Winterdiscussietopic Deel 3 - Het wordt kouder, maar voor hoelang?

Topic gezien door 247259 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, zo 10 jan 2016 - 21:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

matroesjka-world

Even een plaatje van onze "sneeuw" in Heerenveen. Dit is geen normale sneeuw zoals jullie zien, maar dit is korrelsneeuw...  8)
Niks om jaloers op te zijn. Dus voor de mensen die denken dat het noorden z'n portie wel heeft gehad, denk dan ook even aan mij.
Ik heb alleen maar ijzel en korrelsneeuw gehad  :'(

Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

dondertje127

Nieuw Beerta en omgeving mat tussen 16.30 en 17.00 uur al -7.9 graden. Hier is het -3.3 graden. Eindelijk na 3 jaar weer eens even een week flinke vorst. Dat is al beter dan de afgelopen 2 winters.

Toch leuk voor een paar waddeneilanden, met nog sneeuw. Maar ik zag iemand zeggen dat bet activeert boven het IJsselmeer ofzo. Het IJsselmeer ligt niet bij provincie Groningen. Topografisch gezien klopt er niets van wat er geroepen werd. Ik hoor enkel hoop.

Overigens ligt hier nog wel een poederlaag sneeuw op de plaatsen die allemaal in de schaduw hebben gelegen of gestaan. Dus een beetje sneeuw ligt er nog steeds. Bovendien zie ik de temperatuur weer ver oplopen. Maar dat zal vannacht vast weer goedkomen.

zwoof

leuke temperaturen in't vooruitzicht.   :-X

volgens Harmonie:


menzo


Jelle

Citaat van: dondertje127 op zo 17 jan 2016 - 18:02
Nieuw Beerta en omgeving mat tussen 16.30 en 17.00 uur al -7.9 graden. Hier is het -3.3 graden. Eindelijk na 3 jaar weer eens even een week flinke vorst. Dat is al beter dan de afgelopen 2 winters.

Toch leuk voor een paar waddeneilanden, met nog sneeuw. Maar ik zag iemand zeggen dat bet activeert boven het IJsselmeer ofzo. Het IJsselmeer ligt niet bij provincie Groningen. Topografisch gezien klopt er niets van wat er geroepen werd. Ik hoor enkel hoop.

Overigens ligt hier nog wel een poederlaag sneeuw op de plaatsen die allemaal in de schaduw hebben gelegen of gestaan. Dus een beetje sneeuw ligt er nog steeds. Bovendien zie ik de temperatuur weer ver oplopen. Maar dat zal vannacht vast weer goedkomen.

Die oplopende temps komen door de bewolking van de buien daar boven Groningen. Die verdwijnen in de nacht wel.

Joep

Citaat van: matroesjka-world op zo 17 jan 2016 - 17:55
En je laat een kaartje zien van woensdag. Krijgen we woensdag ook weer sneeuw?  :)
...dinsdag overdag zijn er ook al sneeuwbuitjes mogelijk, geplaatste plaatje is die van dinsdag nacht.
Dit was het beste kaartje wat ik kon vinden vandaar. En ja woensdag ook sneeuwbuitjes mogelijk volgens GFS

dondertje127

Jep. Temperaturen dalen weer. Even het gevoel van de winters terug tussen 2009 en 2013. Alleen dat dikke pak sneeuw ontbreekt er ter vergelijking aan bij ons maar toch. Er ligt nog iets.

Hier is het overigens nu -5 geworden.

GeneralDuke

Citaat van: zwoof op zo 17 jan 2016 - 18:20
leuke temperaturen in't vooruitzicht.   :-X

volgens Harmonie:

Ja die gaat gewoon voor twee ijsdagen in heel Nederland. Ik denk dat-ie gewoon wat te veel sneeuw heeft liggen en verwacht (maar hoop niet) dat het bij een volgende run wat minder diepvries is.
Maar ik zou het wel leuk vinden :)
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Zynex

Rustig op het forum. Had chaos verwacht met deze "kou".

hesselsjoerd

Hoe zit het met nieuwe gfs en ec? Kan het niet bekijken kost wat te veel data  :P

ron12

Citaat van: Zynex op zo 17 jan 2016 - 19:18
Rustig op het forum. Had chaos verwacht met deze "kou".
Totaal geen spanning op weer gebied helaas, gewoon normaal winter weer. :P
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Akito


winter

Al hele lagen temperaturen in het gehele land op zw Zeeland na.
Aan de grond al richting de strenge vorst aan het gaan in grote delen van Brabant, Utrecht, Drenthe, Gelderland en Overijssell.
Wordt een hele koude nacht zo!

zwoof

Citaat van: winter op zo 17 jan 2016 - 19:57
Al hele lagen temperaturen in het gehele land op zw Zeeland na.
Aan de grond al richting de strenge vorst aan het gaan in grote delen van Brabant, Utrecht, Drenthe, Gelderland en Overijssell.
Wordt een hele koude nacht zo!

Min 10 tegen de ochtend is niet onmogelijk volgens Harmonie hierboven.  8)

Ed74

Citaat van: dondertje127 op zo 17 jan 2016 - 18:02
Nieuw Beerta en omgeving mat tussen 16.30 en 17.00 uur al -7.9 graden. Hier is het -3.3 graden. Eindelijk na 3 jaar weer eens even een week flinke vorst. Dat is al beter dan de afgelopen 2 winters.

Toch leuk voor een paar waddeneilanden, met nog sneeuw. Maar ik zag iemand zeggen dat bet activeert boven het IJsselmeer ofzo. Het IJsselmeer ligt niet bij provincie Groningen. Topografisch gezien klopt er niets van wat er geroepen werd. Ik hoor enkel hoop.

Overigens ligt hier nog wel een poederlaag sneeuw op de plaatsen die allemaal in de schaduw hebben gelegen of gestaan. Dus een beetje sneeuw ligt er nog steeds. Bovendien zie ik de temperatuur weer ver oplopen. Maar dat zal vannacht vast weer goedkomen.

Ik zei niet 'dat' maar:  "Misschien trekken ze nog verder het land in en kunnen iets te activeren boven het Ijsselmeer??"

inderdaad hoop :P

check deze verwachtingsradar, klopt niet veel van maar daar zie je de buien wel degelijk richting IJselmeer trekken haha
http://europa.buienradar.nl/radar-verwachting

Joep

Naast GFS en Hirlam komt ec ook met sneeuwbuitjes op dinsdag

Remy

Citaat van: Akito op zo 17 jan 2016 - 19:57
Ik ben ze niet voorbij zien komen... maar is dit werkelijk in Groningen?
url
Ja dat is echt,net als de schaats filmpjes vorige week. Winter scheelt net die paar graden vorst.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Joep


Wittekerst

Citaat van: Joep op zo 17 jan 2016 - 20:39
EC stelt dooi al weer 1,5 dag uit

Welke dooi? hier vriest het al sinds maart 2013 niet meer.
Niks van winter in het zuidwesten.

Tower

Citaat van: Wittekerst op zo 17 jan 2016 - 20:41
Welke dooi? hier vriest het al sinds maart 2013 niet meer.
Niks van winter in het zuidwesten.

Ah dus als het in het zuidwesten niet vriest dan is er geen winter in nederland?

Powered by EzPortal