Winterdiscussietopic Deel 3 - Het wordt kouder, maar voor hoelang?

Topic gezien door 247856 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, zo 10 jan 2016 - 21:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Unknown-user1778


Ries

En hier dua mss op t laatst wat spatjea regen (of natte sneeuw) terwijl de temps ricjting vorst kruipen...gladde boel dus. Dank, Joep!


Remy

Citaat van: benjamin112 op di 19 jan 2016 - 08:26
-9 op het moment hier. Brrr.
Lekker chillen :D Effe mijn fles Jägermeister in de inloop vriezer zetten..
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

zwoof

Koude nu meer in het zuiden. Zelfs Woensdrecht heeft de Min 10 gehaald   8)

JPP78

die lauwe pisbak bij ons voor de deur tempert met deze wind de minima aardig, het valt hier nog tegen met lichte vorst en nog geen ijsdag(en)
Actuele gegevens van mijn nieuwe weerstation. Workumerwaard/ nabij IJsselmeer.
http://www.weatherlink.com/user/workum

jonkheer

Citaat van: JPP78 op di 19 jan 2016 - 09:32
die lauwe pisbak bij ons voor de deur tempert met deze wind de minima aardig, het valt hier nog tegen met lichte vorst en nog geen ijsdag(en)

In Leeuwarden is het gisteren maximaal -0.2 C geworden. dus nog onder 0 gebleven. Nu is de temperatuur -1.6 C maar het stijgt aardig snel.

Hector Pascal

Citaat van: Remy op ma 18 jan 2016 - 21:06
Onderschat niet de kracht van de zon. Zelfs nu houdt puur de zon/het licht hier de schoon geschoven paden sneeuw en ijs vrij.Zonder toevoeging van zout.
Dat snap ik. Maar daar ging het hier niet om.
Nul bestaat niet.

SniperEye

Momenteel is het 8 uur en 26 minuten per dag zon. De zon heeft echter nog niet voldoende kracht om het grote verschil te maken. Volgens mij, maar corrigeer me als ik fout zit, zal de zon echt pas wat kunnen betekenen vanaf eind februari.

Energizer85

Lijkt toch of er een fors aantal buien richting de randstad koersen.... Neerslag zou toch vanuit t noorden komen?

jonkheer

Citaat van: Energizer85 op di 19 jan 2016 - 09:46
Lijkt toch of er een fors aantal buien richting de randstad koersen.... Neerslag zou toch vanuit t noorden komen?

Waarschijnlijk toch meer noord west zo op de buienradar te zien dan vanuit het noorden.

Erik V


Lothiriel

Het is kouder geworden dan voorspeld, tot -10 ipv -6
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

zwoof

Neerslag voor ons te verwaarlozen. Dooi beperkt zich tot 2 graden morgen voor oost.



Hier de ochtendpluim midden:
Donderdag nog een ijsdagje en dan... :-\





Unknown-user1778

We gaan de lente in! Tijd voor de strandhanddoek xd

Energizer85

Neerslag ten westen blijft activeren en uitbreiden...


Lothiriel

Echt non-weer na vrijdag. Geen winter, geen lente, gewoon vies herfstweer zonder de nodige wind/storm :(
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen


hesselsjoerd

Wel raar voor vanmiddag geeft gfs 4 a 5 graden aan op de hoogte van Leeuwarden, harmonie geeft een max van 1 graden op dat plek aan.. Welke is het beste in deze situatie? 5 Graden is forse dooi :-\

Powered by EzPortal