Winterdiscussietopic Deel 3 - Het wordt kouder, maar voor hoelang?

Topic gezien door 247114 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, zo 10 jan 2016 - 21:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Borislav

Borislav Lekic

Unknown-user1778

Is het niet koud genoeg (regio zuid-oost) dat de neerslag gewoon in droge vast vorm valt? Sneeuw zou zo fijn zijn (love)

GeneralDuke

Citaat van: Jan van Ooijen op do 14 jan 2016 - 07:39
Hier recente kaart EC

Interessant, laagje noordelijk maar toch sneeuw. Goed te zien dus dat de lucht echt uit het NW komt en niet het ZW.
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

TMCThomas


hesselsjoerd


hesselsjoerd


Ries


Civiccoupe


Jan van Ooijen

Animatie Hirlam en ECMWF voor vanavond en aankomende nacht

HIRLAM


ECMWF


Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

KNMI geeft code geel maar wordt dit misschien code wit in binnenland?



We hebben code geel! Het KNMI zegt: "Vanavond en vannacht in het zuidwesten zware windstoten". Wij spreken al langer van kansen en kansjes op een winterstormpje. Bijvoorbeeld in dit bericht van 28 december! Toen stond het erop voor 5 januari. Nu zijn we al tien dagen verder en zitten we nog steeds in hetzelfde meteorologische vaarwater. Maar nu praten we niet over een prognose 7 dagen vooruit, maar voor vannacht! De dronken kapiteins zijn met hun tankers 9 dagen op zee blijven liggen en varen nu alsnog binnen. En het leuke is: HIRLAM berekent exact in het midden van Nederland zware sneeuwval terwijl de storm woedt!

Lees het gehele artikel op http://bit.ly/1PcHWsC
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Armand

Ben benieuwd, temperatuur loopt inmiddels hoger op dan verwacht. Tact 4.6

Edwin

Hirlam geeft hier in Zutphen komende nacht en morgenochtend dus sneeuw. Vrij kort dag, dus hoop dat dat gaat gebeuren :)
Never Stop Exploring

strandwacht

Citaat van: Johannes96 op wo 13 jan 2016 - 14:06
3 maart 2005, zal het nooit vergeten. In mijn achtertuin 47 centimeter verse sneeuw heerlijk! En pas 8 dagen daarna was het weer groen.

In Sneek en Heeg (Friesland) kwam in maart 2005 een sneeuwdek voor van respectievelijk 54 en 50 cm. In december 2009 werd in Ureterp (Friesland) een sneeuwdek van 70 cm gemeten.[3] Hierbij zijn geen sneeuwduinen in de metingen meegenomen.

Hier de foto's van die 70cm in mijn woonplaats ureterp,het frapante was dat geen weerman dit had voorspeld alleen piet enigsinds.


Borislav

Borislav Lekic


Borislav

Borislav Lekic

Jan van Ooijen

Citaat van: strandwacht op do 14 jan 2016 - 09:05
het frapante was dat geen weerman dit had voorspeld alleen piet enigsinds.

Ga jij dan maar even in het archief van Geenstijl kijken ;) Zelfs nog een gefrustreerde Gerrit Hiemstra gehad
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Unknown-user1778

Met +4 graden smorgens al zal t wel niet veel worden.

MamaAs

Citaat van: strandwacht op do 14 jan 2016 - 09:05
In Sneek en Heeg (Friesland) kwam in maart 2005 een sneeuwdek voor van respectievelijk 54 en 50 cm. In december 2009 werd in Ureterp (Friesland) een sneeuwdek van 70 cm gemeten.[3] Hierbij zijn geen sneeuwduinen in de metingen meegenomen.

Hier de foto's van die 70cm in mijn woonplaats ureterp,het frapante was dat geen weerman dit had voorspeld alleen piet enigsinds.

Toen ik nog op o-o zat waren het en volgens mij Jan en Johann die dit hadden voorspeld.
Wij hadden toen ook een halve meter. Wat een heerlijkheid ????

Jan van Ooijen

Citaat van: MamaAs op do 14 jan 2016 - 09:23
Toen ik nog op o-o zat waren het en volgens mij Jan en Johann die dit hadden voorspeld.
Wij hadden toen ook een halve meter. Wat een heerlijkheid ????

Klopt, was ik toen die dat had verwacht. 70cm zelfs op Ameland. Werd toen allemaal lacherig over gedaan
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Powered by EzPortal