Winterdiscussietopic Deel 3 - Het wordt kouder, maar voor hoelang?

Topic gezien door 247097 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, zo 10 jan 2016 - 21:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

martijn


Bacci

Citaat van: Armand op do 14 jan 2016 - 18:29
Hier in Zuid Limburg nog niet veel buien gehad helaas.

Is er uberhaupt sneeuw gevallen in Limburg?, ik zag foto's voorbij komen met sneeuw.

gilleeesss

Oke, over & out. Plots 2 dagen minder 'winter' bij GFS... (ookal is het wel nog 4 dagen ver, EC kwam er ook al mee met zo'n pluim)


Johannes96

Die tropische storm zal het wezen, die maakt winter onmogelijk heb ik het idee.  :-\

Lothiriel

Verdorie :p en ook gewoon ineens vlot voorbij 5 graden.

De gehoopte vriestemperaturen laten het ook al hangen. Ging eigenlijk koud worden morgen, terug 5 graden verwacht, tsja. Het zag er nog veelbelovend uit.

Zondag en maandag worden nog steeds lekker frisse en mooie dagen. Daar kijk ik wel naar uit. Had wel gehoopt op een mooi sneeuwdekje.
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

gilleeesss

Zoveel moeite om koude te hebben, en dan in 1 flits gewoon weer 5+ :D

hesselsjoerd


martijn


sneeuw040

Nouja beter weer een graad of 10 dan dit weer want dit is helemaal niks, hopen dat zaterdagnacht evt nog wat valt ..

Energizer85

Citaat van: martijn op do 14 jan 2016 - 18:50
Kan morgen zomaar weer anders zijn

Zo is t en GFS heeft al een aantal keren veranderd... UKMO en EC for the win! (Hopelijk dan) dus hopelijk gaat EC ons iets blijer maken

Eric


Joep

Storm Zeeland en zeer zware windstoten mogelijk van 130 km/uur

Tropische storm Alex is uitgegroeid tot orkaan


weerplaza, noodweerbenelux

Joep


Bacci

Even over die slechte pluimen en mogelijke verzachting. Er zijn aanwijzingen dat winterweer daarna weer terugkeert (als het tot een dooiaanval komt). En zoals martijn al zegt, morgen kan het weer anders zijn. Er is nog een ongelofelijke spreiding op donderdag en vrijdag, dooiaanval zit er misschien aan te komen, maar wanneer en hoe hard die gaat toeslaan is nog uiterst onzeker, dus om je daar nu al zoveel om te gaan ergeren is vrij nutteloos (tuurlijk kun je er zorgen om maken, dat doen we allemaal, maar houdt het wel gezellig voor jezelf). Geniet nou gewoon van wat er komen gaat, het had nu ook net zo goed vies herfstweer kunnen zijn.

Armand

Ben benieuwd waar EC dan straks mee komt. Seizoensmodel CFS voorspelde eind december een temperatuurafwijking van +2.8 voor januari. December zaten ze redelijk goed, hoop dat ze nu flink ernaast zitten. Maar de eerste helft van januari was (voor groot deel van Nederland) toch weer iets te warm. Hoop natuurlijk dat het allemaal nog veranderd, maar CFS zit toch best vaak goed helaas  :-\

Joep

Citaat van: Armand op do 14 jan 2016 - 19:05
Ben benieuwd waar EC dan straks mee komt. Seizoensmodel CFS voorspelde eind december een temperatuurafwijking van +2.8 voor januari. December zaten ze redelijk goed, hoop dat ze nu flink ernaast zitten. Maar de eerste helft van januari was (voor groot deel van Nederland) toch weer iets te warm. Hoop natuurlijk dat het allemaal nog veranderd, maar CFS zit toch best vaak goed helaas  :-\
Zou orkaan Alex nog invloed kunen hebben op ons winterweer?

Armand

Citaat van: Joep op do 14 jan 2016 - 19:14
Zou orkaan Alex nog invloed kunen hebben op ons winterweer?

Denk eerder negatief als hij de oceaan optrekt en zich daar flink gaat nestelen. Tenzij hij onder ons door duikt, alleen dat heb ik nog niet echt duidelijk in de kaarten gezien. Er is wel potentie, maar het is nog niet echt zichtbaar in de hoofdruns althans. Denk dus dat dit laag voornamelijk negatieve gevolgen heeft helaas.

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Armand

Kijk dit bedoel ik dus, lagedrukgebieden voegen zich samen en laten de WC weer opgang komen.....



Alleen die hogere druk boven Groenland/IJsland kan nog voordelig uitpakken. Dat is momenteel is deze run de enige potentie!

Armand

Die buienstraat die voor vannacht/morgenochtend aanvankelijk boven Limburg voorspeld werd, wordt nu opeens ook 100 km zuidelijker berekend bij de meeste modellen, waardoor Limburg buiten schot valt. Virtueel van een mooie sneeuwkans en vorstperiode gisteravond/vanmorgen voorspeld, naar een sneeuwloze koude zondag en maandag nu voorspeld. Eens kijken wat de werkelijk wordt, maar de moed begint me langzaam toch flink te zakken actueel  :'(

Powered by EzPortal