Winterdiscussietopic Deel 3 - Het wordt kouder, maar voor hoelang?

Topic gezien door 248061 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, zo 10 jan 2016 - 21:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Jasneker

We kijken te ver vooruit en menen dat de pluim voor 14 dagen zo blijft, realiteit is dat de eerste 3 dagen betrouwbaar zijn, de volgende 4 a 5 redelijk een indicatie geven en de rest zeer aan verandering onderhevig is.
Laat staan een maand vooruit kijken of meer.....
Wacht nou maar geduldig af en schrijf de winter maar niet af, dat doe IK pas op 1 April ;)


Zomerliefde

Citaat van: Lothiriel op do 21 jan 2016 - 15:01
Tsja, er zit nochtans niks in qua winter in de pluim. Zelfs geen 'normaal' winterweer met temperaturen rond 5 graden. Daar mag je toch wel over klagen zo halverwege januari :p.
Na 4 dagen is de spreiding bij de pluim al gigantisch. Ik hecht er niet veel waarde aan, ook niet als er een koudere trend wordt ingezet. In het verleden is het al vaak genoeg bewezen dat binnen 12 uur het compleet anders kan zijn, denk maar aan oudjaarsdag

Extremissimorum

Citaat van: Jasneker op do 21 jan 2016 - 15:05
We kijken te ver vooruit en menen dat de pluim voor 14 dagen zo blijft, realiteit is dat de eerste 3 dagen betrouwbaar zijn, de volgende 4 a 5 redelijk een indicatie geven en de rest zeer aan verandering onderhevig is.
Laat staan een maand vooruit kijken of meer.....
Wacht nou maar geduldig af en schrijf de winter maar niet af, dat doe IK pas op 1 April ;)

Juist! Op een termijn van 10+ dagen is wat nu een kans van 0% is over 9 dagen wellicht 70%!

Remy

CO2 Is geen klimaat thermostaat.



Erwin82

Citaat van: Mrkos op do 21 jan 2016 - 15:28
Uhm misschien moet je eerst de datum even checken?  ;D

Als je naar de datum kijkt zie je denk ik al wel genoeg...
is een zaterdag de 24e van 2015!!!
--zie dat ik bij de verkeerde heb gereageerd, maar is in ieder geval van vorig jaar---

Armand

Citaat van: Extremissimorum op do 21 jan 2016 - 15:16
Juist! Op een termijn van 10+ dagen is wat nu een kans van 0% is over 9 dagen wellicht 70%!

Klopt allemaal wel dat de termijn nog lang is. Er kan natuurlijk nog vanalles en nog wat veranderen. Maar als ik eens door de LT verwachtingen 'blader' dan zie ik vrijwel allemaal echt anti-winterse scenario's. Je kunt nooit iets zeker zeggen, maar ik heb het vermoeden dat er voorlopig niet veel inzit tot en met begin februari.

Ik wil niet pessimistisch overkomen, maar realistisch ;)
Zo vanaf eind februari kan het continent weer beginnen met op te warmen en wil je dan nog echt winter krijgen dan moet je een volle noordooster uit Siberië krijgen anders wordt het toch moeilijk door allerlei factoren waardoor de temperatuur toch boven het vriespunt blijft. Aangezien er totaal geen zicht is op winterweer de komende tijd, ben ik er toch 'bang' voor dat een winterse periode niet meer gaat lukken. Een enkele winterprik (zoals nu) kan zeker nog mogelijk zijn, maar ook deze kans is in de pluimen al dagen niet terug te zien.

Ik wil jullie niet demotiveren, maar eerder waarschuwen. De teleurstelling kan namelijk erg groot zijn als dat wachten op winter in februari/maart niet uitkomt ;)

Mrkos

Citaat van: Erwin82 op do 21 jan 2016 - 15:30
Als je naar de datum kijkt zie je denk ik al wel genoeg...
is een zaterdag de 24e van 2015!!!
haha precies, vorig jaar dus!

Armand

Overigens die zaterdag 24 jan 2015 was de beste dag van vorige winter en ook deze winter (tot nu toe). Enkele uren matige sneeuwval met als gevolg een sneeuwdek van 8-9 cm hier. Dat was een leuke dag genieten van de sneeuw. Helaas duurde alles niet lang, twee dagen later was alles weg en daar baal ik nu nog van ;). Dat was de laatste serieuze sneeuwval boven de 1cm hier...  :-\

hesselsjoerd


Remy

CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Rayonhoofd

Citaat van: zwoof op wo 20 jan 2016 - 22:25
Vanaf 2030 zou dat plaats moeten vinden door een zwakke zonneactiviteit en koudere golfstroom.

Ik heb even de tijd genomen om de gehele video te bekijken. Prachtig om te zien hoe hij afrekent met de gehele klimaat-bullshit !  De warme periode waar we nu in zitten is een natuurlijk verschijnsel en duurt relatief kort. (CO2 heeft volgens hem geen invloed op de klimatologische verschijnselen, en hij komt zelfs met een wetenschappelijk onderbouwd verhaal om dit te bewijzen)

Ook mooi om bevestigd te zien dat te "lauwe visbak"(lees: noordzee) ook "regelmatig" droogvalt. Helaas gaan wij dat niet meer meemaken  ;) Ik geloof dat een van de forumbezoekers hier dit al eens heeft geopperd.

En: we kunnen er gerust van uitgaan dat er nog weer een Elfstedentocht wordt gereden in de (verre) toekomst !

Nog even doorbijten voor ons dus  ;D !
"Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je  muil gaat, is men vergeten om te strooien "

Eric


Lothiriel

Citaat van: Zomerliefde op do 21 jan 2016 - 15:05
Na 4 dagen is de spreiding bij de pluim al gigantisch. Ik hecht er niet veel waarde aan, ook niet als er een koudere trend wordt ingezet. In het verleden is het al vaak genoeg bewezen dat binnen 12 uur het compleet anders kan zijn, denk maar aan oudjaarsdag

Ik ben niet snel pessimistisch, maar er is amper een lid te vinden wat zelfs 5 graden aangeeft. Ik denk niet dat er al zo weinig spreiding geweest is tot nu toe deze winter (dec-jan).
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

MaikelNL

Die storing die het winter wegjaagt, die gaat van zuid naar noord lijkt het. Wat daar achter zit weet niemand, dus dat negatieve gedoe slaat nergens op. Nog 2.5 maand kan het goed winteren (t/m eind maart is alles mogelijk). Je gaat de zomer in Juni toch ook niet afschrijven als het op dat moment niet gaat.  http://www.noodweercentrale.nl/nl/weer/weer-voor-professionals/stromingsfilm/europa.html


Bacci

Temperatuur hier vandaag niet boven de 1 graden uitgekomen! woohoo!  ;D

Global warming

Hellman getal tot 21 januari 6.8 . Ondanks wat sommigen hier beweren is de winter tot nu toe buitengewoon zacht.

Ries

Zeggen sommigen dat het een strenge winter is?! Lol!

Moet wel zeggen dat we afgelopen 2 weken alles hebben gehad wat een winter kán brengen: ijzel, sneeuw, rijp, schaatsen op natuurijs(baan)...hartstikke leuk! Deze winter al meer sneeuw gezien en vorst gehad dan vorige winter!

Powered by EzPortal