Winterdiscussietopic Deel 3 - Het wordt kouder, maar voor hoelang?

Topic gezien door 247124 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, zo 10 jan 2016 - 21:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Caveman

1 onweersklapje hier zojuist in Capelle a/d Ijssel met regen...

Lucas

Kletsnatte sneeuw op Schiphol momenteel  (KNMI: 1,7 C gedaald van 5 in korte tijd, bied hoop voor de verdere winterse buien in onze streek)
Aanhoudende sneeuwval

GeneralDuke

Nulgradenniveau van WRF (2km), denk dat het actueel lager ligt dan wat dit kaartje aangeeft. 600/700m lijkt me te hoog voor natte sneeuw?
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Remy

Citaat van: jeffrey83 op do 14 jan 2016 - 14:01
Waar staan die windmolens?
Kilometer of vijftien hier verderop.Net over de Duitse grens.Ik kan ze hier goed zien.Die dingen steken overal boven uit.
Het is alweer een poosje droog,ben benieuwd wat de buien straks gaan brengen.

Joep heeft al winter,mooie plaatjes hier onder :D
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Joep

Sneeuwval in Smpelveld en vaals limburg

fotos via weerplaza en d de bruin

Borislav

WRF 

Welke plaats is dat waar die sneeuw berekent wordt ?


Borislav Lekic

Hector Pascal

Citaat van: Borislav op do 14 jan 2016 - 15:29
WRF 

Welke plaats is dat waar die sneeuw berekent wordt ?



Ommen en Hardenberg. Dicht bij mij in de buurt. Gisteren werd er hier ook sneeuw voorspeld, is nu ook weer verplaatst. Ik zou zeggen, niet teveel van deze of andere kaarten aantrekken, het klopt namelijk zelden.
Nul bestaat niet.

Lothiriel

KMI geeft voor vannacht een oranje waarschuwing af voor de provincies Luik, Namen en Luxemburg en geel voor Limburg, Vlaams-Brabant en Henegouwen.

"Van 14/01 14u tot 15/01 21u :  SNEEUW:

We verwachten veel sneeuw ten zuiden van Samber en Maas en vooral op de Ardense hoogten met tegen vrijdagavond een sneeuwlaag meestal (schatting):
-tussen 10 en 35 cm in de provincie Luik en Namen;
-tussen 5 en 15 cm in de provincie Namen.

In het centrum van het land kan de sneeuw soms tijdelijk aan de grond blijven (enkele cm mogelijk) tijdens de nacht en/of de vrijdagochtend."

Voorts ook gele waarschuwing voor wind voor het gehele land.
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

karst

ben  geschrokken , 10min geleden de eerste sneeuw ( nat ) in Dordt van deze winter

Rayonhoofd

Citaat van: karst op do 14 jan 2016 - 15:52
ben  geschrokken , 10min geleden de eerste sneeuw ( nat ) in Dordt van deze winter

Tsja, je herkent het niet meer he ?
"Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je  muil gaat, is men vergeten om te strooien "

Eric


Bacci

Hier (Amsterdam, Amstel) net ook een dikke natte sneeuwbui! (door neerslagafkoeling, als het nog even doorging had er zo maar droge sneeuw tussen kunnen zitten) En er komt nog heel wat aan denk ik, buien intensiveren op de Noordzee.

karst


Borislav

Citaat van: Bacci op do 14 jan 2016 - 15:58
Hier (Amsterdam, Amstel) net ook een dikke natte sneeuwbui! (door neerslagafkoeling, als het nog even doorging had er zo maar droge sneeuw tussen kunnen zitten) En er komt nog heel wat aan denk ik, buien intensiveren op de Noordzee.

Waarom zou er vanavond geen laagje kunnen ontstaan dan , temperaturen gaan toch richting 0?
Borislav Lekic

glenn

Aan de raam van de auto te zien valt er hier in Arendonk kletsnatte sneeuw

Vigo

(Natte) sneeuw in kop noordholland, sneeuwt flink door

JerryL

Zaanstad gewoon grijs.... wel behoorlijk fris. Nog geen witte vlokken gezien. Wel deze ochtend zeer, zeer, zeer veel regen. Denk aan de stortbuien van vorige zomer, maar dan de hele tijd. Zat gelukkig droog in de auto. Oprecht medelijden met de fietsende medemens.

karst

na aanleiding van deze vraag , ben ik ook geblockt op twitter . Join de Group

willempie

Citaat van: Borislav op do 14 jan 2016 - 16:02
Waarom zou er vanavond geen laagje kunnen ontstaan dan , temperaturen gaan toch richting 0?

Richting 0, niet onder 0. Bovendien is zoals eerder genoemd de bodem nat en ook boven 0, waardoor er tijdens een intensieve bui hooguit een klein laagje drap ontstaat, dat na een bui snel weer verdwijnt.

TMCThomas

In heteren (Ter hoogte van Arnhem) begint het nu licht te regenen bij een temperatuur van 3,8 graden op 3 a 4 meter en 3,2 op 1 meter.
Komt een gifzwarte lucht aan.

Powered by EzPortal