Zomer discussietopic 2016

Topic gezien door 73865 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 29 mei 2016 - 22:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Oxize

Citaat van: Lothiriel op za 04 jun 2016 - 20:49
En dit is de temperatuurcurve van vandaag hier... En net weer een fikse regenbui met onweer over onze kop gekregen :p.
14 graden in West Belgie???
Oxize Fotografie -  Bokehlicious! - Stormchasing and Skywarn Certified - Astrofotografie -  APEC Member

Lothiriel

Citaat van: Oxize op za 04 jun 2016 - 21:47
14 graden in West Belgie???

Dit is de curve van Brussel, in het westen bij de kust was het nog frisser, die van Leuven verschilt amper. Ja we zitten hier letterlijk in de kou... En alweer flink afgekoeld, de hemelsluizen zijn al een tweetal keer weer opengegaan vanavond :)
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

Bubba

Valt me ook zwaar tegen,ik heb zelf de ballen verstand van het weer, maar ik kwam hier altijd om nog een enigszins betrouwbare update te krijgen, maar ondanks dat het de afgelopen tijd dynamisch genoeg is geweest kwam er uit het forum weinig respons. :-X

Citaat van: Marsel op za 04 jun 2016 - 06:34
I agree. Valt me ook behoorlijk tegen.
Waar het voorheen storm liep in de onweertopics is het nu op enkele tientallen berichten na erg stil. Ik weet niet precies waar dat aan ligt.

Zelf ben ik de laatste tijd werkelijk niet of nauwelijks in staat geweest om (onweers-)topics te openen en/of te onderhouden maar ik merk dat er uit de rest van het MS team ook vrij weinig komt. Als er geen spraakmakende updates worden geplaatst of topics worden geopend verloopt een deel van de bezoekers en posters. Dat is waar het nu jammerlijk spaak loopt voor mijn gevoel. Die passiviteit vanuit het team; geen idee waar dat vandaan komt. Vast niet de juiste plek om dit aan de kaak te stellen...maar Jan wellicht jij een idee?

dennis089

als ik de ec en gfs kaarten mag geloven geen zomer eerste helft juni.

Jan van Ooijen

Warmte lijkt volgens de recente uitdraai van het Amerikaans weermodel nog 1 dag langer te gaan duren



Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Arend

Horror neerslagkaart voor juni tot zover. Als je de neerslagsom (WRF 4km) voor de komende drie dagen mag geloven verandert hier weinig tot niets aan. Mogelijk dat maandag of dinsdag de (mogelijke) buien zich niet alleen tot de zuidoost hoek zullen beperken en dat een (iets) groter deel van het land hier wat van meekrijgt.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Weerfreak 1337

Gaat de jaarlijkse Schaapsscheerderskoude zijn intrede doen?

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Lothiriel

Eindelijk lekker warm en zonnig weer hier in Vlaanderen! Dat werd tijd :). Zal weer van korte duur zijn maar echt heerlijk. 26 graden intussen alweer.
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

Ries

jemig, d'r is hier met een even steviger noordoostenwind opeens bewolking en koudere lucht aangevoerd...15 graden! KOUD!  :o ;D

Armand

Ook EC komt met die 'schaapheerderskou', hoop dat het misschien toch nog verdwijnt. Dat zou namelijk nog een flinke slag voor de moestuin zijn, eerst de vele regen en daarna een (lange) koude, natte periode....

Ries

Lijkt wel of die vewolking en koude n/no aanvoer door de berekeningen niet gezien worden? KNMI meldt wel dat Waddengebied moeilijk van ee bewolking afkomt vandaag (en dus morgen ook) en daar vallen wij dan altijd ook onder. Mooie dagen zijn weer even over, al was het mij toch te benauwd, en ook al was voor sommigen qua onweer rampzalig of juist leuk, bij ons bleef het bij een verdwaald donderbuitje. Volgende ronde misschien...

Armand

Hmm, pluimen zien er niet goed uit op MT en LT, zelfs grote kans op temperaturen onder 20 graden. Des te meer genieten van komende dagen!

dennis089

Zeer irritant dat na een grijze natte periode van dik twee weken er geen ontkomen aan die volgende koude grijze periode is. nog steeds zowel gfs als ec laten nu zelfs op identieke wijze de zomer alweer in de soep draaien na amper een beetje mooi weer... triest  ??? :-\ wordt alweer binnen zitten  :( :-\ :'(

Jan-Emmen

Citaat van: Bubba op za 04 jun 2016 - 23:46
Valt me ook zwaar tegen,ik heb zelf de ballen verstand van het weer, maar ik kwam hier altijd om nog een enigszins betrouwbare update te krijgen, maar ondanks dat het de afgelopen tijd dynamisch genoeg is geweest kwam er uit het forum weinig respons. :-X

Ik vind het een nadeel dat er vragen onbeantwoord blijven van lezers. Soms lijkt het alleen te gaan om de knallen en donders op deze site terwijl er nog veel meer uit te halen is. Het weer bestaat niet alleen uit onweer!!
Of er wordt gewoon over de vragen heen gelezen of niemand neemt de moeite om een antwoord te geven op vragen.
Dat lijkt mij geen goede zaak omdat het belangrijk is om leden vast te houden.

Oxize

Citaat van: Jan-Emmen op di 07 jun 2016 - 06:07
Ik vind het een nadeel dat er vragen onbeantwoord blijven van lezers. Soms lijkt het alleen te gaan om de knallen en donders op deze site terwijl er nog veel meer uit te halen is. Het weer bestaat niet alleen uit onweer!!
Of er wordt gewoon over de vragen heen gelezen of niemand neemt de moeite om een antwoord te geven op vragen.
Dat lijkt mij geen goede zaak omdat het belangrijk is om leden vast te houden.
Nee hoor, maar als het overgrote gedeelte alleen maar reageert op zomer en onweer discussies, dan blijft het ook alleen maar om de knallen en donders te gaan.

We hebben genoeg board onderwerpen waar genoeg in gepost kan worden. We prijzen het juist aan dat de community ook hier zelf wat in betekent door leuke topics/discussie onderwerpen  te plaatsen. Wij van ons team posten redelijk wat op de forum en hebben naast deze hobby ook nog een eigen gezin :)

Dus als je wat leuks hebt, wat met het weer te maken heeft of wat anders (koffiehoek), post het. Naast het forum zijn wij ook altijd te vinden op de IRC chat. Schroom niet om even langs te wippen en om even goeiendag te zeggen!
Oxize Fotografie -  Bokehlicious! - Stormchasing and Skywarn Certified - Astrofotografie -  APEC Member

Bacci

Citaat van: Armand op ma 06 jun 2016 - 20:04
Hmm, pluimen zien er niet goed uit op MT en LT, zelfs grote kans op temperaturen onder 20 graden. Des te meer genieten van komende dagen!

Nu ziet het er weer wat beter uit, temp. rond 20 graden en pas vanaf volgende week maandag kans op neerslag (met kleine kans op onweer ;)).

Kan nog veel aan veranderen dus ;)

En trouwen 20 graden vind ik echt de perfecte temperatuur! eigenlijk is 21 a 22 nog iets beter haha! wel de zon erbij natuurlijk 8)

Ries

Ja, zoet er niet onaardig uit alleen met net onder 20 gr net tikje te klid. Maar droog en ruatig en in t weekend weer zonnetje erbij, fijner weer om er op uit te gaan dan die benauwdheid van vrijdag/zaterdag bv. Nou alleen nog net bóven die 20gr grens ipv eronder!

Bacci

En nu weer veranderd! gvd! :(

strandwacht

14 graden hier momenteel ???,met hun 20 graden gelul.

Ze kunnen het weer de laatste tijd slecht voorspellen.

matroesjka-world

Citaat van: strandwacht op wo 08 jun 2016 - 14:42
14 graden hier momenteel ???,met hun 20 graden gelul.

Ze kunnen het weer de laatste tijd slecht voorspellen.

Ja het vest kan weer aan  8)
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Powered by EzPortal