Zomer discussietopic 2016

Topic gezien door 73870 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 29 mei 2016 - 22:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

Start juni met zomerse temperaturen?

Na het zien van de operationele runs van het Amerikaans weermodel dan zien we dat juni gelijk zomers warm gaat beginnen. Het Amerikaans weermodel komt met ten minste vijf dagen achtereen waarop de maximumtemperatuur 25,0 °C of meer zal zijn. Het Europees weermodel is wat voorzichtiger, maar nog altijd zeer aangenaam zomerweer. Hieronder de kaarten van het Amerikaans weermodel.










Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Tam


dennis089

de ec pluim oogt toch alles behalve zomers! vooral dit weekend  ::) ??? :-[

Armand

Citaat van: dennis089 op ma 30 mei 2016 - 11:56
de ec pluim oogt toch alles behalve zomers! vooral dit weekend  ::) ??? :-[

Inderdaad, ook bij GFS zijn de zomerse dagen verdwenen. Lijkt de komende dagen wel steeds rond of net boven 20 graden te blijven, dus koud wordt het niet, maar de eerste 30 graden komt voorlopig ook nog niet in beeld.

dennis089

Nu is de pluim weer volop zomers!  :o
Heeft dit te maken met het Hoogtelaag dat europa in zijn greep houdt op het moment, zelfde dat het noodweer in Duitsland veroorzaakte.

Hopelijk wordt het iets standvastiger droger weer :)

Lothiriel

Jaloers op de Nederlanders :p. Daar vlot boven de 24 graden en hier steken we al de hele dag op 13-14 graden met hele tijd regen.
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

ron12

Maandag 30 graden mogelijk 8)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

strandwacht

Hier in het noorden is het al een week lang zomer 8)alleen gister viel het wat tegen.

Bacci

Warm weer is alleen leuk als er onweer bij zit, laat dat nu nou eens het geval zijn.

ron12

Nu pas gerommel te horen in Nijmegen, lang geduurd. Weer een onweersdagje erbij ;) Nummer 4 deze week :P
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Streamertje

Voor een forum waar mensen altijd roepen dat ze van extremen houden is opvallend rustig hier..
Veel extremer als de laatste dagen wordt het toch niet lijkt me..:)

Marsel

Citaat van: Streamertje op vr 03 jun 2016 - 22:06
Voor een forum waar mensen altijd roepen dat ze van extremen houden is opvallend rustig hier..
Veel extremer als de laatste dagen wordt het toch niet lijkt me..:)

I agree. Valt me ook behoorlijk tegen.
Waar het voorheen storm liep in de onweertopics is het nu op enkele tientallen berichten na erg stil. Ik weet niet precies waar dat aan ligt.

Zelf ben ik de laatste tijd werkelijk niet of nauwelijks in staat geweest om (onweers-)topics te openen en/of te onderhouden maar ik merk dat er uit de rest van het MS team ook vrij weinig komt. Als er geen spraakmakende updates worden geplaatst of topics worden geopend verloopt een deel van de bezoekers en posters. Dat is waar het nu jammerlijk spaak loopt voor mijn gevoel. Die passiviteit vanuit het team; geen idee waar dat vandaan komt. Vast niet de juiste plek om dit aan de kaak te stellen...maar Jan wellicht jij een idee?

ron12

Maand Juni is tot nu toe op en top zomers te noemen 8)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Lothiriel

Gaan ze nu eindelijk eens juist voorspellen? 24 graden ging het worden vandaag, we komen nu net boven de 14 uit. Gisteren ook niet meer dan 15 graden gehaald (23 voorspeld...).

Als je ziet dat het in Nederland dan maar al liefst 27 graden is o.O
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

Armand

Citaat van: ron12 op za 04 jun 2016 - 11:38
Maand Juni is tot nu toe op en top zomers te noemen 8)

Voor het noorden en oosten wel idd. Hier nog geen zomerse temperaturen gezien, in tegendeel zelfs... Achja, komt wel goed hoop ik. Nu langzaam wat meer zon, maar ook (onweers)buien vlak over de grens.

Koen-IJM

Hier aan de westkust 27 graden  8) 2x zo warm als gister  :o

dondertje127

Hier vandaag al dik 28 graden gehaald.

vossejongk

Raar dat enorme verschil tussen zeeland en 50km noordelijker :O

dondertje127

Hier was het vanmiddag 28 graden.

Lothiriel

En dit is de temperatuurcurve van vandaag hier... En net weer een fikse regenbui met onweer over onze kop gekregen :p.

Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

Powered by EzPortal