

JerryL

Citaat van: TMCThomas op di 26 jul 2016 - 15:19
Nounou de GFS zit wel wat aan de koude kant na 3 augustus  ;)

Nou kom dan maar op met de herfst- en wintertopics.

matroesjka-world

Heerlijk zomerweertje dit  8)  Lekker weer om in te werken en 's nachts weer heerlijk slapen, zonder je bed uit te drijven  ;D
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Duitje

Citaat van: matroesjka-world op do 28 jul 2016 - 21:04
Heerlijk zomerweertje dit  8)  Lekker weer om in te werken en 's nachts weer heerlijk slapen, zonder je bed uit te drijven  ;D

Amen  ;D
@Kees_Zwaan

Unknown-user1778

triest hoe stil het hier kan zijn tijdens de 'maandwisseling' juli/augustus.. r.i.p. onweersrijke zomers  :(

Marsel

Citaat van: dennis089 op vr 29 jul 2016 - 23:43
triest hoe stil het hier kan zijn tijdens de 'maandwisseling' juli/augustus.. r.i.p. onweersrijke zomers  :(

R.I.P. zomer bedoel je  :(.
Ik heb sinds de overgang naar dit 'herfstweer' vorige week plaatsvond last van een enorme September-vibe. En dat terwijl we, klimatologisch gezien, in de hoogtijdagen van de zomer zitten! De hondsdagen stellen wat dat betreft teleur tot op heden en zullen dat, met de huidige vooruitzichten, ook blijven doen want zicht op standvastig, warm en zonnig zomerweer zit er niet in. Sterker nog, ik krijg sterk de indruk dat de eerste decade van augustus in dat opzicht verkeken is, al zullen er best enkele rustigere dagen onder invloed van een (trek)rug met temperaturen lokaal richting 22-25C bij kunnen zitten. Ach ja, we hebben  gelukkig nog wel even de tijd (September kan ook mooi zijn), maar voor de diehard zomerliefhebber begint de tijd toch echt te dringen.

Armand

Toch weer punten voor CFS, het model dat maanden vooruit kijkt, deze zat namelijk in de goede richting voor het weer afgelopen juni en juli. Juni te koud, juli rond normaal (globaal gezien). Deze trend zat er eigenlijk al vanaf het voorjaar in. Ik had destijds ook een bericht hierover geschreven dacht ik.

Het model verwacht dat ook augustus kouder dan normaal gaat verlopen, met dus vaak de hogedrukassen ten zuiden van de Benelux. September zou qua temperatuur redelijk normaal verlopen.

Dit is overigens globaal over de gehele maand gekeken. Er kunnen dus ook verschillende pieken en dalen in zitten.

Unknown-user1778

Marsel, als ik nu google naar 'weer Sittard' krijg ik in de vooruitzichten voor de komende 5 dagen er 4 met regen.
Wordt het echt zo'n natte vieze herfstweek? Ik heb namelijk de maand juli ongeveer 20u gewerkt per week en augustus wordt mijn vakantiemaandje.. Maar dit is wel een heel verschrikkelijk beeld :o

Unknown-user1778

Ik geloof dat het weer vandaag zelf het antwoord gegeven heeft. Wat een diep trieste afsluiting van de maand juli.. Ik kan mij weinig zomers herinneren die zo grijs en bewolkt en teleurstellend verlopen als deze.. De dagen dat je lekker kunt zonnen zijn op twee handen, misschien zelfs op 1 hand te tellen..

Energizer85

Citaat van: dennis089 op zo 31 jul 2016 - 16:43
Ik geloof dat het weer vandaag zelf het antwoord gegeven heeft. Wat een diep trieste afsluiting van de maand juli.. Ik kan mij weinig zomers herinneren die zo grijs en bewolkt en teleurstellend verlopen als deze.. De dagen dat je lekker kunt zonnen zijn op twee handen, misschien zelfs op 1 hand te tellen..

Daar misschien. Hier heerlijk zonnig

Eric

Hier ook! Echt een top avond wordt dit.  8)

vossejongk

Het aparte is idd dat de kustregio een redelijke zomer meemaakt maar in het binnenland is het diep en diep triest..

Dickje

Lekker actueel ook het weerbericht van 2 dagen geleden. Gaat hier bijna als een nachtkaars uit........(net als de zomer overigens).

Ries

Citaat van: vossejongk op zo 31 jul 2016 - 20:17
Het aparte is idd dat de kustregio een redelijke zomer meemaakt maar in het binnenland is het diep en diep triest..
was gistermiddag omg. Arnhem/Wageningen ook prachtig weer! Texel eergisteren ook. Heerlijk weekend, echt van genoten, die paar buitjes horen erbij. Hier in Grunn is er btw eerder neerslagtekort: staan poelen droog die ik enkel gevuld ken...

jonkheer

Inderdaad binnenland lijkt de wat slechtere kaarten te hebben. Maar deze zomer houdt nou niet echt over...de nodige dagen gehad dat je eerder denkt aan een opgewarmde herfst.

pietjelol

Zware bui opkomst. woelige luchten en een beginnende funnel gezien.

Marsel

Citaat van: dennis089 op za 30 jul 2016 - 20:51
Marsel, als ik nu google naar 'weer Sittard' krijg ik in de vooruitzichten voor de komende 5 dagen er 4 met regen.
Wordt het echt zo'n natte vieze herfstweek? Ik heb namelijk de maand juli ongeveer 20u gewerkt per week en augustus wordt mijn vakantiemaandje.. Maar dit is wel een heel verschrikkelijk beeld :o

Sorry voor de late reactie Dennis, ik had even weinig tijd. Maar ik vrees inderdaad dat het niet al te best zal zijn de komende dagen. De westcirculatie zwelt aan en het polaire front komt met grote regelmaat langs t/m woensdag. De drukverdeling doet denken aan de herfst. Vanmiddag een wat meer open weertype maar vanavond laat al de eerste passage van het PF. Met name het zuiden en midden kunnen t/m halverwege deze week regionaal aanspraak maken op een flinke slok water (enkele tientallen mm's). Het noorden komt er nog het best vanaf.

Unknown-user1778


Marsel

Citaat van: dennis089 op ma 01 aug 2016 - 11:06
Ik ga in winterslaap  :-[

Ach, zolang de aftakeling niet definitief is kan ik er eigenlijk nog wel mee leven. Hoewel ik uiteraard ook liever smetteloos zomerweer heb. Gelukkig duurt de echte dip maar kort, laten we zeggen t/m woensdag/donderdag. Daarna volgt verbetering met eerst even een polair weertype op vrijdag met landinwaarts een paar (onweers)buien. Richting het weekend duidelijk signaal voor hogedrukinvloed met zeer waarschijnlijk weer een paar mooie zomerdagen. All hope is not lost ;).

pietjelol

Citaat van: Marsel op ma 01 aug 2016 - 13:20
Ach, zolang de aftakeling niet definitief is kan ik er eigenlijk nog wel mee leven. Hoewel ik uiteraard ook liever smetteloos zomerweer heb. Gelukkig duurt de echte dip maar kort, laten we zeggen t/m woensdag/donderdag. Daarna volgt verbetering met eerst even een polair weertype op vrijdag met landinwaarts een paar (onweers)buien. Richting het weekend duidelijk signaal voor hogedrukinvloed met zeer waarschijnlijk weer een paar mooie zomerdagen. All hope is not lost ;).
Weetje zo heel slecht weer is het ook niet. Okee wel een paar buien maar daarna wordt het weer zonnig. Ook vindt de temperatuur best oke. Prima weertje eigenlijk om dingen te doen (op een paar buien na dan)

Powered by EzPortal