Winterdiscussietopic Deel 4 - De dooi valt in

Topic gezien door 157323 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, vr 22 jan 2016 - 19:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rianca

Citaat van: Edwin op vr 04 mrt 2016 - 10:49
Eigenlijk is het weer knap waardeloos, dit weer. Vooral regen, soms sneeuw, veel wind en veel te koud. Wat heb je nu aan die sneeuw? Blijft toch niet liggen. Ik blijf ook duimen, op beter weer met meer zon. Snap werkelijk waar niet wat mensen hier nou zo leuk aan vinden

Voor een winterliefhebber is (natte)sneeuw zien vallen zonder dat het blijft liggen net zo leuk als voor een zomerliefhebber het leuk is wanneer het 32 graden is zonder zon en ontzettend hoge luchtvochtigheid. Of een onweerliefhebber alleen in de verte wat weerlichten ziet zonder ook maar iets te horen.

Ijsbloem

 8) Amsterdam West nu ook al zo'n twee uur natte sneeuw alleen niets wit.
Op weg naar weer wat koudere winters ?
Zou zo maar kunnen , te beginnen in winter 2017.

Gerard1995

Citaat van: Armand op vr 04 mrt 2016 - 14:50
Ahh, daarom waren die regendruppels zo dik ;) Begint inderdaad op veel plaatsen langzaam aan te witten als ik de webcams zie. Geniet er maar van daar, want na de neerslag zal alles (helaas) weer wegsmelten denk ik.

haha ja, maar idd, je ziet et als het ware alweer wegslinken nu de intensiteit weer iets lager ligt.. maar desalniettemin een leuke verassing zo, al is het geen mooie sneeuwtapijt maar meer een drab, wat nu net een beetje extra wit is.. nie voor te stellen dat het in het zuiden 6 graden is en in Zeeland alweer zonnig! :o
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Bacci

Citaat van: Ijsbloem op vr 04 mrt 2016 - 14:54
8) Amsterdam West nu ook al zo'n twee uur natte sneeuw alleen niets wit.

Inderdaad, hier in Zuidoost idem dito. Hier en daar wel beetje wit maar dat mag geen naam hebben.
In ieder geval weer eens sneeuw gehad! was zeker leuk om te zien! Alleen wel jammer dat het zo vies nat moest zijn, beter dan niets zal ik dan maar zeggen!

Kan misschien wel eens de laatste sneeuw zijn! Op lange termijn lijkt het droger en (iets) warmer te worden, woensdag misschien nog een (natte) sneeuwkans. Lente is in ieder geval nog ver te zoeken.

Hier vallen as we speak de laatste vlokken naar beneden.

hesselsjoerd

Temps dalen nu ook in het midden van friesland en de neerslag is bijna volledig sneeuw. Het grootste gedeelte moet hier nog komen   8)

pietjelol

tis wel van die echte drap sneeuw. Blijft een beetje liggen maar niet veel.

Lothiriel

Temperatuur al hele dag steady op 3 graden vandaag. Verdorie :(
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

LutjeLuppo

Ik post eigenlijk npoit iets, maar deze wilde ik jullie niet onthouden @ posbank

ron12

Mooi vormpje gevormd in een bak met water afgelopen nacht door de vorst. Gaaf  ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Armand

Het is toch niet te geloven, neerslaggebied verpieterd weer eens voor de grens... Ben er helemaal klaar mee, laat het snel maar warmer worden. ;)
Volgend jaar dan maar weer opnieuw hopen op een fatsoenlijke winter

Bacci

Citaat van: Armand op za 05 mrt 2016 - 10:08
Het is toch niet te geloven, neerslaggebied verpieterd weer eens voor de grens... Ben er helemaal klaar mee, laat het snel maar warmer worden. ;)
Volgend jaar dan maar weer opnieuw hopen op een fatsoenlijke winter

Haha!

Woensdag laatste sneeuwkans? :P


Armand

Citaat van: Bacci op za 05 mrt 2016 - 16:15
Haha!

Woensdag laatste sneeuwkans? :P

Denk het wel, al weet je het nooit zeker. Voor ZO is de sneeuwkans trouwens een stuk minder. Hier nu weer van die koude regen bij 4 graden

Joep

KNMI guidance

Neerslag:

Aanvankelijk in het zuidoosten nog een kans op wat neerslag (regen/natte sneeuw). In het noordwestelijk kustgebied een enkele bui (buienlijntje). Boven zee bij de occlusie regen. Vannacht een kleine kans op wat neerslag op de vanuit het westen naderende occlusie, modelruns geven, zij het telkens wat anders, een zwak signaal voor het zuiden en het uiterste noorden van het land. Afgaande op de progtemps is dit wat lichte regen of natte sneeuw (warme neus onderin). Dit kan wel aanleiding geven tot gladheid in combinatie met temperaturen onder nul aan de grond. Morgen overdag laten alle modellen vanuit het westen neerslag zien. Deze kan af en toe een buiig karakter hebben. Harmonie laat een buienlijntje zien voor de occlusie uit. De neerslagsoort is regen, mogelijk met natte sneeuw.
In de avond neemt de kans op (droge) sneeuw in het oosten verder toe. Progtemps koelen dan af (doorvallende neerslag, dagelijkse gang en koudere lucht aan de achterzijde van de occlusie).
Voor de nacht naar maandag nog grote verschillen tussen de modellen.

Jan van Ooijen

Guidance:

Nabij het laagje de meest buiige neerslag. Naarmate de buien verder landinwaarts komen neemt de kans op winterse neerslag ook toe. Overdag laten alle modellen vanuit het westen neerslag zien. Deze is af en toe buiig van karakter. Midden op de dag is de kans op winterse neerslag niet groot (mogelijk korrelhagel) tegen. In de avond en nacht neemt de kans op winterse neerslag weer toe. Indien de intensiteit maar groot genoeg is of de neerslag langer aanhoudt is ook droge sneeuw mogelijk. Op de trog is er kans op geclusterde buien (CAPE 200-440 J/kg, schering 15 kn: single cells)

De ellende wat betreft natte sneeuw is nog steeds niet voorbij. Wat mij betreft mag de lente snel invallen want de competitie met voetbal loopt al weer 4 wedstrijden achter. Hieronder de kaart voor aanstaande woensdag



Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Joep

GFS geeft ook sneeuwsignaal morgenochtend

Joep


Armand

Harmonie komt ook met sneeuw voor het zuidenwesten, zuiden en plaatselijk ook in het midden. In het zuidoosten regen/natte sneeuw doordat de neerslag daar wat later in de ochtend arriveert. Dat mag van mij nog even veranderen ;)

martijn

Niets is zo onvoorspelbaar als buien dus we wachten af

Extremissimorum

Citaat van: Jan van Ooijen op zo 06 mrt 2016 - 09:42
Guidance:

Nabij het laagje de meest buiige neerslag. Naarmate de buien verder landinwaarts komen neemt de kans op winterse neerslag ook toe. Overdag laten alle modellen vanuit het westen neerslag zien. Deze is af en toe buiig van karakter. Midden op de dag is de kans op winterse neerslag niet groot (mogelijk korrelhagel) tegen. In de avond en nacht neemt de kans op winterse neerslag weer toe. Indien de intensiteit maar groot genoeg is of de neerslag langer aanhoudt is ook droge sneeuw mogelijk. Op de trog is er kans op geclusterde buien (CAPE 200-440 J/kg, schering 15 kn: single cells)

De ellende wat betreft natte sneeuw is nog steeds niet voorbij. Wat mij betreft mag de lente snel invallen want de competitie met voetbal loopt al weer 4 wedstrijden achter. Hieronder de kaart voor aanstaande woensdag

Lol, iemand hier houdt óf niet van natte sneeuw óf te veel van voetbal. (of allebei?)

Woensdag een dag om in de gaten te houden. Vrij veel neerslag, mogelijk in de vorm van natte sneeuw, maar ook vrij veel wind. Kan riskante situaties opleveren.

Meer naar het eind van de pluim zie ik de dauwpunttemperaturen dalen en ook een winters scenario opkomen. En dan bedoel ik echt winters, met ijsdagen. Is alleen nog een kleine kans en ver weg. Maar het kan dus nog steeds! Check ec00 maar.

vossejongk

Ziet er naar uit dat we volgende week eindelijk weer eens de dubbele cijfers mogen verwelkomen :)

Powered by EzPortal