Winterdiscussietopic Deel 3 - Het wordt kouder, maar voor hoelang?

Topic gezien door 247157 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, zo 10 jan 2016 - 21:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

Armand

Citaat van: Eric op do 14 jan 2016 - 20:17
@Armand. De nieuwste EC geeft toch best wel sneeuw voor hier, toch??


Klopt, maar de meeste sneeuw lijkt nu zuidelijker te vallen. En ik ga echt niet midden in de nacht opstaan om wat natte flatsen te zien, tenzij alles nog veranderd

Edwin

Nieuwste sneeuwkaart geeft sneeuw voor de Achterhoek. Heel benieuwd. Hoop op een witte wereld morgen!
Never Stop Exploring

BrieffiesWF

Hoogkarspel (NH) meldt ook forse sneeuwval. Gras en daken meteen wit. Fantastisch gezicht natuurlijk!

Edit: wegen nu ook (tijdelijk) wit!

Extremissimorum

De sneeuw valt inderdaad een stuk zuidelijker.

Het was Zuid-Limburg, het wordt de kop van Noord-Holland! ;D

Dat vind ik nou grappig!

Edwin

Die kaartjes eerder geplaatst geven anders ook sneeuw in de Achterhoek aan. Overigens valt er in Duitsland veel meer, jammer is dat.
Never Stop Exploring

BrieffiesWF


Bacci

Citaat van: Extremissimorum op do 14 jan 2016 - 20:42
De sneeuw valt inderdaad een stuk zuidelijker.

Het was Zuid-Limburg, het wordt de kop van Noord-Holland! ;D

Dat vind ik nou grappig!

Ja jullie hebben geluk dat jullie geen last hebben van die harde zuidwesten wind vanuit zee, hier in Amsterdam was in de middag nog kouder met natte sneeuw, maarja wie weet wat de eventuele volgende neerslag doet. Geniet ervan daar in het noorden van NH.

Winter98

sneeuwt lekker door wegen nu ook helemaal wit, temp gezakt naar 1 graden

Marsel

Citaat van: TimK21 op do 14 jan 2016 - 20:03
No offense uiteraard, maar er is weinig spectaculairs aan dit weer toch? Het is een lagedrukgebiedje zoals velen, met wat regen, beetje wind, en dus dan misschien wat natte sneeuw plaatselijk. Ik moet toch zeggen dat bijna élk scenario op elke kaart van elk model er spannender uitzag voor vandaag dan wat zich nu afspeelt...

Ik was er al bang voor (zie: hier).

Overigens zien we nu wel mooi de neerslagband inkrullen waarbij op de noordflank de neerslag wat winterser zal worden. Nu al veel waarnemingen over natte sneeuw en dat zal zo blijven. De natte variant zal daarbij overheersend blijven, ook wanneer het laag zuidoostwaarts wegzakt. Neemt niet weg, dat zoals vanmiddag aangegeven, regionaal er rondom bijvoorbeeld de iets verhoogde Veluwe en in het oosten en zuidoosten er wellicht wat drogere sneeuw kan vallen later vanavond/vannacht, ondanks dat de neerslagactiviteit er deels uitgaat. Echt uitgesproken wit (meerdere cm's) zal het echter niet worden, Zuid-Limburg of een veegje over eerder genoemde regio's daargelaten.

Borislav

Borislav Lekic

K0fferbak

Lees hier dat er op veel plekken natte sneeuw valt, maar hier op de Veluwe al uren regen en soms op het raam heel iets ijzigs ertussen te zien. Hoop toch nog wat natte sneeuw te zien, zou daar al blij mee zijn :D


fgfredje

Me cv ketel meet de buiten temp op 2 meter hoogte en geeft + 3 aan . Verwacht niet dat hier iets wits valt . Ja om 1845 toen ik weg ging van me werk een paar natte witte flatsen.  Gronau Enschede

Cholens

Hier natte sneeuw Dronten 0,5 graden

edit: De temp daalt hier snel :o

martijn

Hier nu natte sneeuw hopelijk nog een paar mooie vlokken  8)

Bacci

Redelijk wat neerslag onderweg naar het noordoosten, als het goed is moet daar even flink kunnen (natte) sneeuwen met kans op een (tijdelijke) witte wereld.

Siebenvm

Geen stress mensen! Het sneeuwt nu niet in het midden maar wel in het noorden voornamelijk. Dit komt door de windrichting die ten noorden van de kern van land kom en ten zuiden van de kern van zee. Als de kern (en dat gaat heel snel gebeuren) naar het zuiden trekt krijgt ook het midden met sneeuw te maken. Deze sneeuw word dan gegeven door de neerslag aan de noordkant van de kern!

benjamin112

Waarom nooit hier oost Brabant valt er weér buiten. :-X

Joep


Joep

Citaat van: Bacci op do 14 jan 2016 - 21:05
Redelijk wat neerslag onderweg naar het noordoosten, als het goed is moet daar even flink kunnen (natte) sneeuwen met kans op een (tijdelijke) witte wereld.
Volgens weerplaza trekt het naar Gelderland en overijsel


Powered by EzPortal