Winterdiscussietopic Deel 3 - Het wordt kouder, maar voor hoelang?

Topic gezien door 247153 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, zo 10 jan 2016 - 21:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Koen-IJM


Armand

Het ziet er naar uit dat de temperaturen toch weer teruggaan naar waardes rond of boven normaal. Er is een hele kleine kans op (voortzetting van) winterweer. Dit zal dan voornamelijk hogedrukinvloed zijn, want de sneeuwkansen zijn bijna verwaarloosbaar klein. De kans dat we dan ook nog landelijk een goed pak sneeuw in januari gaan krijgen is heel erg klein helaas. Of er moet iets compleet veranderen, maar dat zie ik niet gebeuren.

Dus geniet nog maar van een eventueel sneeuwdekje en van de vorst. Zo eind komende week lijkt het toch gedaan.

Lothiriel

Vannacht nog een klein nieuw laagje op de sneeuw bijgevallen, nu terug prachtige zon erop. Ik vind dit mooi :)
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

Remy

Zo lang het maar wit is hier ben ik al dik tevreden.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Joep


Armand

Oke, ondanks de sneeuw en vorst nog steeds pollen aanwezig in het binnenland.  8)


Joep

Citaat van: Armand op zo 17 jan 2016 - 11:14
Het ziet er naar uit dat de temperaturen toch weer teruggaan naar waardes rond of boven normaal. Er is een hele kleine kans op (voortzetting van) winterweer. Dit zal dan voornamelijk hogedrukinvloed zijn, want de sneeuwkansen zijn bijna verwaarloosbaar klein. De kans dat we dan ook nog landelijk een goed pak sneeuw in januari gaan krijgen is heel erg klein helaas. Of er moet iets compleet veranderen, maar dat zie ik niet gebeuren.

Dus geniet nog maar van een eventueel sneeuwdekje en van de vorst. Zo eind komende week lijkt het toch gedaan.
Ik vind het allemaal wat voorbarig hoor. We hebben vorige week gezien hoe de pluimen van dag tot dag kunnen verschillen. Eerst de komende dagen maar eens afwachten denk ik.

Joep

Naast GEM gaat NAVGEM (run van vanacht) ook voor voortzetting van de vorst
behoudens een dooidag in het midden van de week.

Joep

Canadese weermodel gaat voor een elfstedentocht vanochtend.

bron weerman Hajo wintersportweerman

Armand

Citaat van: Joep op zo 17 jan 2016 - 11:31
Ik vind het allemaal wat voorbarig hoor. We hebben vorige week gezien hoe de pluimen van dag tot dag kunnen verschillen. Eerst de komende dagen maar eens afwachten denk ik.

Klopt, kan zeker nog veranderen. Maar de zachtere variant blijft toch flink in het voordeel. We moeten wel realistisch blijven, niet gaan denken dat het gaat veranderen in plaats van hopen ;)

Ik hoop natuurlijk ook dat GEM uitkomt, maar stel dat alles andersom was: EC, GFS, UKMO zijn erg koud. GEM is erg warm. Dan weet ik zeker dat GEM door de meeste van ons zonder pardon werd weggewuifd ;)

Kermisspin

Toch nog wat sneeuw bij gekomen. Beloofd een prachtige dag te worden. Mooie blauwe lucht en een zonnetje.

Zal me benieuwen wat er van het sneeuwdekje overblijft.

Volvo for life!

Lothiriel

Gisteren hele dag zon, ik moet zeggen dat het sneeuwdek het prima uitgehouden heeft (veel beter dan ik verwacht had).
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

Joep

Citaat van: Armand op zo 17 jan 2016 - 11:41
Klopt, kan zeker nog veranderen. Maar de zachtere variant blijft toch flink in het voordeel. We moeten wel realistisch blijven, niet gaan denken dat het gaat veranderen in plaats van hopen ;)

Ik hoop natuurlijk ook dat GEM uitkomt, maar stel dat alles andersom was: EC, GFS, UKMO zijn erg koud. GEM is erg warm. Dan weet ik zeker dat GEM door de meeste van ons zonder pardon werd weggewuifd ;)
Daar heb je een punt... we zullen zien wat het wordt, laten we hopen dat de winter terug keert.

zwoof

Slechts een half centimetertje, maar creatief zijn ze wel de kids!  ;D


Mrkos

Citaat van: zwoof op zo 17 jan 2016 - 12:25
Slechts een half centimetertje, maar creatief zijn ze wel de kids!  ;D


Hahaha leuk zeggg!!! 8) ;D

Energizer85

Toch wat buitjes in de noordstroming ten noorden van ons land?

Jasneker

Volgens buienradar drijft dat af naar Denemarken...

ron12

Citaat van: zwoof op zo 17 jan 2016 - 12:25
Slechts een half centimetertje, maar creatief zijn ze wel de kids!  ;D


Hij wacht op een grotere broer, zo te zien ;D
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

benjamin112

Citaat van: Energizer85 op zo 17 jan 2016 - 12:32
Toch wat buitjes in de noordstroming ten noorden van ons land?
En dat nou een grote bui worden van noord naar zuid, dat zou wat zijn. ;D ;D

GeneralDuke

Hoe bevorderlijk is deze vochtigheid voor sublimatie? Lijkt me niet te vochtig, dus dat er wel wat sneeuw kan verdwijnen. Zijn er mensen die er iets van weten?
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Powered by EzPortal