Winterdiscussietopic Deel 3 - Het wordt kouder, maar voor hoelang?

Topic gezien door 247166 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, zo 10 jan 2016 - 21:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Jasneker

2 Cm sneeuw vannacht gevallen, alles wit en een zonnetje erbij, -2.6 nu.
Mooie wereld zo ;)

PatrickM

Een witte verassing hier vanmorgen, het mag geen naam hebben maar alsnog, ik had het niet verwacht.. ;D

Joep

Zowel GFS als EC t/m do/vr winter daarna lijkt de dooi in te vallen maar na volgende weekend zou zomaar weer
de winter terug kunnen keren.

GEM voorziet totaal geen dooi komende week (op enkele momenten van de dag na) en komt eind volgende week  met een scandihoog op de proppen

Armand

Het was een zeer zware bevalling, maar toch nog een gebroken sneeuwdekje van 0.5 cm. Modellen hadden hier veel moeite mee. Doe mij liever maar een sneeuwfront, dan zijn we hier veel zekerder van een pak sneeuw, want met buien wordt het toch niks ;)

Joep


GeneralDuke

Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

DSDLimburg

pluim midden, noordoost en zuidoost. Zou zeggen genieten van een weekje winter. GFS komt met een dooi aanval en een bak regen donderdag vrijdag, of dat ook zo zal zijn is afwachten.
seizoen 2018/2019

Energizer85

Temperaturen aankomende week zijn toch niet verkeerd hoor! Is er nog een kansje op sneeuw in de laatste runs?

DSDLimburg

GFS gaat voor nog een dagje of twee dagen langer vorst in de pluim van vanmorgen,
seizoen 2018/2019

Rayonhoofd

Citaat van: DSDLimburg op zo 17 jan 2016 - 10:28
GFS gaat voor nog een dagje of twee dagen langer vorst in de pluim van vanmorgen,

Heel mooi ! Aantal members voor temperaturen onder nul is ook weer toegenomen en het gemiddelde ligt weer rond "normaal".Ik zou zeggen dat het spel vanaf volgend weekend weer opnieuw begint met in ieder geval t/m donderdag nog winterse omstandigheden. GFS en GEM opteren op dit moment weer voor winterse opties op lange(re) termijn.
"Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je  muil gaat, is men vergeten om te strooien "

Joep

15 dagen pluim met ijsdagen, weinig neerslag. Onzeker na donderdag.

weathernews

Extremissimorum

Citaat van: Joep op zo 17 jan 2016 - 10:11
Sneeuwdek Nederland volgens Weerplaza

Als ooggetuige kan ik verheugd melden dat hier in Hoorn wel degelijk iets ligt!
0,5 cm, meer niet, en een combi van sneeuw en hagel.  ;D

Maar toch, het is - zonder dollen - voor het eerst in DRIE JAAR dat ik wakker wordt en er een laagje ligt.
Prachtig zonnetje erbij, -0,5 graad, dus vermoedelijk zal de sneeuw snel wegsmelten zodra de zon erop komt.


Wat ik opvallend vind aan de pluim van EC, of eigenlijk niet zo opvallend, is dat er nu toch weer koudere scenario's komen vanaf de 'dooiperiode', met andere woorden, de dooi is nog geen feit.

Het zou mij zeker niet verbazen als er de komende dagen nog meer koude lijntjes bij komen. Oké, de kans is klein, maar de kans is niet voor niets een kans. Ik heb het vaker gezien. Dit noem ik het 'sneeuweffect'. ::)


P.S. GFS zat goed met de sneeuw!

zwoof


Extremissimorum

Citaat van: zwoof op zo 17 jan 2016 - 10:43
Hier de sneeuwdek kaart van het KNMI...

Bijzonder, die regionale verschillen. Echt kilometerwerk zo het lijkt.

Joep

GEM laat het gewoon doorwinteren tot eind januari

Weathernews

Extremissimorum

Citaat van: Joep op zo 17 jan 2016 - 10:46
GEM laat het gewoon doorwinteren tot eind januari

Weathernews

Kiek, dat bedoel ik dus! Bijzonder benieuwd naar GFS 06 die nu loopt.

lans

Ik denk serieus dat de rollen omgedraaid zijn en de warmte wordt uitgesteld.
achterhoek

Remy

Hier ongeveer drie centimeter gevallen vannacht en vanmorgen. En natuurlijk met ijs er onder omdat het nu koud is.Behalve waar ik gisteren al had geschoven  8)
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

ron12

Citaat van: DSDLimburg op zo 17 jan 2016 - 10:28
GFS gaat voor nog een dagje of twee dagen langer vorst in de pluim van vanmorgen,
Kou laat zicht niet zo gemakkelijk verdrijven ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Powered by EzPortal