Winterdiscussietopic Deel 3 - Het wordt kouder, maar voor hoelang?

Topic gezien door 247160 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, zo 10 jan 2016 - 21:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

Hierbij ook de animatie betreft de temperaturen van het Europees weermodel

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Zomerliefde


zwoof

Citaat van: Zomerliefde op wo 13 jan 2016 - 09:39
Temperaturen vallen me toch echt tegen :(

Voor het oosten toch een week winter. Maar eerst kijken naar de pluim zo...  ;)

edit> de ochtendpluim:


Jan van Ooijen

Winterkansen keren: langere vorstperiode wordt waarschijnlijker



Hierboven de temperaturen in het Europese model voor volgende week vrijdag. Dan hadden we allang weer dik in de dooi moeten zitten, maar de winter keert dus terug. In het model dan. De afgelopen dagen hebben we herhaald uitgelegd dat weermodellen veel moeite hebben met dooi-aanvallen. Kleine verschillen kunnen maken dat zo'n aanval slaagt of niet en dan praat je over het verschil tussen... 't kan vriezen en 't kan dooien.

Lees het gehele artikel op http://bit.ly/1OhBvai
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Harry de Hond

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 13 jan 2016 - 09:07
Hierbij de animatie wat betreft de neerslagverwachting van het Europees weermodel
Hoe zit het nou met die getalletjes in de kaarten. Moet je die bij elkaar optellen voor de totale hoeveelheid sneeuw? Dan kom ik voor Winterberg tot dik 55 cm, lijkt mij niet kloppen. Ik heb het dus vast verkeerd.
Juist.

Jan van Ooijen

Citaat van: Harry de Hond op wo 13 jan 2016 - 10:19
Hoe zit het nou met die getalletjes in de kaarten. Moet je die bij elkaar optellen voor de totale hoeveelheid sneeuw? Dan kom ik voor Winterberg tot dik 55 cm, lijkt mij niet kloppen. Ik heb het dus vast verkeerd.

Nee die getalletjes is de vorstgrens in hectometer ;)
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Ijsbloem

Op weg naar weer wat koudere winters ?
Zou zo maar kunnen , te beginnen in winter 2017.

jeffrey83

Ongelofelijk,  een week regen en herfst in Zeeland.  Laat het maar weer gauw zomer worden en onweren. Ben wel weer klaar met dit klote jaargetijde.

zwoof

Citaat van: Ijsbloem op wo 13 jan 2016 - 10:22
>:( En in het westen blijft het herfst._._._._._._ 8)

Aan de hand van de pluimen zou ik het iets meer winters kwakkelen willen noemen dan voor het midden en oosten.  ;)

Harry de Hond

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 13 jan 2016 - 10:21
Nee die getalletjes is de vorstgrens in hectometer ;)
Dank je. De hoogte dus. Een 5 is 500 meter hoogte.  ;D
Juist.

Joep


GeneralDuke

Citaat van: WintersportweermanHet Europese model laat het weliswaar dinsdag- en woensdagmiddag 's middags even dooien maar het dauwpunt blijft op de meeste plaatsen onder nul en dus kun je zelfs overdag verdere ijsaangroei hebben.

Hoe werkt dat, ijsaangroei bij temperaturen boven nul maar vriezend dauwpunt?
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Ijsbloem

 :D Ach Zwoof, ik tel mijn zegeningen(natte sneeuwvlok en nachtvorstje)
En dan  schakelt de weermachinerie naar in eerste instantie over naar een kort inversieweertje met de dikste
plaklaag in het noordoosten waarna we weer naar de dubbele cijfers gaan.

Groetjes:GFS
Op weg naar weer wat koudere winters ?
Zou zo maar kunnen , te beginnen in winter 2017.

zwoof

Citaat van: Ijsbloem op wo 13 jan 2016 - 10:45
:D Ach Zwoof, ik tel mijn zegeningen(natte sneeuwvlok en nachtvorstje)
En dan  schakelt de weermachinerie naar in eerste instantie over naar een kort inversieweertje met de dikste
plaklaag in het noordoosten waarna we weer naar de dubbele cijfers gaan.

Groetjes:GFS

Nou de 06 run loopt... Maar eens kijken wat er uit komt.  :)


Zomerliefde

Citaat van: hesselsjoerd op wo 13 jan 2016 - 11:57
Slechte run
Totale onzin. Minstens 3 ijsdagen. Alleen de drukverdeling is niet echt gunstig

Floris!

Citaat van: jeffrey83 op wo 13 jan 2016 - 10:26
Ongelofelijk,  een week regen en herfst in Zeeland.  Laat het maar weer gauw zomer worden en onweren. Ben wel weer klaar met dit klote jaargetijde.
Haha, +1.

En ik zie de 'bui' alweer hangen: krijgen we weer te maken met die ellendige ijsregen, hagel en vastgevroren sneeuwresten op straat. Winter? Ja, graag: oostenwind 3, zonnetje erbij, droge sneeuw die je makkelijk wegveegt en een mooie gladde ijsvloer!

Dit? Neuj! :(

strandwacht

Verder dat wat gekwakkel zal het wel niet komen,sommige zijn hier al blij met een centimetertje sneeuw.
Ik doe het niet voor minder dan een halve meter,graag vlokken als etersborden dat een tegel van 50 bij 50 in eén keer weg is dat kan helpen.

Zoals 3 maart 2005 en en 17 dec 2009






Johannes96

Citaat van: strandwacht op wo 13 jan 2016 - 13:48
Verder dat wat gekwakkel zal het wel niet komen,sommige zijn hier al blij met een centimetertje sneeuw.
Ik doe het niet voor minder dan een halve meter,graag vlokken als etersborden dat een tegel van 50 bij 50 in eén keer weg is dat kan helpen.

Zoals 3 maart 2005 en en 17 dec 2009


3 maart 2005, zal het nooit vergeten. In mijn achtertuin 47 centimeter verse sneeuw heerlijk! En pas 8 dagen daarna was het weer groen.

ron12

Koning winter slaat toe in Belgie http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160113_02064888  8) Maandag op Dinsdag nacht richting strenge vorst 8)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Powered by EzPortal