Winterdiscussietopic Deel 3 - Het wordt kouder, maar voor hoelang?

Topic gezien door 247879 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, zo 10 jan 2016 - 21:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

Armand

Noordoosten hoeft toch niet meer te klagen... Hier wil het maar niet lukken, zowel sneeuw en onweer.

Remy

Citaat van: K0fferbak op za 16 jan 2016 - 17:47
Hier ook in 1 uur van 4,5 graden naar 1 graad en dat zonder neerslag.
Als hier bij weinig wind de zon laag staat bij heldere hemel is er al zo veel uitstraling dat het in de schaduw kom met vrij uitzicht naar boven al enkele graden kan vriezen terwijl het ~gewoon vijf graden is buiten.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Johannes96

Vandaag toevallig voor m'n werk in noordoost Groningen geweest, mooi wat sneeuw daar op diverse plekken 11cm. Hier een flinterdun sneeuwlaagje maar alles is wel wit. Ook al mogen we niet klagen hier in het noorden, het stelt niks voor jullie missen niks!

Remy

Citaat van: Johannes96 op za 16 jan 2016 - 18:06
Vandaag toevallig voor m'n werk in noordoost Groningen geweest, mooi wat sneeuw daar op diverse plekken 11cm. Hier een flinterdun sneeuwlaagje maar alles is wel wit. Ook al mogen we niet klagen hier in het noorden, het stelt niks voor jullie missen niks!
Mee eens,dit stelt weinig voor.Maar nu het nacht wordt wordt al die drap keihard ijs met een mooi laagje sneeuw er op :) Waar we niet geschoven hebben is het nu al ene ijsbaan :D Het klinkt wel lekker krokant als je er overheen loopt :)
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

karst

ik zie vandaag allerlei foto"s van wit spul en lees allerlei verhalen over sneeuw . Wat is dit ( zie foto uit groningen) . Woon in Nedrerland in de omgeving van Dordt. (geintje moet kunnen)

Mrkos


TMCThomas

Helaas de buien verpulveren voor dat ze hier aankomen, Merk wel dat de restanten overdrijven. De temperatuur stijgt dan namelijk even kort.

TimK21

Die buien hebben zo'n enorm korte levensduur dat ik er toch wel vrij zeker van ben dat alles beneden de lijn Amsterdam - Apeldoorn echt geen kans hebben op sneeuw van betekenis.
Alles beneden de lijn Doetinchem - Tiel moet al blij zijn met een enkel vlokje.
Challenge accepted!


Lothiriel

KMI geeft code oranje, voor voor Vlaanderen. Lijkt me beetje van de pot gerukt. Vandaag kurkdroog gebleven, lekker zonnetje.
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

Mrkos

5 km file tussen Assen en Assen Noord omdat de A28 een ijsbaan is. 

Joep

Citaat van: Lothiriel op za 16 jan 2016 - 18:53
KMI geeft code oranje, voor voor Vlaanderen. Lijkt me beetje van de pot gerukt. Vandaag kurkdroog gebleven, lekker zonnetje.
Inderdaad opvallend


Het KMI heeft code oranje uitgevaardigd voor héél België, met uitzondering van West-Vlaanderen. Vanavond en vannacht is er kans op sneeuwbuien en er is ook gevaar voor ijsplekken. Vooral mensen die morgenvroeg de baan op moeten, letten best op voor gladde wegen. Code oranje is de op één na hoogste waarschuwing.

lambik

en wat wordt het nog in zeeland??? hele dag zon en ik wil sneeuw... :-\

martijn

Weet iemand waar hirlam die neerslag vandaan haalt later vanavond?

Lothiriel

Hier valt er een soort van ijs uit de lucht nu. Vies boeltje :(. Had gehoopt op nog wat extra sneeuwbuitjes.
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

benjamin112

Alles dooft hier recht voor Valkenswaard uit nog steeds hartstikke groen hier. :-X

Joep

Hoe is het in het NO/O van NL lijkt daar te sneeuwen.

Bacci

Iedereen gewoon verhuizen naar het Noordoosten, genoeg plek denk ik :P

Alles gaat hier ook een paar km langs. Doei scheitweer!

Mrkos

Citaat van: Joep op za 16 jan 2016 - 19:15
Hoe is het in het NO/O van NL lijkt daar te sneeuwen.
Klopt. Later vanmiddag nog hagel maar nu sneeuwt het weer af en toe.  Je ziet die luchten ook prachtig aan komen.

Edit: haha Bacci en in de zomer weer naar het zuiden voor onweer zeker ;)

karst

Citaat van: lambik op za 16 jan 2016 - 19:03
en wat wordt het nog in zeeland??? hele dag zon en ik wil sneeuw... :-\
heb vandaag zelfs in de zon gezeten . leek wel voorjaar ,  een galerij in Dordt ,mijn vader in noord nederland had sneeuw , heb vandaag alleen die koperen ploert gezien met soms wat bewolking  :) :) :)

Powered by EzPortal