Winterdiscussietopic Deel 3 - Het wordt kouder, maar voor hoelang?

Topic gezien door 247250 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, zo 10 jan 2016 - 21:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Amateur

hoe betrouwbaar is buienradar in hun 14 daagse verwachting want het schommelt erg daar op met de temperatuur...

Extremissimorum

Citaat van: GeneralDuke op wo 13 jan 2016 - 20:42
Maar gauw vergeten dan :)

Korte termijn echter wel goed. Situatie voor zaterdag bijzonder interessant met dat laagje op die plek.

GeneralDuke

Citaat van: Amateur op wo 13 jan 2016 - 20:45
hoe betrouwbaar is buienradar in hun 14 daagse verwachting want het schommelt erg daar op met de temperatuur...

Niks is betrouwbaar op 14-daagse.

Citaat van: Extremissimorum op wo 13 jan 2016 - 20:46
Korte termijn echter wel goed. Situatie voor zaterdag bijzonder interessant met dat laagje op die plek.

Is dat het polar low waar mensen het over hebben? Mooie noordenwind iig.
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Bacci

Bam Schiphol 1,4 graden! met wind uit het zuidwesten! Bovenluchten moeten dan best erg koud zijn.

Marcellang

Citaat van: Amateur op wo 13 jan 2016 - 20:45
hoe betrouwbaar is buienradar in hun 14 daagse verwachting want het schommelt erg daar op met de temperatuur...
Dat volg ik al een periode, langer dan 1 jaar en de verwachtingen wisselen erg sterk per ca. 6 uur,onbetrouwbaar!
Zelfs vaak binnen de 72 uur.
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Weerextrem

Citaat van: Bacci op wo 13 jan 2016 - 20:46
Bam Schiphol 1,4 graden! met wind uit het zuidwesten! Bovenluchten moeten dan best erg koud zijn.

Dit is daarom een reden dat ik denk dat wij morgen overdag flinke winterse buien krijgen, aan de (brede) oostgrens mogelijk een enige tijd sneeuw.

hier een kaart van 10 cm... ook behoorlijk afgekoeld!


GeneralDuke

Citaat van: Bacci op wo 13 jan 2016 - 20:46
Bam Schiphol 1,4 graden! met wind uit het zuidwesten! Bovenluchten moeten dan best erg koud zijn.

Tsja zeg het maar. Best koud idd daarboven :P
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Extremissimorum

Citaat van: GeneralDuke op wo 13 jan 2016 - 20:46
Is dat het polar low waar mensen het over hebben? Mooie noordenwind iig.

Lijkt me sterk. Luchtdruk te hoog en te weinig luchtdrukverschil. Alleen de combi van warme zee als voeding en koude lucht is wel bingo voor grote delen. Wel fragiel.

Jan van Ooijen

Hierbij even de kaarten voor aankomend weekend, kustgebieden staat regenbuien momenteel maar aangezien het zeewater warm is en de bovenluchten rond de -9 ligt zou dat voor een mooie verrassing kunnen zorgen ;)







Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Extremissimorum

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 13 jan 2016 - 20:54
Hierbij even de kaarten voor aankomend weekend, kustgebieden staat regenbuien momenteel maar aangezien het zeewater warm is en de bovenluchten rond de -9 ligt zou dat voor een mooie verrassing kunnen zorgen ;)

Dat dus! Jan wat denk jij van morgen?

Jan van Ooijen

Niet alleen van het weekend, maar ook dinsdag mooie kansen betreft sneeuw



Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Citaat van: Extremissimorum op wo 13 jan 2016 - 20:57
Dat dus! Jan wat denk jij van morgen?

Morgen verwacht ik niet veel, mogelijk in het noorden wat droge sneeuw later op de avond en in de Limburgse heuvels. Daarvoor gehele land kans op wat natte sneeuw
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Remy

CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Jenkie

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 13 jan 2016 - 21:02
Morgen verwacht ik niet veel, mogelijk in het noorden wat droge sneeuw later op de avond en in de Limburgse heuvels. Daarvoor gehele land kans op wat natte sneeuw

En het uiterste oosten?

Extremissimorum

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 13 jan 2016 - 21:02
Morgen verwacht ik niet veel, mogelijk in het noorden wat droge sneeuw later op de avond en in de Limburgse heuvels. Daarvoor gehele land kans op wat natte sneeuw

Dank. Maar natte sneeuw wordt toch ook met rood of paars aangegeven? Zelfs dat lijkt niet te gebeuren.

Als nou morgen in heel het land natte sneeuw valt zie ik de kans op droge sneeuw zaterdag flink toenemen.

Borislav

Jordi bloem van meteo zegt De meest recente uitdraai van het ecmwf de grootste kans op sneeuw zaterdag in het westen en Zeeland geeft? Kan iemand dit meer onderbouwen
Borislav Lekic

Extremissimorum

Citaat van: Borislav op wo 13 jan 2016 - 21:11
Jordi bloem van meteo zegt De meest recente uitdraai van het ecmwf de grootste kans op sneeuw zaterdag in het westen en Zeeland geeft? Kan iemand dit meer onderbouwen

Lagedruk in westen 's lands. Daardoor koude lucht de zee op, sneeuwbuien keren terug aan land en vallen in de kustgebieden = sneeuw.

VoilĂ 

Jan van Ooijen

Klein stukje pluim, gemiddelde iets lager van het weekend dan oper

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

TaL

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 13 jan 2016 - 21:21
Klein stukje pluim, gemiddelde iets lager van het weekend dan oper

Heb je ook een windstotenkaartje voor morgenavond & nacht van ec?
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

willempie

Citaat van: Extremissimorum op wo 13 jan 2016 - 21:14
Lagedruk in westen 's lands. Daardoor koude lucht de zee op, sneeuwbuien keren terug aan land en vallen in de kustgebieden = sneeuw.

VoilĂ 

Dat klinkt als muziek in de oren, laat maar gebeuren!

Powered by EzPortal