Winterdiscussietopic Deel 3 - Het wordt kouder, maar voor hoelang?

Topic gezien door 247738 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, zo 10 jan 2016 - 21:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Eric

Citaat van: DSDLimburg op zo 17 jan 2016 - 00:09
De straten kleuren ook hier langzaam aan wit  :)
Check! Hier ook. Het blijft iets magisch hebben....

dondertje127

Ik wilde net schrijven, hopen dat het nu ook gaat sneeuwen omdat een nieuwe dag is aangebroken, en toevallig sneeuwt het nu net weer eventjes. Nu hebben we hierdoor twee dagen met droge sneeuw.

Gaan de buien nog echt van Noord naar Zuid bewegen?

Nopie

Het is hier een beetje wit van de korrelhagel, meer zit er ook niet in voor het westen uiteraard. Met een stabiele temperatuur van 2 graden. Wie weet later in deze maand of februari dan eindelijk ook sneeuw voor het westen.

GeneralDuke

Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

J

Hier in het westen is deze winterse periode tot nu toe een grote flop, nog geen millimeter sneeuw is blijven liggen (voor zover er al sneeuw viel). Temperaturen veel te hoog, amper onder nul. Komende dagen blijft t (zo lijkt het althans) droog.. tja.. Dan was vorig jaar met 2 sneeuwdagen genoteerd rond deze tijd zelfs nog beter..

WinschoterWeer

Lekkere bak vol sneeuw gevallen hoor in het Oldambt vandaag. Vanavond lekker ploeterend met de auto richting een verjaardag .
En dan dat lantaarnlicht in de sneeuw op zo'n winteravond. Sfeertje hoor. Houtkachel in de tuiin. De vrouwen zittend en kletsend onder een plaid.
Prachtige windstille en niet te koude winternacht. Het is fijn om in mijn Groningen te zijn. Op naar nog een paar schitterende winterdagen. Carpe diem ! Proost !

Stephanie

Ik kwam rond 12 uur aan in tilburg en werd verwelkomd door sneeuw en een klein wit laagje overal, heerlijk!
Het smelt nu snel weg dus er moet gauw een nieuwe bui komen ;)

Lothiriel

Ach, vorig jaar hebben we hier niet eens nachtvorst gehad geloof ik :')

In Groningen begint het lekker frisjes te worden precies. Ik hoop dat we hier ook nog eens vorst krijgen, want onder 0 wilt het toch maar niet zakken. Nu 0.6 hier.
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

sneeuw040

Ten zuiden van eindhoven iigt een mooi laagje sneeuw, alles wit begint nu allemaal aan te vriezen toch een aantal leuke sneeuwbuitjes gehad hopen dat het een aantal dagen blijft liggen smaakt naar meer ;)

Ries

Citaat van: J op zo 17 jan 2016 - 01:19
Hier in het westen is deze winterse periode tot nu toe een grote flop, nog geen millimeter sneeuw is blijven liggen (voor zover er al sneeuw viel). Temperaturen veel te hoog, amper onder nul. Komende dagen blijft t (zo lijkt het althans) droog.. tja.. Dan was vorig jaar met 2 sneeuwdagen genoteerd rond deze tijd zelfs nog beter..
Vriend van me in Amersfoort heeft gister ook oas zn enige korte sneeuwvlok-experience van deze winter gehad. NO is standaard t winterst, zoals ZO t watmst is in de zomer en MI/Z t succesvolst met onweer...dat is iets waarmee wij weer vervloekt zijn....beetje beter verdelen is idd welkom!

Sneeuwlaagje van gisteraaf heeft moeite stand te hoiden hier...hoop dat t niet al te veel dpoierig wordt hier terwijl ik weg ben vandaag; wil komende vriesdaagjes nog wel wat witte versiering dr bij :)

Chrisutrecht

In Utrecht nu een heel klein laagje sneeuw. Wel lekker alles wit

Ries

Reis van Grunn naar Noord-Holland en tot nu voorbij Almere overal wel laagje wit en naar ik vernam omg. Hoorn ook

Remy

Je ziet het op de radar niet maar het sneeuwt hier wel.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

martijn

Er ligt hier ook een flinterdun laagje. Zal straks zo weg zijn

Energizer85

Zelfs hier vannacht nog een winterse verrassing... Dun laagje sneeuw en kkkkkoud ????

Joep

Temperaturen op het moment, opvallend is dat het in het NO niet zo heel koud is met al die sneeuw

zwoof

Er is niet veel bijgevallen hier. Ik kom tot een half centimetertje ofzo.. Maar goed beter dan niets en het geeft wel een compleet winterbeeld.  Nu maar een paar daagjes genieten van winterweer. GFS laat alweer mooie opties zien aan het eind  van de maand. Wie weet...  ;)

Jelle

Citaat van: Joep op zo 17 jan 2016 - 09:31
Temperaturen op het moment, opvallend is dat het in het NO niet zo heel koud is met al die sneeuw

De verklaring is wel logisch. Er staat daar een windje van zee dus daarom is het daar zachter. Komenden nacht valt de wind weg. Dan verwacht ik daar wel -8 tot -10 graden. In de rest v/h land -3 tot -5.

Lucas

Op de satelliet beelden is te zien dat zich in razend tempo een pluk bewolking ontwikkeld west van Denemarken. Iemand meet info?
Aanhoudende sneeuwval

Mellink86


Powered by EzPortal